Gå til innhold

kvinne kjørte i 170 med unge i baksetet.

Ranger emnet

jumbo

Anbefalte innlegg

Litt svada først:

Vi mennesker har ikke egenskapene til å handle i høye hastigheter. Sansene våre er for trege. Det er fakstisk bevist at vi egentlig ikke burde ferdes stort fortere en kjapp gange/jogging. Vi er for treige i reaksjonen! (det hjelper lite å si at dette gjelder ikke meg da dette er et faktum)

Ellers er jeg helt enig med fåtallet her inne, fartsgrensene i Norge er stort sett helt latterlige. Mynfighetene her til lands vil jo absolutt ikke lære av andre land! Her gjør vi heller motsatt, setter ned farten til nærmest gangfart på de merkeligste steder. Vi skal jo ikke få muligheten til å tenke selv.

En siste ting...

Det ingen reagerer på er: Hvor stor fart hadde politibilen i det han skulle ta igjen henne, eller i de mange andre tilfeller av fart vi har her til lands.

Hvis en stakkar skulle vise seg å kjøre i f.eks 140km/t på den nye klasse A veien V/Drammen. Skal du ikke se bort i fra at den politibilen som tar han igjen sikkert har vert oppe i nærmere 200km/t. Ja da er det vanvittig uansvarlig av bilføreren, mens politibilen/mannen har handlet i henhold..... Yeah right!!

- Chris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by rdl

Du vet lite om hvordan situasjoner jeghar vært borti og hvordan jeg har klart å treke meg unna og HVER gang fordi andre har kommet over i mitt felt eller fordi folk rett og slett ikke kan kjøre forbi!...

Jeg vet selv hva jeg kan bak et ratt og jeg har selvtilitt nokk til å bruke min kunskap bak rattet!...

OM det noen gang skulle skjedd noen ulykke i nærmeste fremtid så blir det nokk fordi en annen skulle kommi inn forran meg!:.

men det skjer heller ikke!... sånn er det bare..... OM det en dag skjer noe så får alle dere som sutrer her få lov ti lå si "hva var det jeg sa!!"

intil da. STFU!

Ja du er litt av en tøffing du Rdl........jeg ser virkelig opp til deg.Bra du har troa på deg selv da iallfall!!! Selv Wrc-sjåfører,Formel1 sjåfører osv osv kræsjer.......det er sikkert fordi de ikke har peiling eller hva ????

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Jeg har ikke sagt at du har påstått det. Det er noe jeg tolker ut av det svaret du skrev, da det virket som om du forsvarte fart med at ting ikke skjer langs veien.. I såfall, hvis jeg mistolket dèt så beklager jeg..

Mine innlegg skal ikke tolkes. Jeg snakker uten omveier i språket.

Poenget mitt var at du blant andre overdriver med å trekke inn faktorer som fotballer, elger og ras på bakgrunn av notisen som sto til å lese i Bergens Tidende, om hun som ble tatt for å kjøre for fort i 80-sone.

Kun fartsoverskridelse er nevnt der, samt mistanke om rusmidler, og det føles unødvendig å si at kjøring i ruspåvirket tilstand er helt forkastelig.

Intet er nevnt om andre faktorer i trafikkbildet, og

da må vi forholde oss til det, og ikke til noens løpske fantasi.

Dersom forholdene lå til rette for fartsoverskridelse, så støtter jeg det til en viss grad.

Skulle imidlertid forholdene ikke ligge til rette for det, er jeg langt fra å støtte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Ja du er litt av en tøffing du Rdl........jeg ser virkelig opp til deg.Bra du har troa på deg selv da iallfall!!! Selv Wrc-sjåfører,Formel1 sjåfører osv osv kræsjer.......det er sikkert fordi de ikke har peiling eller hva ????

DU!_ nå syns jeg faen meg du skal holde seg sakli her!!

det er en VISS grad forsjell på å kjøre bane og på gata!...

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU. jeg er like mye farlig i 170 som du er i 100...

i motsetning kjenner jeg bilene jeg kjører fort meg og vet hva jeg gjør

min kjøring hvor jeg viser at jeg har kontroll og vet hva jeg gjør bak rattet... SELV i stor hastigheter...

jeg kjører fint og kontrolerte i det triple av din fart!....

Jeg har selv kontroll så mye jeg trenger for at jeg skal ferdes trygt når jeg kjørere frt UANSETT om det nå er snø storm. det flyr griser på veien. unger sparker ball. eller verdens under gang er på vei!..

Jeg syns du skal ta deg en liten kjøretur med meg jeg.. da dfår du et helt annet syn på å kjøre kontrolert og fort!:..

OM det noen gang skulle skjedd noen ulykke i nærmeste fremtid så blir det nokk fordi en annen skulle kommi inn forran meg!:.

Fått noen kontraktstilbud ennå eller...?:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

det er en VISS grad forsjell på å kjøre bane og på gata!...

lol lol

RDL ber noen holde seg saklig. Står det 1.April på kalenderen noe sted ?

:roll:

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Bortsett fra fotballer, elger og rasfare. Samt UP som til alles glede glimrer med sitt fravær.

Det virker som om RDL er udødelig...........ALLE kommer til å få en smell enten før eller senere........men ikke RDL :D :D :D :D :D

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

'

ser man det. blondi legger meke til ting

kansje blondi skjønner at jeg trykka feil knapp.. men ga feil....

visste blondi det?

Vel om du blondie hadde sjekka så er det funksjon som gjør at du kan slette dine egne innlegg, eller editere de. Men det er jo du som er smartest!! :rolleyes:

...og den som er mest saklig :rolleyes:

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

er ikke lenge siden lillebror schumaker hadde et lite uhell på motorveien.. trur det var sommern 02 om jeg husker rett.

hallo. han kanke kjøre for 5 flate øre..... er annerledes å kjøre på gata enn på PS2 vettu!....

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider