Gå til innhold

abs lyser..?

Ranger emnet


savestli

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har skiftet bremser på bilen min(g60 90-mod), men han påstår at han ik får luftet bremsene ordentlig.. at man må ha noe spesielt verktøy til abs en.. nå lyser abs lampen + at det er ganske lang vandring på pedalen.. vil dette bli borte med en riktig lufting av bremsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker abs'en selv om det er lang vandring på pedalen? Kjøling er jo nødvendig når bremsene blir utsatt for effekt, så visst dette er ett problem når den også står i ro ser jeg bort fra at kjøling er ett problem. Hvordan er det å bremse da? Slår abs-pumpen seg på? Fyr på med info :p

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt no rykter om at bilen må gå for at mann skal få luftet bremsene på Radoen skikkelig. Gjorde i allefall dette på min bil..

 

Da jeg hadde litt "kyndig" hjelp, så bare nikket og smilte jeg når de sa dette. Min pedal går til bunns, men det skrubber i allefall så det stopper.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abs funker men fikk mangel på eu-kontroll fordi det var for lang vandring + at abs lampa lyser konstant...! Eneste som jeg ik har gjort er og lufte bremsene.. kan dette være problemet? Sist denne lyste funket ik abs, men da var det bare en sikkring..? denne er hel nå..

På eu-kontrollen fikk jeg også:

 

- for høy co (0.72)

-For dårlig bremsekraft på hånbrekk

-bremselys bak som ik virket

 

Vet ik om dette kan ha noe og si...? (seff ik co)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan enkelt justere avgassen ned med co pot.meteret. Dette er svart på i en annen tråd.

Kjent problem det med dårlig bremsevirkning på brekket. Prøv å stram vaieren. Når det gjelder abs er jeg usikker. Muligens kan det være en jordingsfeil eller feil i systemet. Har du sjekket bremseveskenivået?

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at ABS lyset står på hele tiden indikerer jo bare en feil i ABS systemet. Ergo sannsynligvis en føler som er defekt, og må byttes. Hvis en av følerne ryker, vil lyset komme på, og ABS'n kople ut.

 

Det med Co'n, det er ikke helt rett. Sliter med ett lignende problem selv, men jeg har en Lambdaverdi som er over streken. Har tidligere bare brukt CO pot og justert, fordi alle verdier endrer seg når dette justeres, men det som dette resulterte i, var at co kom ned på 0, mens lambda aldri kom lenger ned enn til 1,1 uten lambda tilkoplet(skal ligge på 1.003 maks). Eneste jeg kan tenke meg er at lambda har tatt kvelden,for med Lambda i, fløy lambdaverdien opp til godt over 2!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Jeg og en kompis skiftet nettopp bremseveske. Merkelig nok måtte tenningen være på når man luftet systemet bak, men framme var det ingen problem uten.

 

Etter jeg hadde skiftet bremseveske på min, viste det seg at ABS'en lyste. Jeg tenkte at en tur kunne løse dette, men nei.

Jeg sjekket i motorommet, og der så jeg at ABS kontakten elns ikke var tilkoplet toppen til bremseveskelokket. Koplet til, så funket alt :)

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår