Evolve Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Jeg var ute å kjørte litt her om dagen, og tenkte jeg skullle burne litt på tørra! Og det som overrasket meg, var at når jeg så i speilen så var det faktisk to spor! Men så fort jeg svingte på rattet, så var det bare det ene som spant.. Så litt senere så var jeg bortom en som driver mye med volvo, og han så på bakakslingen, og sa at det ikke var rart den spant på begge, fordi jeg hadde dana31 med 40/60brems! Men han sa at det var pga at den ikke var kjørt inn, så derfor så spant den ikke når jeg svingte! Så han sa at jeg skulle stille meg på f.eks grusen, og spinne ei stund helt til det begynte å riste litt, og så bang, så var sperre innkoblet? BS, or true?? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 hahaha, det er nok tull. for det første, heter akslingen DANA 30. Uansett hva akslingen heter, betyr det ikke at DIFFEN har diffbrems. dvs. kan godt være du har diffbrems, en LSD - Limited Slip Differential, vil jo dra mer på ene hjulet enn andre. Den vil fungere som en vanlig, "open diff", helt til du mister grep på ene hjulet. Det som er med LSD, er at den tillater annen hastighet på hjulene, slik at bilen ikke skal hoppe i svingene (slik den gjør med sperre). Mange folk sier de har sperre, når de egentlig har LSD. Men, jeg har også hørt om folk som spinner på begge hjulene, rett før diffen ryker! (når de har vanlig, "open diff"). Volvo sin LSD går på lameller. Dana sin TrueTrac går på tannhjul isteden :) den jeg har.. jippi! tåler mye mer hjuling og koster bare usle 4.000kr f. importert. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juli 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2005 Ok! Men hvor mye tåler den jeg har da? Og hva slags olje bø jeg bruke på den? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg