Gå til innhold

Vangen: Saab 900i '87 Coupe -

Ranger emnet

Vangen

Anbefalte innlegg

• Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bringer minner fra min tid med Saab 900....savner den av&til...

saab.jpg

Sånn så den ut....ble torpedert av en Voyager i Sverige=død...

Du må prøve å få i en T16, de er råskøy å kjøre!

Evt finne tak i en 225hk 2,3 fra 9000, får det glatt godkjent...Saab Norge er greie sånn, får papirer på det meste. Jeg hadde papirer på bytte til en sånn på min...

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringer minner fra min tid med Saab 900....savner den av&til...

Evt finne tak i en 225hk 2,3 fra 9000, får det glatt godkjent...Saab Norge er greie sånn, får papirer på det meste. Jeg hadde papirer på bytte til en sånn på min...

Planlegger turbo prosjekt - Annonse . Men til da så skal jeg fikse litt mer på den jeg har. ;)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle kjøpe nye støtdempere (forran og bak) som skal skiftes samtidig som jeg hiver på 40mm senkefjærene. Men jeg var usikker på hvilken jeg skulle kjøpe. Har tenkt å bestille ifra Speedparts.

Jeg hører mange skryter av bilstein-dempere.. selv bruker jeg sachs advantage, og er fornøyd. disse er litt billigere enn bilstein... Var de eneste de hadde på speedparts da jeg bestilte:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører mange skryter av bilstein-dempere.. selv bruker jeg sachs advantage, og er fornøyd. disse er litt billigere enn bilstein... Var de eneste de hadde på speedparts da jeg bestilte:)

mvh oddi

Kan ikke si at jeg har sett Sachs dempere på Speedparts. Gidder du å se om de er der de skal være, du som har kjøpt slike?

Edit: Fant Sachs, men det var bare annonsert til 900ng 94-98, 9000 og 9-5. Virket ikke som de var noe billigere en Bilstein heller. :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si at jeg har sett Sachs dempere på Speedparts. Gidder du å se om de er der de skal være, du som har kjøpt slike?

Edit: Fant Sachs, men det var bare annonsert til 900ng 94-98, 9000 og 9-5. Virket ikke som de var noe billigere en Bilstein heller. :(

Jeg ringte bort jeg.. sa "jeg mååå ha støtdempere før den og den datoen, har dere bilstein?" "nei, men vi kan skaffe sachs" sa de. som sagt så gjort..:) Ble marginalt billigere bare.. tror ikke forskjellen er allverden:)

mvh oddi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringer minner fra min tid med Saab 900....savner den av&til...]

Du mener at det ikke er noe problem å hive en 2,3 9000 Turbo motor i en 900? Er det verdt strevet da? Vet ikke siden jeg verken har kjørt 900 Turbo, eller 9000 for den saks skyld.

Jeg ringte bort jeg.. sa "jeg mååå ha støtdempere før den og den datoen, har dere bilstein?" "nei, men vi kan skaffe sachs" sa de. som sagt så gjort..:) Ble marginalt billigere bare.. tror ikke forskjellen er allverden:)

mvh oddi

Så Sachs eller Bilstein er veien å gå når jeg har lyst til å senke bilen 40mm, og har lyst til å ha hel rygg når sommeren er over og har kjørt x antall måneder på dårlige byveier, eller kan jeg satse på noe annet en dempere til 3000-4000kr? Bestefaren min snakket om at jeg kunne kjøpe meg 900 Turbo dempere, men funker disse noe serlig med så mye senk på en allerede lav bil? (120mm klaring i instruksjons bok, sikkert noe lavere etter mont. av effektannlegg.)

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at det ikke er noe problem å hive en 2,3 9000 Turbo motor i en 900? Er det verdt strevet da? Vet ikke siden jeg verken har kjørt 900 Turbo, eller 9000 for den saks skyld.

Så Sachs eller Bilstein er veien å gå når jeg har lyst til å senke bilen 40mm, og har lyst til å ha hel rygg når sommeren er over og har kjørt x antall måneder på dårlige byveier, eller kan jeg satse på noe annet en dempere til 3000-4000kr? Bestefaren min snakket om at jeg kunne kjøpe meg 900 Turbo dempere, men funker disse noe serlig med så mye senk på en allerede lav bil? (120mm klaring i instruksjons bok, sikkert noe lavere etter mont. av effektannlegg.)

Jeg skal ikke banne på det, men tror sachs-dempere er det som blir levert originalt til aero... uansett overlever du nok sommern med dårlige veier:)

Og å sette inn en 2.3 liter fra 9000 er egentlig bare teit. husk at den er tverrstilt, mens din er stilt på langs. Dette vil gi girkasseproblemer og problemer med fester etc... 2.0 16v holder lenge til ditt bruk, uansett hvor mye du vil trimme:)

mvh oddi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke banne på det, men tror sachs-dempere er det som blir levert originalt til aero... uansett overlever du nok sommern med dårlige veier:)

Og å sette inn en 2.3 liter fra 9000 er egentlig bare teit. husk at den er tverrstilt, mens din er stilt på langs. Dette vil gi girkasseproblemer og problemer med fester etc... 2.0 16v holder lenge til ditt bruk, uansett hvor mye du vil trimme:)

mvh oddi

Ja, det stemmer vist at den er det. Jo da holder det nok med den originale blokka til 900'en ;)

Får sende mail til Speedparts å høre om de vil selge meg 4 Sachs dempere. Har sendt mail til STCN om medlems skap så jeg kansje får rabatt, men har ikke fått svar ifra dem. :(

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, og fortsatt keen på Saab-turbo, ville jeg ha solgt 900´en, og heller kjøpt en orginal turbobil. Sjekka på Finn.no i går, og der var det 10-12 stk 900 turboer... Prisvariasjonen var også ganske bra, så det skulle være noe for enhvær smak, og lommebok....

08 Saab 9-3 1,9 TiD Vector

No real power - just turbo shit....

1950-65 boble ønskes kjøpt. Alt av interesse fra prosjekt, til strøken bil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg, og fortsatt keen på Saab-turbo, ville jeg ha solgt 900´en, og heller kjøpt en orginal turbobil. Sjekka på Finn.no i går, og der var det 10-12 stk 900 turboer... Prisvariasjonen var også ganske bra, så det skulle være noe for enhvær smak, og lommebok....

Joda, å det kommer det nok sikkert også, bare ikke akkurat nå. Lommeboka er ikke glad før feirepengene er kommet, og til da så må jeg ha en bil som ikke er helt rævva. ;) Dessuten så tenker jeg at de demperene jeg kjøper nå skal brukes videre på den eventuelle neste turboen... :)

Edit: er nesten daglig på autodb og finn, men er litt kresen i hva jeg vil ha. eks: annonse som jeg har lagt ut på STCN.

VW Passat '99

Lenke til kommentar
Del på andre sider