Gå til innhold

Gatebil har tapt seg..

Ranger emnet


roadbloc

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe i veien for at man har gjort arrangementet til et aksjeselskap, men jeg betaler ikke et drøyt laken for et par-tre dager med køstanging og kjeftbruk på noe så minimalistisk som dette. På alternative banetreff kan man jo kjøre tidobbelt så mange runder som på Gatebil og i tillegg koster det som regel under halvparten. Hva gir mest valuta?

 

Saken er at gatebil har mye mer å tilby enn andre treff! Hvis du setter deg rolig ned å ser litt objektivt på det så merker du det til slutt du også. Flertallet er ikke som deg, folk liker (tydelighvis) at det er noe mer enn bare bil. Partycampen har oppstått pågrunn av hva folk vil ha, ikke hva gatebil har prakket på dem. Før så foregikk alt rundt omkring banen. Og det er vel ingen god løsning når du ser på det alternativet som eksisterer i dag. Eller er det også feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 233
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De som blir "kjenninger" av Gatebil er som regel ikke det i utgangspunktet.

 

De blir tatt inn i varmen etter først å ha vist frisk satsing, herlig kjøring og enorm entusiasme som slår an hos publikum - under tidligere treff.

 

Dette er gjerne også folk som alltid stiller opp for Gatebil i andre sammenhenger på en oppofrende og entusiastisk måte uten å kreve noe tilbake for det.

 

 

MEN, hva faen har gatebilvaktene med om du sitter oppe i ett tre!!!?!? :fuckme2: sto bak breisladd svingen, og da kom det noen tragiske vakter, å kjefta på de som satt i træne..de gikk jo til og med ned! jeg hadde faen ikke gått ned. "kom å hent meg da vel" hadde jeg sagt.. skogen er da for faen for alle, om jeg vil sitte i ett tre gjør jeg det..

det blir rett og slett helt tragisk og for dumt å komme å be folk gå ned :aug: :fuckme2:

Greia er at hvis du ramler ned og blir hardt skadd vil etterspillet etter dette gå hardt utover arrangøren.

 

Arrangøren er ansvarlig for de besøkendes sikkerhet!

 

Se for deg medieoppslag som:

Tilskuer invalid pga dårlig sikkerhet på Gatebil

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med en partycamp på et biltreff? Party kan man jo ha andre steder enn på et biltreff, og alle bør vite at alkohol og bil ikke hører sammen.

 

Jeg er enig med de som synes at Gatebil har blitt en kommersiell agenda, og som menigmann synes jeg konseptet avviker fra sin idealistiske opprinnelse. Jeg er glad det dukker opp alternative biltreff (NSK, klubbtreff, Bauda, etc.) som Gatebil i utgangspunktet var skapt for.

 

Ikke for å syte, men Gatebil var noe eget for 4-5 år siden. Lykke til alle som gidder å støtte denne pengekarusellen.

 

Se bare hva som skjedde på siste Bauda treff... Resultat; stengt for andre enn ansatte inntil de har et aparat som kan takle at folk kommer og ikke respekterer folkeskikk og gjellende regler.

 

Det er alle de som ikke vil oppføre seg som ødelegger alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg lagd en problem guide for folk som har vanskelig for å like gatebil:

 

det er for dyrt - Bli hjemme, last ned filmene, de er gratis! :popcorn

 

maten er dyr og dårlig - Ta med mat hjemmefra! Fins noe som heter kjølebag. Det positive er at da kan du spise AKKURAT det du vil! :pray

 

det er så jævlig lang kø - Hva med å dukke opp litt tidligere enn 15 før kjørestart?

 

er jo så få vanlige biler på banen jo! - Sett deg ned i campingstolen utenfor banen å se på riksveien, ikke nok med at det er helt gratis, men det kryr av vanlige biler der.. :)

 

jeg får så dårlig plass rundt banen - Som sagt, skal du sitte på første rad i langsvingen så MÅ du være der tidlig. Logisk. Ellers er det ALLTID plass på øya i midten og her ser du så godt som hele banen om du plasserer deg riktig.

 

Kanskje denne hjalp litt :bump

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt i alt syns jeg det var bra.. blir for dumt at vaktene skal fortelle deg om kjerra di er verdig en tur opp.. står liksom å glor på kjerra di :boxing ..jeg kom meg iallefall opp..

gatebil, begynner å bli ekstrembil..har du under 350hk har du liksom ikke noe på banen å gjøre..ser jo ut som folk driter penger..men seff må jo de få kjøre også. ta feks. siste gatebil filmen..var jo nesten bare værsting biler, jeg vil i allefall se litt mer normale biler, som den vanlige mannen i gata har lagt sjela si i, uten masse sponsorer osv..

noe av problemet tror jeg er at gatebil har blitt for komersiellt, for mye butikk..billig er det ikke..skulle tro det var mulig å få kjøpt kald drikke når døm drar inn såpass med kroner..

 

og rudskogen er rett og slett for liten til å ta i mot så mye folk uten kaos..men det har jo ikke noe med gatebil folka som sådan..noen tribuner hadde ikke akkurat skadet..syns de takla folkemengden ålreit jeg..

sier noe når langsia begynner å fylle seg opp kl 0900 på søndag..

 

MEN, hva faen har gatebilvaktene med om du sitter oppe i ett tre!!!?!? :fuckme2: sto bak breisladd svingen, og da kom det noen tragiske vakter, å kjefta på de som satt i træne..de gikk jo til og med ned! jeg hadde faen ikke gått ned. "kom å hent meg da vel" hadde jeg sagt.. skogen er da for faen for alle, om jeg vil sitte i ett tre gjør jeg det..

det blir rett og slett helt tragisk og for dumt å komme å be folk gå ned :aug: :fuckme2:

 

konklusjonen er da : mye folk, mye bil, mye damer, bra vær, mye fornøyde svensker, en del latterlig/tragisk dumme vakter.., bra stripe kjøring og breisladd.

 

møter opp i september igjen..

 

RE: ang treet. Så enkelt som at hvis du hadde falt ned og brukket noe kunne Gatebil bli stillt økonomisk ansvarlig for dårlig sikring. Skal du klatre i trær, gjør det der hvor du har ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partycampen har oppstått pågrunn av hva folk vil ha, ikke hva gatebil har prakket på dem. Før så foregikk alt rundt omkring banen. Og det er vel ingen god løsning når du ser på det alternativet som eksisterer i dag. Eller er det også feil?

 

Ville det ikke være en idé å nekte fulle folk adgang til baneområdet? Partycampen drar med seg uønskede elementer også inn på arenaen, så dette med fest og fullt øs døgnet rundt er vel en unnskyldning for å trekke mer folk og tjene mer penger? Jeg tror brorparten av publikum på Gatebil kunne vært potensielle deltakere på et russetreff, og hva dette har med biltreff skjønner ikke jeg. Men dersom det er akkurat det majoriteten vil, så er det vel det.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bare hva som skjedde på siste Bauda treff... Resultat; stengt for andre enn ansatte inntil de har et aparat som kan takle at folk kommer og ikke respekterer folkeskikk og gjellende regler.

 

Det er alle de som ikke vil oppføre seg som ødelegger alt!!

 

Ja, det er leit at det skal være slik at noen få ødelegger for alle. Reglementet bør strengt tatt være at de som ødelegger også påprakkes de økonomiske ringvirkningene. En skriftlig kontrakt i forkant av kjøringen for hver enkelt deltaker, burde være en fin standard.

Holy Moses smell the roses!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det feil at dem tjener penger ? tror dere at de skal jobbe med noe fulltid gratis?

 

Faen ass. Klart de er komersielle. de sitter jo på en Gullgruve! jeg ville gjort det samme hadde det vært meg.

 

Normenn ass. hvis noen tjener penger på noe så er det feil ?!! helvetes dårlig innstilling.

Absolutt ingenting galt i å gjøre penger på noe som folk er veldig intr. i, problemet er når man går så langt at man gjør det KUN for penger, og ikke for moroskyld..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg lagd en problem guide for folk som har vanskelig for å like gatebil:

 

det er for dyrt - Bli hjemme, last ned filmene, de er gratis! :popcorn

 

maten er dyr og dårlig - Ta med mat hjemmefra! Fins noe som heter kjølebag. Det positive er at da kan du spise AKKURAT det du vil! :pray

 

det er så jævlig lang kø - Hva med å dukke opp litt tidligere enn 15 før kjørestart?

 

er jo så få vanlige biler på banen jo! - Sett deg ned i campingstolen utenfor banen å se på riksveien, ikke nok med at det er helt gratis, men det kryr av vanlige biler der.. :)

 

jeg får så dårlig plass rundt banen - Som sagt, skal du sitte på første rad i langsvingen så MÅ du være der tidlig. Logisk. Ellers er det ALLTID plass på øya i midten og her ser du så godt som hele banen om du plasserer deg riktig.

 

Kanskje denne hjalp litt :bump

 

 

Bra guid. Selv om det er noen punkter man ikke kan svare på som. Bilen din er ikke bra nok. Du får ikke kjøre på banene, etc. Vaktene kunne vært litt mer pro.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si jeg koste meg veldig på årets treff!

lite kø, fint vær, fine damer som desverre var opptatt med stygge typer med råe biler! og mye rå kjøring!

fikk også konsumert store mengder alkohol på party campen!

 

eneste som irriterte meg var en gammel idiot av vakt som trodde han var noe spesielt pga den gule vesten sin å terminator solbrillene han hadde!

største tosken jeg har sett! gikk rundt å gaula å ropa for hver minste ting!!

hvorfor ikke ta en vennlig tone?? alt går da mye bedre!

 

så skift makktsyke vakter til neste år så blir detta knall!

 

edit: og til dere som kritiserer vaa sin supra! bygg no bedre selv! neeeeii....dere kan ikke så derfor er dere så forbanna sjalu!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edit: og til dere som kritiserer vaa sin supra! bygg no bedre selv! neeeeii....dere kan ikke så derfor er dere så forbanna sjalu!

 

Det er vel mer sånn at man ikke har råd til det!! Du skal være JÆVELIG

sjalu for å kritisere en annen bil, og så sjalu har jeg vanskelig for å tro at

noen her er.. Btw, den supraen er kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatebil er blitt norges største fyllefest. 2% av de som er der kjører på bane med bilen sin.

Alkohol og bil hører ikke sammen. :nono:

Skjønner ikke at så mange gidder sitte å se på et par dusin biler leke seg på en liten bane. Hadde det vært F1 det var snakk om så hadde jeg skjønt det.

Var på Gatebil i 2004.. Herregud, aldri mere. Hele opplegget er tallentløst.

 

Men på en annen side så hadde det vell ikke kommet så veldig mange hvis det hadde vært et alkohol fritt treff.

 

Øl selger, ingen tvil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår