Polo Classic Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Tror det an mente me modde det var og få laget hull/gjenger til lamda'n.Vil tro denne og nermer seg 170 på svinghjulet nå + -. er gjort så si alt uten om og borre den opp.Er vel fint lide hensikt og få større ventiler me mindre man får den boret opp til 1.4-1.5?Fikk jo 136 hk på rullå me bare filter (ikke at et hjelper så mye) og fjernet di loddene i gass-spjelet og frest ud litt i spjell huset, og noe rar svensen eksos :boxing Mye du har gjort me din frode? Jeg bruker Supersprint til vanlig Polo, eneste forskjellen er at du ikke bruker det festet til laderen som sitter på utblås-siden. Dette har funket helt greit i over 5 år. Det som er gjort med min motor er: Tungt portet lader med dobble større innsug og dobble filter med avskjerming fra Jabbasport og filtere fra Pitstop Development (PSD) Catchtank til oljeånding Spjeldhuset er portet og borret opp til 49,5mm av PSD portet GT innsug (større kanaler enn PY/NZ innsuget) Jabbsport stg 2 topp med kam laget på mine mål, assymetrisk funker bra til 7300rmp. Supersprint grenrør med racingkat og Supersprint eksosanlegg. PSD tannreim drift med 64,5mm hjul til daglig og 68 for bane Har to chipper jeg bytter mellom, en vanlig SNS chip for standard dyser og en Jabbasport chip for G60 grønndyser. Jabbasport chippen var jeg hos Jabbasport og fikk spesialmappet til min motor og de større dysene. Har litt småsnacks liggende som skal på: G40 cup gearkasse med LSD Helix paddle clutch Salzmann ramme med ARB Salzmann alu fjærbeinslager Alu motorfester (hardkore) bakre ARB Nology coil 250 mbar mapsenor med passende chip G60 charger with SLS brakett større intercooler med rør Ingo Noak clean list til bakluken Wiechers Chromolly bur In-pro klarglass lamper og blinklys Schroth seler Det her som skal på kostet vel mer enn jeg ga for bilen i 99 :D Får inn det her så blir vel bilen en morsom bil på bane Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Få svare på vegne av Feenyx: Oppsettet på hans bil blir: Svendsen eksos fra der katten var og bak Tezet grenrør med kat erstattning Portet topp, nyfreste ventil seter, nye tettninger, trykktestet og gasket matched Forsterked toppakning Schrick asym kam Forsterkede løfter Schrick ventil fjærer portet innsugsmanifoil portet gasspjeld de wedged spjeldhus G60 grønne dyser Samco trykk slanger Fjernet returrøren Filter på oljedampen føreløpig enkelt innsug på lader med K&N filter "tungt" portet lader 65mm reimhjul Portet eksos bend på lader SNS chip laget til de grønne dysene mulig jeg har glemt noe nå ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Uansett er ikke dette ille som "første" modifikasjon på bilen.. fleste ville vell begynt med et reimhjul og en chip.. Lurer på hvor dette bærer henn de neste årene :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg. Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt! Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Juli 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2005 Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg.Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt! Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;) He he.. kommer til å bli en sjefs polo dette.. Bilder sender jeg deg fortløpende.. bare få topploks boltene også i hus.. regner med det kommer en stor eske med deler i morgen eller tirs.. med bla lader til din bror!! + kam drev til deg.. Det skal også bli spennendes å se hvor mye det er å hente på kamdrevet på rulla.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 25, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2005 Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg.Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt! Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;) Kommer nok til å ryke før det. Orginalt har du 150 nm, kassen er bygd for å tåle 155 nm, alt utover det går hardt ut over kassen. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Vel, som du sikkert har sett av papirene fra bremsingen så lå jeg på 185Nm nå før trim, så regner med jeg ender opp på 210+ minst nå i etterkant. For tiden kjører jeg jo med 8P (Diesel) girkassa, og denne skal visstnok tåle 'bare' 150Nm. Det jeg finner skremmende er at det bare er 5Nm mer å gå på for G40-kassa, ettersom man tross alt burde forvente at den ble hardere kjørt enn en Diesel. Vet du om det finnes andre alternativer? Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Vel, som du sikkert har sett av papirene fra bremsingen så lå jeg på 185Nm nå før trim, så regner med jeg ender opp på 210+ minst nå i etterkant.For tiden kjører jeg jo med 8P (Diesel) girkassa, og denne skal visstnok tåle 'bare' 150Nm. Det jeg finner skremmende er at det bare er 5Nm mer å gå på for G40-kassa, ettersom man tross alt burde forvente at den ble hardere kjørt enn en Diesel. Vet du om det finnes andre alternativer? ingen forskjeller på 8P og ATV kassen når det gjelder holdbarhet, eller noen av de andre 085 kassene. Det finnes alternativer som holder bedre, men da snakker vi ca 8000 EUR for en brukt kasse som er nyoverhalt. 6-tr sekvensiell med spak og det hele. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2005 Ai, såpass.. Da kan jeg jo bruke minst 10 vanlige kasser før jeg kommer opp på samme prisnivået. Takker for info allikevel, er glad det er noen som har peiling :) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2005 Dette er forøvrig den samme kassen som blir brukt av Skoda Motorsport på Felicia Kit Kar Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 når skal du oppdatere med flere bilder da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 flott bil du har :D Visste det ikke var en trøtt liten 1.1l jeg hørte da du kom rundt svingen rett ved johs lunde på mariero der :) Kanskje du husker det om du ser bilen min http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78707&page=3&pp=1 Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeraider Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 va nok meg du såg så va ude og prøvte litt, holde på og kjøra inn alt, men nå er den trilla 100mil under 3k. så nå kan me trø på,lader 1 kilo på 3000rpm går heilt greit alacocaina . tror eg såg dg på motorveien torsdag, va en Pheet einzer så trilla forbi mg vertfall. hellothere Siter vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider Lakkering. send pm 95 escort cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Stemme det va meg jah :D Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Feenyx Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Ting skjer. Watch this space ;) Siter '92 Polo G40 Go Hard or Go Home. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.