Gå til innhold

Clutch problem

Ranger emnet

Dr_BASS

Anbefalte innlegg

Nå er jeg dritt lei, etter uendelige timer i garasjen med bytte av endeledd, bærearmer og mansjetter skulle jeg enderlig fyre opp dette gikk bra og jeg kjørte en tur, merket da at den ene nye mansjetten var sprekt, byttet derfor denne og etter ett like stort antall timer med banning og sværting skulle jeg omsider starte opp igjen. Bilen startet men clutchen funket ikke, bremspedalen gikk også unormalt langt inn.

Noen som vet hva det kan komme av? Kan clutchen plutselig bli ødelagt. Virker på meg som om det er noe slags problem med trykket slik at ikke clutchen og bremsene fungerer optimalt. Bomba skal være i orden for jeg må pumpe veldig mange ganger før (!) symbolet dukker opp. Det forsvinner dessuten hverken bremseveske eller hydraulikk olje.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg dritt lei, etter uendelige timer i garasjen med bytte av endeledd, bærearmer og mansjetter skulle jeg enderlig fyre opp dette gikk bra og jeg kjørte en tur, merket da at den ene nye mansjetten var sprekt, byttet derfor denne og etter ett like stort antall timer med banning og sværting skulle jeg omsider starte opp igjen. Bilen startet men clutchen funket ikke, bremspedalen gikk også unormalt langt inn.

Noen som vet hva det kan komme av? Kan clutchen plutselig bli ødelagt. Virker på meg som om det er noe slags problem med trykket slik at ikke clutchen og bremsene fungerer optimalt. Bomba skal være i orden for jeg må pumpe veldig mange ganger før (!) symbolet dukker opp. Det forsvinner dessuten hverken bremseveske eller hydraulikk olje.

Noen biler har delt bremsevæske og clutsjvæske beholder, det som kan ha skjedd er at du av en eller annen årsak har fått luft i kannalene. Disse luftes ved at du skrur ut ventilene på kaliperene og får noen til å pumpe 5 -6 ganger på bremsepedalen, begynn med den lengste kanalen "venstre bak" hvis jeg ikke husker HELT feil. VIKTIG!! ha bremse pedalen inne ved det siste pumpet den 5 eller 6 gangen dette fordi at du må sku på ventilen igjen med pedalen helt inne, hvis du ikke gjør dette så vil det bli sugd inn luft igjen logisk nok.

når det kommer til lufting av klutsj så er jeg litt usikker, kan være lurt å rådføre deg med et verksted, for jeg har ikke no særlig peiling på det, men det kan som sagt hende at hvis den ikke tar så er det luft i klutsj sylinderene, for de er vel delt inn i to en sylinder som gir press på klutsjen og en som slipper opp presset når du trår inn pedalen. I allefall så er lufting av klutsj like lite kjent for meg som en uoppdaget galakse er for NASA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har luftet bremsene og luftet clutch, skal kjøpe trykkluft lufter slik at jeg er sikker på at jeg får ut all luft. Men clutchen er innkoblet hele tiden dvs bilen står "i fri" hvis det hadde vært luft så hadde den vel ikke fungert dvs at man ikke kunne clutchet?

minner meg litt om når jeg tok diffen på en bil jeg hadde, men diffene kan vel ikke bare bli ødelagt heller, den klarer nesten å dra seg selv fremover i 6 gir, men det antar jeg har noe med utvekslingen å gjøre

---------------------------------------

1994 Mazda Mx-3 1,8 V6

x 1998 Ford Fiesta Flair (R.I.P)

x Aprilia RS 50

---------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider