Gå til innhold

Hjelp. Vurderer kjøpe corrado

Ranger emnet


ghostdogg

Anbefalte innlegg

Har nettopp vært å prøvekjørt en Corrado G60 91 mod.

Motoren virker helt grei og bilen ser pen ut.

Litt småfiks med bilen, som vindusheis, AC, lys osv.

Den har litt overflaterust under, og har slitte dempere. Fyren som har den har fjernet kat. innmaten får å få litt mer hester og frieksoslys noe som jeg ikke er no tillhenger av :p Denne bilen har nå stått i 2 år, og var sisst på eu-kontroll 2001 og av-registrert i 2003.

Er litt skeptisk til denne bilen. Den har gått 183000km og han skal ha 35000,- for denne, og jeg regner med å måtte legge inn 10-20000,- får å få den i god stand, noe som jeg aksepterer.

 

Det jeg lurer på.. Siden kat. er fjernet, blir det da ikke et problem å få denne eu godkjent, siden det mest sannynlig er for høy avgass? Kan man justere denne ned visst den er for høy?

Burde jeg være obs på andre tekniske ting på bilen?

 

Stian

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en sølvgrå corrado?

G-laderen er veldig viktig å sjekke. Spør om kvittering på overhalingen osv. Prøvekjør den og ta den med til noen som har greie på g-ladere og hør med dem om de kan høre ulyder. Andre små ting er greitnok å fikse men laderen er kritisk og om den ryker er den kaputt. En ny lader er DYYR.

Håntakene er også ting som ryker fort. Jo mere du finner som er galt jo lettere er det jo å prute. Så ta den med deg å sjekk den. Sålenge laderen er bra er du langt på vei. Om du ikke kjøper denne så hold deg unna 89 modellene

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en sølvgrå en nei.

Som sagt funket g-lader fint når jeg prøvde den. Ladet bra og hørtes ok ut. Men tatt i betraktning av at denne bilen har stått nå i 2 år, er det vel lurt om man får den overhalt snarest mulig, bytter olje og luftfilter.

På onsdag blir jeg å hente ut prøveskilt til denne, å kjøre den til ett verksted der jeg får sett under den i lag med no kompiser som har litt peiling.

Ryker g-lader kjøper jeg heller turbokonverteringskit enn ny g-lader :p

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en sølvgrå en nei.

Som sagt funket g-lader fint når jeg prøvde den. Ladet bra og hørtes ok ut. Men tatt i betraktning av at denne bilen har stått nå i 2 år, er det vel lurt om man får den overhalt snarest mulig, bytter olje og luftfilter.

På onsdag blir jeg å hente ut prøveskilt til denne, å kjøre den til ett verksted der jeg får sett under den i lag med no kompiser som har litt peiling.

Ryker g-lader kjøper jeg heller turbokonverteringskit enn ny g-lader :p

 

Ja det urde det ikke være tvil om. Gladeren erden eneste store svakheten jeg kjenner til iallefall. Av store ting liksom. Lykke til med bilen.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mangler cat så vil de ikke merke det på avgass målingen, om de måler den i det hele tatt. Om de ser under bilen så vil de jo se at den mangler, men helt sikkert noen som har en brukt en liggende her.

G-laderen er like fin som da han satt den fra seg. Blir ikke slitt av å stå i ro. Kanskje litt morkne simmer ringer, men d tviler jeg på.

 

AC er vel et luksus problem. Trenger ikke det og om gassen er gått ut koster d kjapt et par tusen å fylle på. Fjern hele driten er mitt råd.

 

35000 er ikke gale pris for en 91 mod.

 

Som RadoJeppe sa så ryker håndtakene fort. Sjekk også håndbrekket. Det funker jo knapt nok når bilen er ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du mangler cat så vil de ikke merke det på avgass målingen, om de måler den i det hele tatt. Om de ser under bilen så vil de jo se at den mangler, men helt sikkert noen som har en brukt en liggende her.

G-laderen er like fin som da han satt den fra seg. Blir ikke slitt av å stå i ro. Kanskje litt morkne simmer ringer, men d tviler jeg på.

 

AC er vel et luksus problem. Trenger ikke det og om gassen er gått ut koster d kjapt et par tusen å fylle på. Fjern hele driten er mitt råd.

 

35000 er ikke gale pris for en 91 mod.

 

Som RadoJeppe sa så ryker håndtakene fort. Sjekk også håndbrekket. Det funker jo knapt nok når bilen er ny.

 

Innmaten av kat var fjernet. Så den står der fortsatt. Sist den var på autorisert VW/audi verksted i Harstad før han satt den bort, sa Arne Johnsen Bil at motoren gikk som en klokke :)

Gassen til AC er gått ut, men har ikke bruk får AC, så skal fjerne hele driten. Så kansje sparer man litt vekt også.

Vindusheisene funket ikke, men regner med dette er releene som er gått eller no lignende. Har gått serviceelektronikk nå å fått fagbrev så burde ikke være ett problem å fikse.

Litt småfiks må til på bilen. Demperne må byttes, håndtak på førerside må byttes, frontleppe må bearbeides, baklys/lys elektrisk, vindusheis må byttes/fikses, eksosanlegg må festes skikkelig, olje/oljefilter byttes, luftfilter renses eller kjøpes, overflaterust må fjernes under bilen og bearbeides med taktyl.

Som sagt endel småfiks, men blir billig og er ikke særlig vanskelig heller :)

Mye dyrere visst verksted skal gjøre dette.

 

Får nå låne ett skikkelig verksted der jeg skal se under bilen med en mekaniker, så dette skal nok gå supert.

 

Funker denne tefloil no bra? Hvilken olje vil dere si g60 motorene helst bør fylles med?

 

http://www.corrado-club.ca/ <--- masse råd på denne siden

 

Noen bilder av den:

Corrado

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår