Gå til innhold

Solfilm

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Eg kjenner en som soter billig. Ikke firma, men han bruker film fra 3M, og gir 3M sine garantier. Har x antall forskjellige filmer i ulike farger og soteprosenter.

Han skulle ha 3000 for alle rutene (5) i E30 min og en sotestripe i frontruten.

ABC reklame er i hvertfall svindyre.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Eg kjenner en som soter billig. Ikke firma, men han bruker film fra 3M, og gir 3M sine garantier. Har x antall forskjellige filmer i ulike farger og soteprosenter.

Han skulle ha 3000 for alle rutene (5) i E30 min og en sotestripe i frontruten.

ABC reklame er i hvertfall svindyre.

Jepp, både ABC og Hurtigruta skal ha rundt 5000,- Svindyrt....

Hvor holder din bekjente til da?????

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hercem

Synes også 3000 kr var veldig dyrt jeg... Ville nok heller prøvd å gjort det selv. Men det er nok litt jobb og ta ut rutene, men synes det ville vært verdt det.

Ja, har tenk på det..... Men vetsje helt, aldri gjort det før....

Noen som har erfaring med hvilken film eg skal velge... Er vel noen som er bedre enn andre....

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også 3000 kr var veldig dyrt jeg... Ville nok heller prøvd å gjort det selv. Men det er nok litt jobb og ta ut rutene, men synes det ville vært verdt det.

3000 var for alle rutene, og det er slik film som varmes på ruten. Det blir gjort i oppvarmet garasje, tar en stund. Og det er inkl jobb, film og garanti, så dyrt er det vel egentlig ikke, u hadde ikke gjort det billigere selv skulle du gjort det for noen du ikke kjente.

Ja, har tenk på det..... Men vetsje helt, aldri gjort det før....

Eg har tatt ut rutene i E30'en denne uken. Satt de igjen i går. Sotet de med film i fra CD cardic (sikkert ikke verdens beste), men det ble 100% blærefritt. Er ganske fornøyd med den. Forseglet kantene med folie/teip slik at ikke pakningene skal få tak i filmen og løsne den. Umulig å få det til med rutene i bilen.

Men om det holder seg slik får tiden vise. Vet ikke om det kan blære seg over tid, men det var såpass lett å ta ut rutene, så det er jo verdt ett forsøk. Foreløpig ser det ihvertfall 100% ut. Men som de sier i Flåklypa; time vil sjåw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 var for alle rutene, og det er slik film som varmes på ruten. Det blir gjort i oppvarmet garasje, tar en stund. Og det er inkl jobb, film og garanti, så dyrt er det vel egentlig ikke, u hadde ikke gjort det billigere selv skulle du gjort det for noen du ikke kjente.

Jeg mente at det måtte være bedre å gjøre det selv enn å bruke 3000 kr på det. Altså mente jeg ikke at det var dyrt med 3000 kr hvis man først skulle ha noen til å gjøre arbeidet.

Jeg har ikke peiling på fordelene med å varme filmen osv. Hvis det er slik at det blir mye bedre resultat vil jeg selv vurdere å sette bort arbeidet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på fordelene med å varme filmen osv. Hvis det er slik at det blir mye bedre resultat vil jeg selv vurdere å sette bort arbeidet

Vet ikke fordelen eg heller, men de bilene eg ser det har vært gjort på, har vært veldig bra. Fester seg sikkert bedre/tilpasser seg ruten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider