Gå til innhold

kvinne kjørte i 170 med unge i baksetet.

Ranger emnet

jumbo

Anbefalte innlegg

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by pcBaktus

fy faen å dissa trådene blir jævli off topic...

kan ikke rdl få en egen tråd der han kan med forskjellige nick slenge dritt til seg selv?

Hva faen er det forno NÅ da?...

jeg står bare for det jeg sier og gjør jeg! er ikkeno verre enn det! om du har så JÆVLI mye imot at andre har forsjellige meninger enn det du selv har så foretrekker jeg heller at DU holder kjeft og gir faen i å lese!

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt oppgitt jeg.. er så mye som står her nå som provoserer meg så voldsomt at jeg sikkert kunne sitti her og skrevet i et døgn...........Men det gidder jeg ikke for det liten vits.

Det eneste jeg har oppnådd med å lese denne tråden er at det er alt for mange ute der på vegene som absolutt ikke har noe der og gjøre.. Og jeg håper inderlig at jeg ikke møter på noen av dere "verdensmestere" der ute.. For jeg blir skremt av å lese det som står her..

Men må bare svare på det med sikkerhetsblete..

Vi dro av i en lylktestolpe her om dagen, og traff den med en hastighet på rundt 40-50 km/t kanskje mindre..

Kameraten min som satt ved siden av meg (jeg kjørte) hadde ikke belte på seg og han skalla i ruta så det ble en diger rose, med påfølgende hjernerystelse.

Rosa var så høyt på vinduet at hvis jeg hadde truffet den noe fortere.. 60- 65 km/t hadde han flydd tvers gjennom ruta !

Og han er ikke akkurat hverken myk eller sportslig på noen som helst måte...

Ble bare skremt av det at jeg synes ikke det gjorde noe vondt eller ubehag eller noenting, mens han fikk hjernerystelse !

Jeg bruker hvertfall alltid sikkerhetsbeltet så får dere gjøre hva f**n dere vil !!

Det var mitt siste innlegg i denne tråden for dette leder jo ingen vei...

:rolleyes: :rolleyes: :mad:

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Jeg blir helt oppgitt jeg.. er så mye som står her nå som provoserer meg så voldsomt at jeg sikkert kunne sitti her og skrevet i et døgn...........Men det gidder jeg ikke for det liten vits.

Det eneste jeg har oppnådd med å lese denne tråden er at det er alt for mange ute der på vegene som absolutt ikke har noe der og gjøre.. Og jeg håper inderlig at jeg ikke møter på noen av dere "verdensmestere" der ute.. For jeg blir skremt av å lese det som står her..

Vi dro av i en lylktestolpe her om dagen, og traff den med en hastighet på rundt 40-50 km/t kanskje mindre..

Kameraten min som satt ved siden av meg (jeg kjørte) hadde ikke belte på seg og han skalla i ruta så det ble en diger rose, med påfølgende hjernerystelse.

Rosa var så høyt på vinduet at hvis jeg hadde truffet den noe fortere.. 60- 65 km/t hadde han flydd tvers gjennom ruta !

Ble bare skremt av det at jeg synes ikke det gjorde noe vondt eller ubehag eller noenting, mens han fikk hjernerystelse !

Jeg bruker hvertfall alltid sikkerhetsbeltet så får dere gjøre hva f**n dere vil !!

Så nå har det blitt bedre å kjøre sakte, og som en tulling (som deg, som drar av og knerter lyktestolper og sånt), enn å kjøre trygt og fort?

Jeg vil påstå at jeg er såpass mye mer skjerpet i høy hastighet i forhold til lav hastighet at det i stor grad veier opp for den økte risikoen pga høy hastighet, som forøvrig er veldig liten i utgangspunktet.

Sintef har jo gjort en undersøkelse som viser at høy hastighet er årsak i så lite som 6% av ulykkene på veiene.. Rygging, uoppmersomhet, og en del andre faktorer er det som forårsaker de fleste ulykkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Så nå har det blitt bedre å kjøre sakte, og som en tulling (som deg, som drar av og knerter lyktestolper og sånt), enn å kjøre trygt og fort?

Jeg vil påstå at jeg er såpass mye mer skjerpet i høy hastighet i forhold til lav hastighet at det i stor grad veier opp for den økte risikoen pga høy hastighet, som forøvrig er veldig liten i utgangspunktet.

Sintef har jo gjort en undersøkelse som viser at høy hastighet er årsak i så lite som 6% av ulykkene på veiene.. Rygging, uoppmersomhet, og en del andre faktorer er det som forårsaker de fleste ulykkene.

For det første.. Lyktestolpen var et eksempel og det skjedde under "vraking" av denne sierran, det var mer eller mindre meningen og det skjedde på et totalt forlatt omerådet sent på kvelden !!

Og hvem sier jeg har sagt noe om å kjøre fort. Jeg har og kjører fort selv, men ut i fra det mange skriver her så blir jeg skremt over hvordan de tenker !!

Jeg er helt enig i det du sier med at du er mye mer skjerpet og at det er verre med alle de latterlige nedsatte fartsgrensene som er i norge...

Jeg siktre ber til visse enkelt personer her i som har en utrolig rar oppfatning og mangel på respekt når det gjelder hastigheter og bremselengder osv...

Jeg sier ikke at det er direkte uforsvarlig å kjøre i 170 km/t..

Er ikke noe prob det i det hele tatt..

Men fy faen å du sliter hvis det hopper en elg eller noe ut forann deg.. da er du solgt, men det er oxo en risiko du tar når du kjører så fort...

Les det jeg skrev en gang til og det mange andre her har skrevet så håper jeg du forstår hva jeg mener...

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke rdl få en egen tråd der han kan med forskjellige nick slenge dritt til seg selv?

Her har han da oppført seg bra.

unødvendig å slenge dritt som DU gjorde nå, og provosere frem mer. noen har mer aggresiv skrivestil en andre, ikke vits å ta helt av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeeeel. det sier jo litt om verdens mestere her ja. DU som plukke rlykte stolper her. ikke jeg. så jeg tror DU har lite du skulle ha sagt som klarer å cræshe i 40 og jeg kjører fint og kontrolerte i det triple av din fart!....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første.. Lyktestolpen var et eksempel og det skjedde under "vraking" av denne sierran, det var mer eller mindre meningen og det skjedde på et totalt forlatt omerådet sent på kvelden !!

Og hvem sier jeg har sagt noe om å kjøre fort. Jeg har og kjører fort selv, men ut i fra det mange skriver her så blir jeg skremt over hvordan de tenker !!

Jeg er helt enig i det du sier med at du er mye mer skjerpet og at det er verre med alle de latterlige nedsatte fartsgrensene som er i norge...

Jeg siktre ber til visse enkelt personer her i som har en utrolig rar oppfatning og mangel på respekt når det gjelder hastigheter og bremselengder osv...

Jeg sier ikke at det er direkte uforsvarlig å kjøre i 170 km/t..

Er ikke noe prob det i det hele tatt..

Men fy faen å du sliter hvis det hopper en elg eller noe ut forann deg.. da er du solgt, men det er oxo en risiko du tar når du kjører så fort...

Les det jeg skrev en gang til og det mange andre her har skrevet så håper jeg du forstår hva jeg mener...

jeg syns ikke du skal bry deg så veldig om hvor fort andre kjører på veien jeg!.. Det kan like så godt skje at det spretter ut en elg.. eller høygravide damer med unger som sparker ball midt på natta på motorveien i akkurat det tidspunktet jeg kjører i 180... da syns jeg han heller kunne holdt seg hjemme!

Jeg har selv kontroll så mye jeg trenger for at jeg skal ferdes trygt når jeg kjørere frt UANSETT om det nå er snø storm. det flyr griser på veien. unger sparker ball. eller verdens under gang er på vei!.. Jeg vet at jeg ennå ikke har vært av veien en eneste gang eller vært i en fare situasjon der jeg har måttet NØD bremse de gangene jeg har liggi over 150!.. så sånn er det bare!....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til. jeg lurer fortsatt på hvor JEG har kommmi med noe usakli og off topic i denne disk. vi snakker fortsatt om hastigheter og hvordan folk oppfører seg i trafikken... du må ikke nå tro at ved å kjøre i 80 er veien 50 meter brei med 2 biler... og med en gang du når 180 så er den 2m brei i rush trafikk. det ER faktisk mulig å kjøre fort på en safe måte!!

Jeg syns du skal ta deg en liten kjøretur med meg jeg.. da dfår du et helt annet syn på å kjøre kontrolert og fort!:..

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Men du har vel ikke sett dyr på veien heller du, på 10 år bak rattet? Eller ras ifra siden av veien.. eller biler som har stått irundt en sving uten lys, eller helt enkle veikryss som har bra siktstrekning for fartsgrensen....

Det finnes til enhver tid faktorer som vi ikke rår over. Det gjelder ikke bare i trafikken, men bare det å leve, og risikoen blir ikke mindre av å ferdes i trafikken.

På den annen side er det ingen grunn til å bli mer nervøs enn man allerede er, for det fører intet godt med seg.

Men, si meg når har jeg forsvart uaktsom ferdsel, og under slike forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Det finnes til enhver tid faktorer som vi ikke rår over. Det gjelder ikke bare i trafikken, men bare det å leve, og risikoen blir ikke mindre av å ferdes i trafikken.

På den annen side er det ingen grunn til å bli mer nervøs enn man allerede er, for det fører intet godt med seg.

Men, si meg når har jeg forsvart uaktsom ferdsel, og under slike forhold?

Selvfølgelig finnes det faktorer vi ikke rår over! Men du skriver jo bare bambus her! Du kan ikke stikke under en stol at det er farligere å kjøre bil i 200km/t enn i 80km/t? Det er ikke dermed sagt du er en drapsmann..!

Men risikoen blir større med farten.. Det er hele poenget..

Jeg ble bare irritert over din sarkastiske måte å svare på jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Selvfølgelig finnes det faktorer vi ikke rår over! Men du skriver jo bare bambus her! Du kan ikke stikke under en stol at det er farligere å kjøre bil i 200km/t enn i 80km/t? Det er ikke dermed sagt du er en drapsmann..!

Siden du vet alt om risiko.

Hvor mye større er risikoen for å kræsje i 200 i forhold til 80?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Siden du vet alt om risiko.

Hvor mye større er risikoen for å kræsje i 200 i forhold til 80?

Et tåpelig spørsmål ifra den som kanskje er mest kjent for å peise inn i en sau i høy fart her i distriktet.... Hva kunne ha skjedd om du hadde holdt fartsgrensa? Kanskje du hadde sett den i tide? hmmmm....

Risikoen for at det kan skje noe du ikke håndterer på norsk vei er langt større i 200 enn i 80 km/t.. Trenger ikke store tankegangen for å skjønne det.. Men desverre har jeg ingen statistikk å vise deg kennet..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Et tåpelig spørsmål ifra den som kanskje er mest kjent for å peise inn i en sau i høy fart her i distriktet.... Hva kunne ha skjedd om du hadde holdt fartsgrensa? Kanskje du hadde sett den i tide? hmmmm....

Risikoen for at det kan skje noe du ikke håndterer på norsk vei er langt større i 200 enn i 80 km/t.. Trenger ikke store tankegangen for å skjønne det.. Men desverre har jeg ingen statistikk å vise deg kennet..

Jeg spør om HVOR mye jeg..

Statistikken viser jo at ca 6% av alle ulykker skyldes høy fart, det er forsvinnende lite.

Røyking er en hyppigere årsak til ulykker, akkurat som å spise, drikke, osv bak rattet.

Forøvrig, jeg hadde ikke hatt mulighet til å stoppe i 80 heller, sauen hoppa ut i veien ca 10 meter foran bilen, det vil si under 0,5 sek fra den hoppet ut i veien til jeg hadde truffet den, selv i 80..

Men, det hadde nok blitt noe mindre skader totalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Hvor har jeg skrevet at det er mer farlig å kjøre i 80 enn i 200?

Lenke til kommentar
Del på andre sider