Gå til innhold

Ny golf 2, noe å tenke på?

Ranger emnet


Znip

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe denne bilen, som jeg skal strippe helt ned å begynne på fra starten av. Jeg lurer da på om det er noe spesielt jeg bør se etter? Regner med at den er gjennomborra av rust, men om det var noe ekstra, slika t jeg var forberedt på det..

Dette blir et langtidsprosjekt, og det vil med tiden komme en prosjekt tråd her på forumet :)

Lurer også på om 1.8 g60 / 1.8 T (med ledningsnett fra england?) går rett neddi her?

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du skal strippe ned bilen uansett er det egentlig kun to ting som er viktige: at platene på bilen er rette og uten bulker og at det er minimalt med rust på karosseri.. alt annet koster noen hundrelapper å bytte uansett, og skal sikkert byttes og då du sikkert vil ha andre foringer og motor..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gøy med å starte et prosjekt med en strøken bil?

Det er sikkert ikke noe som IKKE kan fikses, så kjøp den du, så tar du det derfra seinere... går over hele bilen og ser.

 

Greia er at om selve karosseriet har mye alvorlig rust, så har man utrolig mye drittjobb foran seg. Sannsynligheten for at mer rust oppstår senere er vel også der.

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittjobb kommer vel litt an på hvordan man ser det :) Men at rust kan dannes igjen er vel riktig... men gjør man et godt arbeid bør det jo holde en stund.

 

Er som Gallagher sier, karroseriet er viktigst. Alt annet kan byttes! :)

Og det gjør det vel som regel på et sånt prosjekt også, kan jo ikke ha stygge gamle og slitne deler da ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Rust på en 1.3 motorblokk som har gått jorda rundt 19 ganger er ikke noe å bry seg om. Sånt byttes. :)

 

Utbyttbare karosserideler er jo heller ikke noe stort problem, da disse fås billig overalt. Det jeg tenkte på var selvfølgelig deler som er vanskelige å bytte... (bakskjermer, bakplate osv.)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å bruke 500 timer på sveising av rust, jobb istedet og spar penga dine til en som ikke er gjennomrustet.

 

Det som er farligst med et prosjekt, er jo at du går lei. Og om du uke etter uke driver å kapper, sandblåser, sveiser osv uten å se noe særlig fremgang så blir du fort lei. Tenk også på at hvor du sveiser, må evt. rettes og sparkles etterpå. Det kan bli dyrere totaltsett om lakkerer skal gjøre jobben.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et prosjekt er det jo bedre å begynne med et litt penere utgangspunkt. Kan fort bli (for) mye sveising...

 

sier som Laaars jeg, ikke noe fun å starte på en strøken bil da!

Motoren skal ut uansett, så uansett hva som feiler den er ikke så nøye

- 98` Audi A4 1.8 TurboQuattro [200 HK]

X 86` Mazda 626 2.0 GLX [102 HK] Prosjekt!

X 92` Mazda 626 1.8 GLX [105 HK]

Mazda Owners Group Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår