Gå til innhold

Ny bil ja.. E39 535i

Ranger emnet

Radiaki

Anbefalte innlegg

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble ikke så værst den kuttinga. Men for å være helt ærlig liker jeg at eksosen er gjemt. Men vil ha grovere lyd, så må enten bli M fanger (matche frontfangern min), eller kutte. Har ikke bestemt meg helt enda, men har fremdeles tid.

AC Schnitzer beyond the standard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så værst den kuttinga. Men for å være helt ærlig liker jeg at eksosen er gjemt. Men vil ha grovere lyd, så må enten bli M fanger (matche frontfangern min), eller kutte. Har ikke bestemt meg helt enda, men har fremdeles tid.

Ikke lett å gjemme eksosen hvis du skal ha noe som er beregna på bilen og gir grovere lyd.. :)

Ang. kuttinga så er festene for eksos litt annerledes med mtech hekken, dvs det er et eksosfeste i kaross som mangler hvis bilen er levert med std hekk.. og jeg har vell funnet ut at det å sveise det på bak utgår.. lever med org hekken en stund. M-front og nye lakkerte lister rundt om derimot er på vei.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan folk som har byttet fanger bak har løst problemet, men det er nok ikke verdens vanskligste ting å finne ut av. Spørs bare hvor bra man vil ha det, men i mitt tilfelle blir det ikke noen billigløsninger på bilen, til en hvis grad, hehe.

Fanger gjør seg helt klart, men listene er ikke så nødvendige syns jeg.

Har du tenkt på speil? Syns det er en bra oppgradering, men M speila er svine dyre!

-edit-

Ser du har like lister som meg, med den lille chrome touchen.

Syns det er pent, for å bryte linjene litt. Ser litt eksklusiv ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan folk som har byttet fanger bak har løst problemet, men det er nok ikke verdens vanskligste ting å finne ut av. Spørs bare hvor bra man vil ha det, men i mitt tilfelle blir det ikke noen billigløsninger på bilen, til en hvis grad, hehe.

Fanger gjør seg helt klart, men listene er ikke så nødvendige syns jeg.

Har du tenkt på speil? Syns det er en bra oppgradering, men M speila er svine dyre!

-edit-

Ser du har like lister som meg, med den lille chrome touchen.

Syns det er pent, for å bryte linjene litt. Ser litt eksklusiv ut.

Jeg skal fjerne dem nå.. gå over til hellakkerte lister.. :) Siden nye m-fronten ikke har chrom list. (dessuten er chrom'n på de gamle utslitt).

M speil er vurdert, men tror jeg står over i denne omgang, da det koster litt mye.. får se på sikt.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye gir du for listene?

Har jo tenkt på det samme, iogmed M fangeren har helt sorte lister som du sier. Men syns det blir litt feil med bare chrome rundt vinduene.

Og lakkerte lister er penest ja, sliten matt farge er ikke no å satse på.

Syns det begynner å falme litt på frontfangern min :O

Må gå over med plastfornyer, hvis jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett på M bakfanger og sett bilen hos schmiedmann i skien for montering av eksos;) så ordner de det som måtte være "problem"

Ikke spor av tråden min med andre folks eksosproblemer nå da.. :)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var en del deler bestilt, og det som skjer med bilen nå er :

Mtech front

Facelift lykter, orginale, uten xenon

M5 speil

M5 spoiler

Sorte mtech sidelister rundt om

Facelift nyrer

Bilen blir totallakkert, alt av småbulker og smårust blir fjerna. Bl.a koffertlokket blir skiftet ut, i tilleg til delene som skiftes ut i forbindelse med skaden.

Håper å komme med noen bilder underveis i prosessen ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elling, er jo lett å få tak i brukt xenon til E39!

Jepps.. men ikke med facelift.. dessuten skal den ene lykta dekkes på forsikringen.. osv .. så, nye orginale faceliftlykter uten xenon. Enkelt og greit. Så kan jeg kjøpe brukte xenon hvis de dukker opp, og selge de andre til en grei pris.. men enn så lenge så er xenon laaangt unna topp pri ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider