Roberto Skrevet Mars 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Det viser seg at når jeg holder igjen gasswaieren, så slutter turtallet å jage opp og ned. Dette må vel bety at tomgangsmotoren får en impuls fra noe om at den skal gi litt på.... Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Mars 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Løs eller feiljustert TPS sensor? Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Originally posted by V Racing Løs eller feiljustert TPS sensor? Tja.. Vet ikke om du leste den førsate "motortrøbbel" saken, men det som sjer er at den går mellom 900 og 12-1300RPM når den er varm, men ikke når den er kald. Når den er varm og jeg holder jevn 4000 RPM (ikkke i gir), så kommer det et "BOFF" fra eksosen en gang i blandt.. Hvorfor skulle tomgangsmotoren dra i gasswaieren bare fordi TPS er feiljustert? Hvordan sjekker\justerer jeg den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Mars 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Hmm, nå kjenner jeg jo ikke motoren din spesielt, så det var bare et forslag... Poffingen du nevner kan tyde på feil blanding. Dette kan komme av falsk luft som dras inn, men etter hva jeg kan se har du sjekket litt rundt dette. Har du sjekket tempgiveren? Jeg ville vel gått frem slik: - sjekket SKIKKELIG for falsk luft (ikke altid startgass fungerer heller...) - Sylinderlekkasjetest/komptest for å sjekke for utette ventiler. - sjekket sensorer (finner somregel testprosedyrer i verkstedshådboken. Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Originally posted by V Racing Hmm, nå kjenner jeg jo ikke motoren din spesielt, så det var bare et forslag... Poffingen du nevner kan tyde på feil blanding. Dette kan komme av falsk luft som dras inn, men etter hva jeg kan se har du sjekket litt rundt dette. Har du sjekket tempgiveren? Jeg ville vel gått frem slik: - sjekket SKIKKELIG for falsk luft (ikke altid startgass fungerer heller...) - Sylinderlekkasjetest/komptest for å sjekke for utette ventiler. - sjekket sensorer (finner somregel testprosedyrer i verkstedshådboken. Takk for gode tips! Jeg har 2 temp målere!! Lurer på om den ene kanskje er oljetemp da.. Uansett, de 2 hadde ulike signal (den ene hadde 600 ohm, den andre 379ohm så vidt jeg kan huske.. Hvis den ene temp måleren er til ECU og den andre er til inni bilen, så kan det jo være det...! Hvordan skal jeg sjekke for falsk luft? Har ikke verksted håndbok, det er umulig å skaffe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Mars 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 JEg kan jo prøve å skru opp CO? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V Racing Skrevet Mars 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2003 Falsk luft kan være en plage å finne. :( Du kan begynne med å finne frem lupe, speil og skikkelig lommelykt for å sjekke at alle pakninger ligger på plass. Og at alle slanger og rør er tette og hele. Startgass har du prøvd. En avansert metode er å blåse inn røyk under ca 1 bars trykk for å se om det siver ut noen steder (normalt at det kommer litt ut av veivhusventilasjonen pga litt sylinderlekkasje). Det går an å prøve uten røyk også, og bare høre etter, men somregel suser det såpass i en eller flere av sylindrene at det er vanskelig å høre. Kommer du til sensorsjekken ville jeg prøvd å lure ut noen kopier fra en forhandler/merkeverksted/importør. Er vanskelig å sjekke dette uten referanser. :) Siter 4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.