Gå til innhold

Oljelekkasje

Ranger emnet

zoom

Anbefalte innlegg

Etter å ha parkert hjemme etter Gatebil så jeg en oljestripe der jeg hadde kjørt. Virket som det lakk mellom motor og girkasse. Hva kan ha skjedd? Pakning som har røket? Merket egentlig ingenting på bilen (Golf 3 GT).

Tror oljetemperaturen har vært ganske høy, rundt 100 grader, kan dette forårsake lekkasjer? Har ikke fått peila olje på motor eller girkasse enda, så er ikke sikker på hvor lekkasjen er. Noen som har opplevt noe lignende eller har idéer om hva som kan ha skjedd?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte olje? Hjelper det for noe? Kjøpte bilen i februar, og tror ikke olja var så gammel da.. Den ser iallefall bra ut..

Hva kan jeg gjøre for å forhindre lekkasje i simringen mellom motor og girkasse? Vil ikke at noe skal gå i stykker på bilen min..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir olja for varm mister denn smøreefekten og den bør skiftes.. men du hadde kanskje ikke kjørt bane med denn, noe som jeg trudde?

forhindre lekkasje i simmeringen er kunn en måte.. skifte den ut. da må du separere girkassa fra motoren og der kommer du til simmeringen. du merker fort om det er der lekkasjen kommer fra.. men et tips er å gjøre motoren helt ren for olje å dritt.. så ser du kjapt hvor det lekker henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjørt på bane nei.. Hvor varmt er for varmt?

Men hvis jeg bare fyller på olje på girkassa (hvis det er simmringen som er lekk) vil det vel bare lekke ut igjen? Jeg må vel få fiksa det før jeg kjører noe mer?

det er korekt. har du sjekka bunpannepakning topplokkdeksel?ofte her det lekker da.

Peri

Lenke til kommentar
Del på andre sider