Gå til innhold

frå V6 til rekke 4 (problemer)

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

har bygget om til rekke 4, frå V6 på ei 264 og 760, holdt på me 760en i dag. har bare kommet over ett problem til no på begge bilene, de er at motoren starter ikkje på nøkkelen, einaste måte er å kortslutte startaren (usikker på om de heiter akkorat de) virker ut som de mangler nåke på el-nette på bilen siden de er samme problemet på begge bilene. trudde fyrst de var nåke gale me el-nette på 264a, men de kan ikkje vere de når de er samme probleme på 760en..nåken som har vert borti de der før? startaren på begge bilane er heilt okej, alt va slik de skulle når eg tom ut motoren frå 740en (delebilen) og satte den i 760en..

håper på hjelp..skal ha prøveskilt på bilen til helga, litt kjipt å måtte fare inni motor rommet kvar gong bilen skal startes

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bygget om til rekke 4, frå V6 på ei 264 og 760, holdt på me 760en i dag. har bare kommet over ett problem til no på begge bilene, de er at motoren starter ikkje på nøkkelen, einaste måte er å kortslutte startaren (usikker på om de heiter akkorat de) virker ut som de mangler nåke på el-nette på bilen siden de er samme problemet på begge bilene. trudde fyrst de var nåke gale me el-nette på 264a, men de kan ikkje vere de når de er samme probleme på 760en..nåken som har vert borti de der før? startaren på begge bilane er heilt okej, alt va slik de skulle når eg tom ut motoren frå 740en (delebilen) og satte den i 760en..

håper på hjelp..skal ha prøveskilt på bilen til helga, litt kjipt å måtte fare inni motor rommet kvar gong bilen skal startes

Hvis du har problemer med å få startmotorn rundt på nøkkeln er det nok fordi du mest trolig har bygget om ifra automat til manuell...en automat går jo kun å starte når bilen står i "park" du må lokalisere de ledningene og kobble de sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har problemer med å få startmotorn rundt på nøkkeln er det nok fordi du mest trolig har bygget om ifra automat til manuell...en automat går jo kun å starte når bilen står i "park" du må lokalisere de ledningene og kobble de sammen..

okej, er vell de ja..for der he våre automat i 264a å 760en orginalt..

her du nåke peiling på ka leddninger de er?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej, er vell de ja..for der he våre automat i 264a å 760en orginalt..

her du nåke peiling på ka leddninger de er?

På 264 ligger koblinga til startsperra like under teppet, på venstresida av midkonsollen. (rett framfor gearstanga) . Ligger sammen med koblinga for ryggelyset.

Er en blå? plugg med to ledninger i. Bare å koble de sammen, så funker det.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vert ute å kjika litt i dag, men finnen ingen leddninger som eg kan koble sammen, har prøvd nåkren men ingen lykke..

nåken som har peiling på ka for nåken leddninger so skal kobles?

skal gjerast på 264 og 760

Fant noen bilder jeg tok av delebilen min :

Startsperre.jpg

Svart plugg med 3 kabler(2 blå + 1 gul/blå) Kobles sammen slik som på bildet.

Startsperre 2.jpg

Lykke til.

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant noen bilder jeg tok av delebilen min :

Startsperre.jpg

Svart plugg med 3 kabler(2 blå + 1 gul/blå) Kobles sammen slik som på bildet.

Startsperre 2.jpg

Lykke til.

Erik

okej tnx :D

har triksa til nåke på 760en..

so de passa fint at du kom me trikse so ej kan bruke på 264a :D

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider