Gå til innhold

Ny bil ja.. E39 535i

Ranger emnet

Radiaki

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering om vraket:

Endelig funnet lekasjene i kjølesystemet som har plaga meg en stund, syndern var en pakning i bunn av ekspansjonstanken, samt en pakning rundt vannpumpa. Skiftes til uka sammen med begge reimene.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekke noe H&R på denne nei.. det var på gamle E34 520'n.

Har bestilt FK Königsport coilovers til denne, som burde ha kommi

for en stund siden..

Hvordan prisen kan gå ann? bilen var i ræva stand ;)

Vannpumpe, radiator, reimer, clutch, plugger, clutchpumper, bremser (slanger, klosser, skiver), vinter og sommerdekk med felg,samt alle pakninger i motor så langt.. koster noen kroner. I tilleg småting som oljefilter, luftfilter, microfilter x 2, bensinfilter, nye innerskjerm-deksler front og masse annet pirk.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som står på bilen nå er noe jall :)

Skal som nevnt hive på FK Königsport, justerbare coilovers.

Hvis du med anlegg mener stereo, så har jeg 10 kanals DSP greia med kasettspiller.. sikkert fint, jeg er litt vokst ifra dunk dunk i bil uansett tror jeg. Eksosanlegg derimot skal jeg få på med tid og stunder.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir vel aldri for gammel til god lyd blir man? både fra motoren og fra høytalerene ;) Men siden du nekter å si hvilket senkesett det er du har på og hvor mye den er senket nå - hvor mye har du tenkt å senke den når du får coiloverene?

Coiloverne gir 30-60mm senking valgfritt.

Kommer til å starte med 30mm sånn ca tenker jeg, og så jekke den helt ned når sommersesongen kommer igjen.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vannpumpe med pakkning og o-ringer skifta, samt begge reimene..

Anbefaler alle med E39 og AC å rense mellom radiatorene.. jeg pella ut sikkert 1-2kg med dritt som hadde pakka seg mellom dem, og kjølinga blir sikkert merkbart bedre av dette ;)

Ellers kan jeg nevne at det å skifte vannpumpe på V8'ern var en ganske enkel afære, gikk vell 1.5 timer på jobben inkl. reimer.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor passet ikke demperene? Eller..hva var det som var feilen?

Uten å gå i detalj (ennå) så fikk jeg feil deler av Streetdesign, etter masse mas og rot. Saken får et etterspill, uten at jeg ønsker å gå i detalj riktig ennå.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider