Gå til innhold

Bygger motor :)

Ranger emnet

tosk

Anbefalte innlegg

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp.. er glad for at det ikke har kommet noe snø for å si det sånn ;) hehe..

legg opp noe inspirasjon da, trenger litt ekstra.. jeg kjenner at det begynner å komme litt arbeidslyst her i gården. må bare få fiksa vinterbilen, og satt inn sleden så er jeg klar :D

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp.. er glad for at det ikke har kommet noe snø for å si det sånn ;) hehe..

legg opp noe inspirasjon da, trenger litt ekstra.. jeg kjenner at det begynner å komme litt arbeidslyst her i gården. må bare få fiksa vinterbilen, og satt inn sleden så er jeg klar :D

Har du arbeidslyst å gi bort el? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

*DA ER BILDENE OPPE IGJEN*

Et bilde av blokka under montering!

blokk.jpg

Ny hjemme laget veivhus ventilasjon!

Veivhusvent.jpg

Demontering av 405 toppen!

demonttopp.jpg

Her har jeg frest opp forbrennings kammerene på 405'n !

oppfrestf.jpg

Enda ett!

oppfrest.jpg

Hær retter jeg setene me Serdi maskin (samme som Mira bare større)

retterseter.jpg

Ett til..!

retter.jpg

Turbon min, Garrett av hemmelig type ;) "ketchup effekt? OH YES :D"

Turbo.jpg

Ben Are ville kose me turbon min :O

Benarevsgarrett.jpg

Denne turbon skal ikke brukes på denne 8v'n, men på mitt neste prosjekt, en 230 på 2.6liter å 16v :) turbon har en kapasitet på 1000hk+ ;)

Turbo på denne maskin er en Turbonetics t3/t4 steg 3 turbo!

Mere bilder kommer, men venter på dele til toppen, 38mm eksos ventiler, racing fjærer å styringer! ska holde dere oppdatert :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder? holder jo 1000hk om du vil den ;) er ikke hvor mye den holer, men hvor mye du klarer å ta ut av den ;) rekorden med en slik topp er 821hk var en 531 topp da, men er jo samme toppene, bare at pluggen står litt mer i senter på 531 vs 405 :)

Jeg sikter på rundt 350hk i min motor, drifting bil :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal klare mye effekt med moderat portett topper og moderate ventiler!!! trenger ikke største ventilene for å få fram effekt med 8v topp på turbomotor! Henrik h har jo bremsa 461Hk med org ventila og skinne porta topp! En kompis av meg har bremsa 462hk og 615NM med 38mm eksos og org innsug på 531 fra Kent motor... Grei effekt det på en forholdsvis billig topp!!!!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider