Gå til innhold

Ny bil ja.. E39 535i

Ranger emnet

Radiaki

Anbefalte innlegg

Fattern hadde sånn for noen år siden... jeg savner lyden! skikkelig deilig brumming og alt er så riktig.. bare kjipt med slitasje og forbruk.. men kan jo leve med det :D grattis foressten.. kan bli skikkelig gromt dette her, eller det BLIR gromt

08 - Volvo V50 2.0d R-Design

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fattern hadde sånn for noen år siden... jeg savner lyden! skikkelig deilig brumming og alt er så riktig.. bare kjipt med slitasje og forbruk.. men kan jo leve med det :D grattis foressten.. kan bli skikkelig gromt dette her, eller det BLIR gromt

Forbruket er ikke avskrekkende ille, sammenlignet med min forrige bil (E34 520iA). Rundt 0.9 på langkjøring med litt forbikjøringer etc, 1.1-1.2 på blanda kjøring, igjen med litt inspirerte infall og bruk av gassen ;)

Med en slik motor holder man jo skjelden høyt turtall sammenlignet med f.eks. 520, et lite trykk på gassen er stort sett tilstrekkelig.

Slitasje er ikke spesielt mye høyere enn andre 5-serier så det er heller ikke noe problem. Og ja, det blir gromt så snart jeg har råd til å få gjort de store tingene.. forløpig skal motor shines opp, og jeg skal ha gode dekk. Resten blir utover vinter / vår.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket er ikke avskrekkende ille, sammenlignet med min forrige bil (E34 520iA). Rundt 0.9 på langkjøring med litt forbikjøringer etc, 1.1-1.2 på blanda kjøring, igjen med litt inspirerte infall og bruk av gassen ;)

Med en slik motor holder man jo skjelden høyt turtall sammenlignet med f.eks. 520, et lite trykk på gassen er stort sett tilstrekkelig.

Slitasje er ikke spesielt mye høyere enn andre 5-serier så det er heller ikke noe problem. Og ja, det blir gromt så snart jeg har råd til å få gjort de store tingene.. forløpig skal motor shines opp, og jeg skal ha gode dekk. Resten blir utover vinter / vår.

Han hadde vel 535iA så automatkassa tok sitt, og med kjøring kun i oslo og kø, så brukte den sitt.. MEN nå skal det sies at det ikke var no tanke rundt det engang da bensinprisen lå på 7kr/l. Men du har fått deg en kjempe bil, gleder meg til å se resultatet videre utover :)

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaffa pent brukte Breyton Magic 19" idag.. dette blir artig.

Har også et set OZ 19" liggende, men jeg synes nå breyton er finere.

No bilde av de 19" erne? OZ likssom.. lyst på 19" til min :D

x 01 - BMW 330xi Touring

x 01 - BMW 320i Touring

x 99 - BMW 328Ci manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No bilde av de 19" erne? OZ likssom.. lyst på 19" til min :D

Ikke ennå.. må ha dekk før jeg får bilder av bilen med 19" på.. OZ felgene skal over på den andre bilen her, så skal jeg hive ut bilder av dem også ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

vell breyton felgene passet ikke, så jeg pella meg noen nye m5 felger og nye dekk.. her er noen oppdaterte bilder, etter 2 dager med lakkrens og voks, samt ny gummi påsatt bilen:

DSCN0066.JPG

DSCN0067.JPG

DSCN0065.JPG

DSCN0064.JPG

Samtidig er nedre bånnpannepakning skifta, posisjonsangiver for kammene er også byttet, og motor og gearolje samt filter skifta.. motoren begynner å våkne litt nå ;)

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider