Gå til innhold

Vangen: Saab 900i '87 Coupe -

Ranger emnet


Vangen

Anbefalte innlegg

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig at flere har øynene åpne for disse bilene ;) Blir sikkert bra dette her, bare du slenger inn bilder etterhvert.

 

Min neste bil blir nok 900 coupe(3dørs), eller 9000, MEN det skal være turbo. (Blir det ikke saab, så blir det nok celica ;) )

 

Uansett, stå på, og håper du bidrar til at flere skjønner at dette er kongebiler! En kompis av meg har endelig forstått det, og det hjalp godt på da han ble grundig frakjørt av en 900 turbo ;) Slike biler kan bli skikkelige ulv i fåreklær!

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.streetdesign.no/?go=produkt&n1=1&n2=25&n3=363

 

http://www.spoilerkit.se/index.asp?spoiler=saab∏=ett&cat=spoiler&paket=900 <--- dritpent!!!

sjekk hvordan det kan bli på din 5dørs: http://www.garaget.org/?car=74ℑ=22684

eller, er vel egentlig dette settet du trenger (hvitt, helt nederst) http://www.eyecandyracing.no/styling_tuning_saab_900.htm

 

har en 900turbo 8v selv, med store planer fremfor seg :D

 

hvite blinklysglass er pent, lakkere alt av lys bak rødt er også pent!

 

edit: glemte en ting, lakker eller mekk sportgrill utav den!

kapp den midterse linja og lakker og putt nettinggrill bak, det blir pent :)

 

 

Nei og nei og atter nei :iconsm Faktisk synes jeg det er greit hvis bilen er litt shabby :), men en fin saab skal en ikke kødde no særlig med. Grill ser nesten garantert hjemmemekka ut etter den behandlinga.

+ Ford Focus 1.6 99 5-d

x Vespa 50s 1981

x - Golf 1 GTI

http://www.mikaeljohansen.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må du plent gjøre noe med saabgrillen, så er vel det og kappe den mitterste noe av det snåleste du kan finne på, bilen ser driiitrar ut om du gjør det..

 

det du kan gjøre er og fjerne di små plast"strekene" i di to store hulla (forstå meg rett her nå)

og klemme netting inn der, dette gjorde jeg på min og så faktisk bra ut, men, dog er det mange som gjør det

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Saab 900i er etter min mening ikke no å bygge på. Ihvertfall ikke hvis du skal ha turbo og legge i masse penger. Finn da heller en 900 turbo, aero eller en 900s (import med turbo, men det står ikke på dem)

 

Har 5 kamerater som har bygd hver sin 900turbo, da jeg tror det var populært i denne bygda for 4 år siden, men felles for alle er:

-Ingen skal gjøre det igjen

-K-jetronik'en holder til max 180-190 gamp

-De har tilsammen tatt knekken på 8-10 gearkasser. 5 Av dem var forsterka av en nisse ved navn Eriksson i Sverige

-Mange frustrerte timer

-8v er no dritt

 

Resultatet blei:

1 Støken Aero med ca 200 hk og 5 gearkasser knekt. Døde i Ekebergtunellen

2 som endte sine dager bortgjemt på en låve i vente av bedre tider

1 hvit med oppimot 270 hk som blei solgt til en annen kamerat for verstingbygging

1 som er blitt strøken og er på veien og i en garasje for rep ca 40% av tida.

 

Legger ved noen bilder som du kan kikke litt på.

HPIM0577.jpg

HPIM1018.jpg

HPIM0771.jpg

lorenskog5.jpg

112-1214_IMG.jpg

P1010017.jpg

 

Kan legge ved prosjektforum link til den hvite(som nå er blå) seinere.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Saab 900i er etter min mening ikke no å bygge på. Ihvertfall ikke hvis du skal ha turbo og legge i masse penger. Finn da heller en 900 turbo, aero eller en 900s (import med turbo, men det står ikke på dem)

 

Har 5 kamerater som har bygd hver sin 900turbo, da jeg tror det var populært i denne bygda for 4 år siden, men felles for alle er:

-Ingen skal gjøre det igjen

-K-jetronik'en holder til max 180-190 gamp

-De har tilsammen tatt knekken på 8-10 gearkasser. 5 Av dem var forsterka av en nisse ved navn Eriksson i Sverige

-Mange frustrerte timer

-8v er no dritt

 

Resultatet blei:

1 Støken Aero med ca 200 hk og 5 gearkasser knekt. Døde i Ekebergtunellen

2 som endte sine dager bortgjemt på en låve i vente av bedre tider

1 hvit med oppimot 270 hk som blei solgt til en annen kamerat for verstingbygging

1 som er blitt strøken og er på veien og i en garasje for rep ca 40% av tida.

 

 

 

Kan legge ved prosjektforum link til den hvite(som nå er blå) seinere.

 

 

Den blå har blitt ufattelig stilig! Når det gjelder saabs girkasser tror jeg dette har like mye med hvordan man kjører som styrken på kassa. Vel er girkassen på disse bilene et svakt punkt, men de holder fint til mye trimming hvis man girer med innsiden av hodet. F.eks. er rivstarter på tørr asfalt veldig dumt, og i 3. gir og full gass får motoren et enormt dreimoment, og dette tar greit knekken på kassa. Hvis man er klar over dette, og unngår slike ting, så holder girkassene lenge. Min bil har gått 180 000 km nå, og girkassen viser ingen tegn til å ryke. Jeg har i det siste også trimmet bilen litt, og skal skifte olje i kassa for å prøve å forebygge eventuelle problemer senere.

Når det gjelder styling til saab er det ikke mye å velge mellom. kun airflow og aero som duger spør du meg. Bygge om en 900i til turbo.. vel.. da bør man ha en donorbil å gjøre det ut i fra, er visst ganske mye som må byttes over. Det enkleste er nok det som har blitt sagt tidligere, nemlig å kjøpe en 900 turbo. Dette bør da være en 88 eller senere, da de fikk vannkjøling dette året, og man får med seg face-liften som kom i 87, + at bremsene ble bedre (blant annet håndbrekk bak hvis jeg ikke husker feil)

Når det gjelder reperasjoner tar jeg dette med en klype salt. jeg har ikke kjørt min så voldsomt mye, men har ikke brukt mye penger på reperasjoner de 3 årene jeg har hatt bilen. Isteden har jeg vært så heldig at jeg har hatt muligheter til å kjøpe 16" aero-felger, hel-lakkering, 3" eksos og litt annet trim, senkesett (dempere og fjærer) og masse polish/bilpleieprodukter:)

slenger ved et bilde for "inspirasjon:

 

siste%20bilder%20av%20saab%20006%20(Small).jpg

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde heller spart penga å gått for ein 2dørs!fatteren hadde ein 900 turbo før,fiberglas front,panser og skjermer i rød metallic og 180gamp!!sikkelig gobil det selv om saab ikkje er min faboritt...;)

-Nissan Skyline R32 GTR

-Nissan Silvia S14

-Nissan 180sx

-Nissan Primera P10 SR20Di/De T

-Nissan Laurel C33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår