a-u-d-i_s-4 Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Lightning Audio B3.12.4 skal sitte i en golf3.og det er to 12" yodude håper på noen gode svar. :pray litt info om de: Bas: 12 tum. Polypropylenmembran. Gummiupphängning. Kromat plåtchassi. Impedans 4ohm. Känslighet 89dB. Talspole 51mm. Effekttålighet 300W max. 150W RMS. Monteringsdjup 125mm. Monteringshål 280mm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a-u-d-i_s-4 Skrevet Juli 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Lightning Audio B3.12.4 skal sitte i en golf3.og det er to 12" yodude håper på noen gode svar. :pray litt info om de: Bas: 12 tum. Polypropylenmembran. Gummiupphängning. Kromat plåtchassi. Impedans 4ohm. Känslighet 89dB. Talspole 51mm. Effekttålighet 300W max. 150W RMS. Monteringsdjup 125mm. Monteringshål 280mm ingen som vet eller??? :aug: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Kaprer denne halvveis jeg... Skal også bygge kasse nå, jeg hadde tenkt til å bygge alt i mdf, men da blir den jo ekstremt tung, så hva om jeg har mdf på selve plata der de 2 tolverene står, så tar litt lettere plater rundt resten? Eller blir lyden veldig mye dårligere da? Jeg hadde tenkt på uportet kasse grunnet min musikksmak (punk/rock/metal) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Heisann! Hva slags musikk hører du på? For beste all-round-vennlighet vil jeg anbefale lukket kasse til disse! En ett-kammers-løsning på rundt 50-55 liter vil antagelig låte bra. Vil du ha mer punch i bassen, bygger du kassen et par liter mindre. Mer dypbass, legg på 3-5 liter. En god idé kan være å bygge kassen noen cm for dyp i forhold til de planlagte målene, lage bakplaten så den passer akkurat "inni" istedenfor utenpå, og prøve deg frem ved å flytte den ut og inn, og dermed justere volumet. Husk å stive av store kasser innvendig, og legg i dempeull (vatt til vattnissene til mor, e.l.), et kunststoff med liten tetthet. Ang. sistemann - du bør nok gå for lukket kasse, ja! Hvertfall mitt førstevalg til slik musikk. Baffel i MDF fungerer fint, men lettere materialer er ikke å anbefale pga resonans. Du vet - platene rister med bassen, og høyttalerne spiller dårligere? Ikke kult! Alternativt har man jo tynnere sponplater - spon veier vel omtreeent like mye som MDF i samme tykkelse, men har lavere egenresonansfrekvens, og lager mindre "klonking" :) Good luck, begge to! :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Bruk kryssfiner 19 mm og lim inn masse avstivere. Masse dempe masse. Stapper du extra mye demping i boxen lurer du elementet til å tro et kassen er større og du får dypere bass. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 hehe, javel. så mye bull, bare får og bumpe en 4 år gammel tråd? Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg