Johnny86 Skrevet August 7, 2005 Rapporter Share Skrevet August 7, 2005 blir litt forvirra her nå. noen som kan fortelle om det er bensinturbo, eller dieselturbo? Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneH E30 Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 er nok diesel turbo, er ikke akkuratt likt bmw å komme med bensinturbo... Litt i mot bmw's politikk! Siter 83 Bmw 323(prosjektet) 87 Bmw 320i(til oppusing og eu ok) 88 Bmw 320i(totalt ribba, bare skallet igjen) x Sierra 2,0 (ihelkjørt, rundbulka og nå SPIKER) x 94 Ford Escort STV TD(Solgt) x Saab 99 (blir spiker neste uke) x 85 Bmw 316(spiker) Trenger du Bmw Deler? Ta kontakt, skaffer det meste.. BMW CCN Member BMW POWER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboXs Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 en diesel snur ikke 7 runder om du se på turtelleren så viser den rødmerkinga det der,,,,,, bmw har da laget turbobiler før så hvorofr ikke nå Siter Bmw M3 Turbo Nissan king-cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny86 Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 har lest i autofil at bmw holder på å lage en 1-serie med en turboladet 3-liter. må jo bare bli rått. Siter - 93 BMW E36 M3 aka Jondepon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rage Skrevet August 9, 2005 Rapporter Share Skrevet August 9, 2005 Sjekk litt her: BMW og PSA Og en liten diskusjon om det her: KLIKK PÅ MEG :D Siter x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.) 1991 Nissan Pulsar GTi-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfa Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 3L turbo diesel ruler ;) N54 Bi-Turbo engine with HPI direct injection. 306HP, 400Nm available in range 1500 to 5800rpm. Max 7000 rpm. With full alluminium crankshaft casing, Bi-VANOS, electric water pump. 70kg less weight than 4.0L V8 NA engine. No turbo lag. Tested in E90: 80-120kmh in 6.3s (eg. 330i in 8.2s) 0-100kmh in 5.7s (eg. 330i in 6.3s) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 3.5l turbo motor på 306hk? M3 3.2l har jo 321hk... noe som ikke stemmer her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Det er nok bare en 3 liter. BMW kunne tatt mye mer ut av denne motoren, men grunnen til at de ikke gjør det er pga turbolag og at det blir et for lite mellomrom mellom 335i og nye M3. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Februar 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2006 Med slike knøtteturboer burde det jo bli bra kjørbarhet, 400NM fra 1500RPM sier jo sitt. Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Bensin motor :)høres bra ut dette vis det er bensin:) Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Min teori om eventuell bensinturbo fra BMW: Som (så godt som) alle andre biler blir også (spesielt?) BMW'ene eksponentielt tyngre og dermed mere slaskete for hver generasjon som tikker forbi. BMW vet selvfølgelig at mange land har enorme straff-avgifter på sylindervolum (som = bunndrag, kjørbarhet og fart), og må dermed inngå et kompromiss for å fortvilt prøve å tviholde på sitt "sportsbil"-image (paradoksalt nok, mtp. hvor de med viten og vilje feter opp bilmodellene sine (jfr. i 1991 var det utenkelig at en lege/advokat kan kjøre 3-serie, men ikke idag)). Turbobiler, derimot, har lastebil-lass med dreiemoment til overs og i mente, og mht. den siste tids videreutviklinger også vært lite turbolag. Dermed var veien kort for å bare kaste på et par-tre knøttesmå turboer, og vips; instant kwik-e-car, som, til tross for sin avsindige egenvekt går "greit nok". Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfa Skrevet Februar 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2006 Bensin motor :)høres bra ut dette vis det er bensin:) Det ER en bensinmotor. Står helt på høyre hjørne på de to øverste bildene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.