Gå til innhold

Bygger motor :)

Ranger emnet


tosk

Anbefalte innlegg

  • Svar 115
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Den turboen er til en B230 16v med stål foringer fra mercedes, me stabil 97mm borr ;) men nok om den nå hehe ;)

 

UPDATE:

Deler, dobble fjærer, 38mm ex ventiler å forsterka pakning.

ventsfjrepakning.jpg

Forbrenings kammer, oppfrest å 38mm ex ventil :)

strrevents.jpg

Planering på gang =)

planering.jpg

Ferdi resultat, planert, dobble fjærer å større ventiler =)

nam.jpg

et til...

ferdiresultat.jpg

one more......

finito.jpg

 

Mere kommer, i promis =)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SATYR: Har ikke regna på d, men forbrenings rommet i en 16v er vell ca 47ccm å noe mindre enn en 8v på 53/57ccm lr no,å jeg skal bruke marine veiv med 86mm slag, så skulle tro d blir rundt 2.7liter 16v turbo maskin :)

 

Men skal lage tråd om den motoren etter denne, mye arti skaer, blandt annet 8v fjærer i 16v toppen;) noen underlags skiver som er snudd opp ned å greier, samme er gjort på 2 motorer jeg kjenner til, en med org hydraulisk løftere på 530hk, 714nm å en på 660hk å uvist nm, men dog mekaniske løftere :)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta så jævli kos ut, Tosk!! Skal du porte den og? Hva slags potensiale ligger i den etter det du har gjort med den? Holder den til ca 320hk på hjula? Hvor mye koster en slik jobb, utenom montering av ventilene og fjærer, etc. Tenker på hvis jeg leverer inn en 531 topp uten no ventiler.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta så jævli kos ut, Tosk!! Skal du porte den og? Hva slags potensiale ligger i den etter det du har gjort med den? Holder den til ca 320hk på hjula? Hvor mye koster en slik jobb, utenom montering av ventilene og fjærer, etc. Tenker på hvis jeg leverer inn en 531 topp uten no ventiler.

 

 

Med litt lett porting i tilleg holder dette ganske langt!!!!! 320 på hjula går greit! Med en skikkelig porting holder det ventiloppsettet skikkelig langt!!!! 500Hk skal ikke være noe problem!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på Cylmo ja...

 

Toppen er porta :)

 

Ribba 531 uten ventiler å frese ut til 38mm er jeg litt usikker på hva koster, bare gjør d jeg, styrer ikke med pengene hehe :) skal sjekke d opp, ja selger forsterka pakninger jah :) du kan vell kjøpe av ben are å, han får 4stk av meg snart:)

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår