Gå til innhold

Vangen: Saab 900i '87 Coupe -

Ranger emnet

Vangen

Anbefalte innlegg

Dette er mitt prosjekt. Jeg har bestemt meg for å kjøre Saab, og jeg har også bestemt meg for at den skal bli _virkelig_ kul siden alle himler med øynene når jeg forteller hvilken bil jeg har kjøpt meg :p

Her er noen bilder av utgangspunktet, men bilen blir lakkert svart før jeg får den i slutten av denne mnd (juli) å da blir jeg å starte med den.

Jeg vil gjerne ha synspunkter, råd, tips og andre kommentarer som kan være nyttige for meg. Har noen ideèr til nå om interiøy, utvendig styling, motor, eksos osv. Jeg har igrunn alldri gjort noe slikt for (som mange andre:)) og vil gjerne gjøre det riktig fra starten av og lære mye til et eventuelt neste prosjekt. Kom gjerne også med tilbud vist du sitter med noen deler i garasjen som kunne være interesant for meg :)

PS: Til nå så er bilen helt original.

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Bilder blir lagt ut så fort det er gjort forandringer.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har sett litt på Speedparts Norway å funnet blant annet:

Blanke blinklys: 608w.jpg

404w.jpg

"Øyelokk":19910.jpg

Så også en Saab 900 Turbo idag med ekstra skjørt forran, men jeg er ikke sikker på hvor jeg kunne få kjøpt en slik bortsett ifra bilopphuggeri da.

I tillegg har jeg tenkt å få tak i en bakspoiler og en crome grill isteden for den svarte som står på bilen fra før.

Ellers har jeg ikke funnet noe mer "unikt" på internett. :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hvite blinkersa ser meget bra ut, er en hvit (svart fra vannlinja og ned;)) 900 16v turbo aero her i strøket som har de. Er en tidligere arbeidskollega som har den.. Jeg syns du har to dører for mye, men det er kanskje bare meg? Uansett, det er hva DU mener som er viktigst:) Lykke til med uvanlig prosjekt!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du valgte svensk bil:)

Jeg synes disse bilene er penest uten plastik. Senk med tilhørende tøffe hjul (hvite hjul på svart bil kanskje? eller gull farva hjul?)

Turbo er jo seff nødvendig når du kjører tung svensk bil.

Nå veit ikke jeg hva økonomien din er, men en saab turbo motor koster vel ikke skjorta...

Å for guds skyld...ta av takgrinna..hehe

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa til fatters at grinda bare skulle stå igjen i Tromsø når den skulle kjøres ned til Sortland for å settes i garasjen for å skifte drivknute å lakkes om ;) Som sakt så blir det vel turbo en gang, men foreløpig blir det denne bilen, og jeg orker ikke å skifte motor da jeg ikke har tilgang på garasje her jeg bor å blir å bruke bilen daglig for å komme meg på jobb, så det blir muligens ikke tid til de virkelig store tingene enda, men man får se. Satt forresten å raserte litt i Photoshop for å få et slags inntrykk av hvordan bilen kan bli seende ut. Er ikke akkurat Picasso, men det sier mer en ingenting ;)

6.jpg

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også på å skifte farge på interiøret, men har ikke helt klart å tenke ut hvordan jeg vil gjøre dette med tanke på metoder og farge sammensettning.

eks: 7.jpg

Tenker ikke på den fargen, men mer på metoden og hvor fargen er, dvs innfelt i dashbordet og ikke hele greia liksom.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt råd og veiledning for hvordan jeg skal montere høytalere i dørene siden det ikke er noen der nå, dvs størrelse på elementer som kan passe osv, mener å huske at dørene er veldig "tynne" så jeg tror magneten på elementet vil ta i ytterdelen av døra, pluss at det er en lomme i døra for å ha ting i som kommer i veien. Tips?

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også på å skifte farge på interiøret, men har ikke helt klart å tenke ut hvordan jeg vil gjøre dette med tanke på metoder og farge sammensettning.

eks: 7.jpg

Tenker ikke på den fargen, men mer på metoden og hvor fargen er, dvs innfelt i dashbordet og ikke hele greia liksom.

ikke klistr på no sånt på dashen! Se etter no brukt fint skinnint. i svart eller beige ;) Brodern har en svart 3 dørs 900 turbo 87.mod. med beige skinninteriør..fine bila. Drit i alle som himle med øyan

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke klistr på no sånt på dashen! Se etter no brukt fint skinnint. i svart eller beige ;) Brodern har en svart 3 dørs 900 turbo 87.mod. med beige skinninteriør..fine bila. Drit i alle som himle med øyan

Jau, å det er mange av dem. Men det er jo fordi det er så sinnsykt mange som ikke har tatt vare på Saab'ene sine å ser ut som en rustet fryseboks ol. så folk har mistet respekten, men jeg digger dem pga utseende kontra pris. Det eneste er at det er ufattelig vanskelig å finne styling til den. :(

Så en som lakkerte interiøret i sin Mazda 626 i blått her på forumet og syntes resultatet var ganske pent faktisk og vurderer det samme. :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var drivknuten, frontruten, pluggene, plugg-ledningene, olje og olje-filter skiftet. Lappen i handa (kjørte opp igår) og EU-kontroll den 2.august, så har jeg bilen utenfor å klar for å starte skikkelig på prosjektet. Noe nytt er iallefall at fatters har skaffa original spoiler som skal være på bakluka :)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n1=1&n2=25&n3=363

http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler=saab∏=ett&cat=spoiler&paket=900 <--- dritpent!!!

sjekk hvordan det kan bli på din 5dørs: http://www.garaget.org/?car=74ℑ=22684

eller, er vel egentlig dette settet du trenger (hvitt, helt nederst) http://www.eyecandyracing.no/styling_tuning_saab_900.htm

har en 900turbo 8v selv, med store planer fremfor seg :D

hvite blinklysglass er pent, lakkere alt av lys bak rødt er også pent!

edit: glemte en ting, lakker eller mekk sportgrill utav den!

kapp den midterse linja og lakker og putt nettinggrill bak, det blir pent :)

Nissan Micra K12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååårh, dere er klar over at dere får meg til og savne gamlebilen min noe helt sinnsykt??

når det kommer til saab 900, så hold dere til airflowstyling å orginalvinger og aller helst aero+felger.

det som er litt kult, er at jeg har sånn vinge som dette her: 1449-4704-160.jpg liggende i garasjen.. som, desverre ikke er til salgs, skal ha den på neste bil jeg kjøper. nemlig.. saab 900 aero 16 :) om det faktisk er sånn vinge på den bilen jeg kjøper, så legger jeg den heller ut for salg, men foreløbig så skal jeg ha den selv :)

uansett, lykke til med prosjektet, dette er driiiitfine biler, heldigvis så er vi litt få som mener det, så det ender ikke opp med en haug med like biler :)

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk sett på den bilen på Autodb, og jeg har litt lyst på den. Men jeg skal mekke litt på den jeg har nå for å lære til jeg starter med et skikkelig grom-prosjekt ;)

Fatters kommer med bilen om et par timer, så kjører vi til Sortland for å fikse på den. :)

Holder også på med å få opp fler bilder. Update etter helga...

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider