Gå til innhold

Dyre vs "billige" forsterkere

Ranger emnet

Xvani

Anbefalte innlegg

25w.....? hm....greit nok...men da må du tenke bare liiitt lenger å tenke over dette.... : hvilke forsterkere har Mr.Anders........ ?

så får jeg se om du tar poenget...

mvh, stig

3stk kicker xs50 og en stk xs100 til bass.. watt spiller liten rolle.. her er det strømforsyning...... men ja de er oppgitt til 2x25w...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er jo ingenting i forhold til Boss'en :) (effekt) men jeg lurer fælt på hva reell effekt på Boss'en er :)

Hva med å ikke være så forb......... opphengt i den effekten???

Du kan få hårfønere som yter 1000W, men dem egner seg ikke til drift av høyttalere for det. :boxing

Les litt gjennom det noen av oss skriver, og hold effekten utenfor.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der står det svart på hvitt: RMS power, 4 ohm 210w x 4, THD 0.01%

Om den yter vesentlig dårligere enn dette, må da det være direkte løgn og derfor ulovlig?

Orker ikke rakke ned på Boss som er ok til prisen .

Men denne på 4x210 rms er ikke riktig, om ikke denne rms står for

Ræva Må Smøres eller no sånt

:biker :ex_machin

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppsummere litt (etter fattig evne).

Watt er irrelevant fordi en vil ha en sterk svingning i impedansekurven for et element gjennom frekvensområdet dette spiller i.

En sub kan foreksempel ha en variasjon på 2-15 ohm i frekvensområdet mellom 20-80Hz og dermed må strømforsyninga jobbe ganske hardt. Alt i og rundt strømforsyninga må ha god kvalitet, ellers vil forsterkeren miste kontrollen over elementet ved lange pådrag i frekvensområder der impedansen er høy.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vel?

Det var 2 EMMA biler utstyrt med Lightning Audio anlegg,

Lightning audio har forsterkere til 13 000kr stk

Lightning audio har subber til 6300kr stk

Lightning audio har komp.sett til 8000kr

Så om du henviser til at LA er ett billig merke, så tror jeg du må ro litt mer ut på atlanterhavet :)

sier ikke at de bare har dårlige og billige komponenter. men det er RF som lager de, og de har laget det for at det skal være en billig-utgave av RF. men selvfølgelig lager de jo brukbare komponenter de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke(t) merke® vil dere si/er kjent for å generelt gi mest for pengene? (budsjett/mid end)

Både forsterkere og elementer.

Mine amatør intrykk så langt

SoundStream - forsterker og elementer

Helix - som over

DynaBel - forsterker

Du må selvsagt ikke glemme Audison på forsterkersiden. Når det gjelder "mest for pengene" stiller SRx serien meget sterkt. Ligger ekstremt mye fornuftig tankegang bak disse forsterkerne.

Husk at det finnes veldig mye billige produkter, men svært få av disse er bra.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kunne ikke noen som har en Boss forsterker slengt opp noen bilder av innmaten i den da? :popcorn så kunne noen med en annen forsterker som er laga ev en produsent som er litt mere seriøs når de oppgir watt?

Mvh Reflex

__--Pioneer-Black Maxx-Magnat-Oxygen Audio-Crunch--__

Lenke til kommentar
Del på andre sider