Gå til innhold

Rusthull

Ranger emnet

VeGGiz

Anbefalte innlegg

Skulle pusse litt "overflaterust" inni tanklokket. Pussa litt, så en liten "vorte" i lakken, pitla litt, og du dæven, kunne bara pitle meg et stort hull! :(

Hvordan kan jeg få has på dette hullet? MÅ det sveises, eller finnes det andre muligheter?

Råd og tips jeg har fått til nå:

- Nautrarust, kjemisk metall og sparkel

- Noe plastlignende saker de har på bensinstasjoner, som herder og blir hard plast

Kom med flere tips, og gi deres mening om hva som funker og ikke funker.

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt noen små rusthull på bilen min jeg også... disse fiksa jeg med glassfibersparkel. funker fjell for meg enda i hvert fall..

fikse rusthull med glassfibersparkel?? :nono: man må da skjære vekk rusta og forsøke å stoppe evt. gjenværende rust vha. (og evt. punktsandblåser) og rustnøytraliserende guffe som f.eks. Brunox epoxy grunning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man skjærer bort rusta vil det jo fortsatt være et hull der, ikke sant ? :rolleyes: dette kan man godt tette med glassfibersparkel om det ikke er for stort. I hvert fall på ikke-bærende konstruksjon. Han spurte etter alternativer til sveis, og det ga jeg ham.. eller har du noe bedre å foreslå mfafa? :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen :)

Det er ikke selve lokket det er hull i, men der lokket er festet. Du ser det ikke når tanklokket er igjen.

Seffølgelig kan du bruke glassfibersparkel eller nor slikt.

Jeg hadde kjøpt meg et nytt tanklokk, men da er jeg litt pirkete,men du må kappe vekk rusta og bruke et godstoff der det er ned på metallet (grunne)

R-line 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider