Gå til innhold

skakke være lett

Ranger emnet


drein

Anbefalte innlegg

Originally posted by borabora

Stort sett så driter folk i det........

Og kommer jo ann på hva slags bil man har og fart..... og dumpene.. men stort sett.

 

Er nok mange som driter i bilene sine og bare kjører på (ok, noen biler er sikkert laget for å få juling men men .. )..

Jeg for min del liker ikke max demper-utslag og skraping av buken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

 

Kan du fortelle meg hva du baserer utsagnet ditt på? Alle bilene jeg har hatt har jeg ikke kunnet kjøre så fort jeg vil over fartsdumper.

 

Så fort du vil? Snakker om folk som holder fartsgrensene jeg og der det er dumper er det snakk om lavere fart. 50 og 30 osv.....

Og kjører du i 80 der så er det kanskje ikke så rart.... :) Men hvor fort vil du kjøre over de da?

 

Der jeg bor er det mange fartsdumper. de ligger på vanlig vei så de er ikke veldig spisse eller korte men stort sett så bremser ikke folk der i det hele tatt. Unntatt når du er redd for eller har senket bilen din.....

Og da mener jeg "vanlige" folk, ikke sånne som oss som er inne her. ;) Folk som har litt mer inn midels interesse for framkostmidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Det har IKKE jeg, og jeg slår også nedi på fartsdumpene..

 

Du har bladfjærer......

 

'nuff said :D

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erre bladfjærer på corvette??????????

 

Trodde denslags fysjom hørte hjemme på lastebiler av den eldre generasjon jg, samt MEGET gamle personbiler.

Etter en kort resonering har jg jo og observert diss "bladfjærene" på Ford Excursion, og den hadde jo virkelig kjøreegenskaper som en utrangert tyskerbrakke.....

 

men men, må jo være en grunn til at de har brukt denne "moderne" understelløsning, mulig det hjalp på produksjonskostnadene å kunne bruke noen gamle stansemaskiner for å lage de??? hvem vet?

 

corvette er iallefall en optisk vellykket bil, med et vellydende maskineri. ;)

 

Ellers vil jg bare legge til at det er en begrederlig veistandard her til lands, kanskje ikke så rart da vi bor i ett langt land og det sikkert er 2mil med vei til rådighet til hver av oss 4,6mill innbyggere.

 

veier er sikkert dyre

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Erre bladfjærer på corvette??????????

 

Trodde denslags fysjom hørte hjemme på lastebiler av den eldre generasjon jg, samt MEGET gamle personbiler.

Etter en kort resonering har jg jo og observert diss "bladfjærene" på Ford Excursion, og den hadde jo virkelig kjøreegenskaper som en utrangert tyskerbrakke.....

 

men men, må jo være en grunn til at de har brukt denne "moderne" understelløsning, mulig det hjalp på produksjonskostnadene å kunne bruke noen gamle stansemaskiner for å lage de??? hvem vet?

 

corvette er iallefall en optisk vellykket bil, med et vellydende maskineri. ;)

 

Ellers vil jg bare legge til at det er en begrederlig veistandard her til lands, kanskje ikke så rart da vi bor i ett langt land og det sikkert er 2mil med vei til rådighet til hver av oss 4,6mill innbyggere.

 

veier er sikkert dyre

 

Corvette hadde bladfjærer rundt hele tilogmed 1996 var det vel, fra 1998 mener jeg den kom med spiralfjærer, men er ikke helt sikker..

 

Men, det er ikke den konstruksjonen de fleste ser for seg når man nevner bladfjærer, er litt spesiellt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror Bergen må være en av de verste byene i Norge når det gjelder dette emnet.

 

Jeg tok nedi med både bak og fremdelen av Zafira i Bergen sentrum.

 

Dette er da en Familiebil som ikke er senket eller noe som helst med helt ok dempere.

 

Politikerene i Bergen nekter å legge asfalt gjennom byen for :

 

A: Det blir for dyrt

B: Det ligger brostein der. Noe som er mer holdbart.

C: Fordi Brosteinen som er over hele byen er en av attraksjonene turistene kommer for å se.

 

Hvis man ser over fakta som er om Bergen.

 

Det er riktignok fint å se på brostein. men ikke så veldig når dem lapper gatene med litt asfalt her og der.

Brosteinene er så nedslipet at man må kjøre halveis oppi nabofeltet for å ikke ta nedi med en stort sett ny og regulær bil.

Brostein er livsfarlig på glatt føre.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår