Gå til innhold

Ny bil ja.. E39 535i

Ranger emnet


Radiaki

Anbefalte innlegg

Jau var det på tide å skifte ut min ganske strøkne E34 520iA.

Kravene jeg satte var nyere bil med AC og airbags.. med manuell kasse og større motor som et pluss. Og så dukket det opp en billig 535i så da var jo det i boks..

 

Bilen har omtrent alt utstyr, men den er stygg utvendig, sliten lakk osv. Så front- og bakfanger, senk, relakkering og nye dekk/felger står på lista, samt en skikkelig eksos. Innvendig er den i god stand, og teknisk er det meste tiptop, bl.a. nye bremser og ny forstilling. Og så går den jo som et uvær sammenlignet med 520'n ;)

 

Kommer med bilder så snart jeg får knipsa noen.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøpt privat i bærum, formidlet gjennom Stenshagen BMW (som jeg kjenner).

Kosta laaangt under 150k ja.

 

Foreløpig liste over ting som skal gjøres, i tilfeldig rekkefølge:

- konfilter

- sportseksos (fra Svensen)

- nye frontlykter

- ny frontfanger (m5)

- ny hekk (m-tech)

- relakkering av hele bilen (lenge leve folk som repper steinsprut med feil farge..)

- chroma dørhåndtak? ;)

- nye vinterdekk (beholdedr org. 16 eller 17" bmw felgene til vinterbruk)

- nye sommerdekk (gateslicks eller Toyo Proxes T1-S)

- nye sommerfelger (har noen 19" for hånden jeg tror jeg bruker)

- nytt understell, H&R 30/15mm senkefjærer. Må finne noen egnede dempere.

 

Jeje.. blir litt kroner av dette. Eksos, fangere og totallakkering blir vell til våren, vinterdekk og senking utover høsten. Greit med en vintersesong til med steinsprut før jeg lakker opp alt.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres morro ut :D

men den drikker vel sitt av bensin da? Devil

 

Kjørt langkjøring med den i helgen (hyttetur), lå på rundt 0.85-0.9, som er helt greit. På tilbaketuren hadde vi full bil med tung last, og det var en del køkjøring, da lå den ganske rett på 1.0.

 

I blanda/bykjøring bruker den noe mere, spesielt så lenge jeg ikke klarer å holde foten unna gassen ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt langkjøring med den i helgen (hyttetur), lå på rundt 0.85-0.9, som er helt greit. På tilbaketuren hadde vi full bil med tung last, og det var en del køkjøring, da lå den ganske rett på 1.0.

 

I blanda/bykjøring bruker den noe mere, spesielt så lenge jeg ikke klarer å holde foten unna gassen ;)

 

hmm, jeg har et gjennomsnittlig forbruk på min lille 520 på ca 1,3l med "min kjøring" :P

Bmwccn #7477

Bmw E39 520I(solgt)

Chevrolet G30 Starmaster(solgt)

S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng opp noen bilder ja!

 

Hvordan er det med interiør i denne bilen Skinn/sportskinn, eller billig tøyinteriør?

 

Min bruker fra 0,7-3,0(har kjørt korte strekninger i lave gir på 4,0l)..

Sier litt om hva kjørestilen betyr... Alt fra det å ta vinden til hjelp(overdrivelse), og det å kjøre ekstremt hardt...

 

Til slutt: nødvendig med gateslicks på en bil det blir prioritert AC og airbags på? Er vel kuk å kjøre på vått føre med...?

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau da var første runde med bilen unnagjort.

 

Begge topdekselpakningene skifta, alle pluggene skifta. Lekker fremdeles litt fra bunn, skiftes i helgen.

 

Ellers er kjørecomputern programmert om til engelsk, kodet opp noen nøkler og gjort diverse småplukk.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt privat i bærum, formidlet gjennom Stenshagen BMW (som jeg kjenner).

Kosta laaangt under 150k ja.

 

Foreløpig liste over ting som skal gjøres, i tilfeldig rekkefølge:

- konfilter

- sportseksos (fra Svensen)

- nye frontlykter

- ny frontfanger (m5)

- ny hekk (m-tech)

- relakkering av hele bilen (lenge leve folk som repper steinsprut med feil farge..)

- chroma dørhåndtak? ;)

- nye vinterdekk (beholdedr org. 16 eller 17" bmw felgene til vinterbruk)

- nye sommerdekk (gateslicks eller Toyo Proxes T1-S)

- nye sommerfelger (har noen 19" for hånden jeg tror jeg bruker)

- nytt understell, H&R 30/15mm senkefjærer. Må finne noen egnede dempere.

 

Jeje.. blir litt kroner av dette. Eksos, fangere og totallakkering blir vell til våren, vinterdekk og senking utover høsten. Greit med en vintersesong til med steinsprut før jeg lakker opp alt.

Under 150K ?! Det var jo sykt billig damndamn

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng opp noen bilder ja!

 

Hvordan er det med interiør i denne bilen Skinn/sportskinn, eller billig tøyinteriør?

 

Min bruker fra 0,7-3,0(har kjørt korte strekninger i lave gir på 4,0l)..

Sier litt om hva kjørestilen betyr... Alt fra det å ta vinden til hjelp(overdrivelse), og det å kjøre ekstremt hardt...

 

Til slutt: nødvendig med gateslicks på en bil det blir prioritert AC og airbags på? Er vel kuk å kjøre på vått føre med...?

 

Det er sort skin, komfor seter med minne etc.

 

De er betraktelig bedre å sitte i en stoffsetene, men lurer litt på om det kanskje blir elektriske sportsseter på sikt. Forøvrig er det teak lister inne i bilen, dette er en executive utgave med alt utstyr. Litt gubbepreg ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeh da var det tatt noen bilder.

 

Bilen skal lakkrenses og poleres opp, så den holder seg hel gjennom

høst og vinter før lakkerling. Og skinnsetene skal behandles så de holder

seg fine.

 

Skikkelig sleeper hekk nå.. skjult eksos

DSCN0018.JPG

 

Gromsakene

DSCN0020.JPG

DSCN0021.JPG

 

MYE steinsprut i front, og tidligere eier har reparert med nesten

riktig farge, uten klarlakk.. over hele bilen. urk.

DSCN0023.JPG

 

Litt rust ved venstre bakdør

DSCN0028.JPG

 

heftige riper ved bagasjelokket, igjen lappa uten klarlakk

DSCN0032.JPG

 

Interiøret er faktisk veldig helt og fint

DSCN0033.JPG

DSCN0034.JPGDSCN0035.JPGDSCN0036.JPG

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... V8?:wonder

 

I min gamle 535 er det bare rekkesekser:(

 

Hva heter denne motoren?

 

Edit: Bilen kan jo bli veldig bra bare den får seg litt lakk... Interiøret så jo greit ut.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... V8?:wonder

 

I min gamle 535 er det bare rekkesekser:(

 

Hva heter denne motoren?

 

Edit: Bilen kan jo bli veldig bra bare den får seg litt lakk... Interiøret så jo greit ut.

 

Ganske stor forskjell fra E28/E34 535 til E39 535 ja ;-)

Har ikke helt sansen for den gamle svære 6'ern i E28 535, dette er noe helt annet.

 

Bilen blir fin den, men det tar litt tid og spenn. :)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår