Gå til innhold

Min søte lille G40

Ranger emnet


Feenyx

Anbefalte innlegg

Tror det an mente me modde det var og få laget hull/gjenger til lamda'n.Vil tro denne og nermer seg 170 på svinghjulet nå + -. er gjort så si alt uten om og borre den opp.Er vel fint lide hensikt og få større ventiler me mindre man får den boret opp til 1.4-1.5?

Fikk jo 136 hk på rullå me bare filter (ikke at et hjelper så mye) og fjernet di loddene i gass-spjelet og frest ud litt i spjell huset, og noe rar svensen eksos :boxing

Mye du har gjort me din frode?

 

Jeg bruker Supersprint til vanlig Polo, eneste forskjellen er at du ikke bruker det festet til laderen som sitter på utblås-siden. Dette har funket helt greit i over 5 år.

 

Det som er gjort med min motor er:

 

Tungt portet lader med dobble større innsug og dobble filter med avskjerming fra Jabbasport og filtere fra Pitstop Development (PSD)

Catchtank til oljeånding

Spjeldhuset er portet og borret opp til 49,5mm av PSD

portet GT innsug (større kanaler enn PY/NZ innsuget)

Jabbsport stg 2 topp med kam laget på mine mål, assymetrisk funker bra til 7300rmp.

Supersprint grenrør med racingkat og Supersprint eksosanlegg.

PSD tannreim drift med 64,5mm hjul til daglig og 68 for bane

Har to chipper jeg bytter mellom, en vanlig SNS chip for standard dyser og en Jabbasport chip for G60 grønndyser. Jabbasport chippen var jeg hos Jabbasport og fikk spesialmappet til min motor og de større dysene.

 

Har litt småsnacks liggende som skal på:

 

G40 cup gearkasse med LSD

Helix paddle clutch

Salzmann ramme med ARB

Salzmann alu fjærbeinslager

Alu motorfester (hardkore)

bakre ARB

Nology coil

250 mbar mapsenor med passende chip

G60 charger with SLS brakett

større intercooler med rør

Ingo Noak clean list til bakluken

Wiechers Chromolly bur

In-pro klarglass lamper og blinklys

Schroth seler

 

Det her som skal på kostet vel mer enn jeg ga for bilen i 99 :D

Får inn det her så blir vel bilen en morsom bil på bane

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Få svare på vegne av Feenyx:

 

Oppsettet på hans bil blir:

 

Svendsen eksos fra der katten var og bak

Tezet grenrør med kat erstattning

Portet topp, nyfreste ventil seter, nye tettninger, trykktestet og gasket matched

Forsterked toppakning

Schrick asym kam

Forsterkede løfter

Schrick ventil fjærer

portet innsugsmanifoil

portet gasspjeld

de wedged spjeldhus

G60 grønne dyser

Samco trykk slanger

Fjernet returrøren

Filter på oljedampen

føreløpig enkelt innsug på lader med K&N filter

"tungt" portet lader

65mm reimhjul

Portet eksos bend på lader

SNS chip laget til de grønne dysene

 

mulig jeg har glemt noe nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg.

Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt!

 

Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;)

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg.

Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt!

 

Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;)

 

He he.. kommer til å bli en sjefs polo dette..

Bilder sender jeg deg fortløpende.. bare få topploks boltene også i hus..

regner med det kommer en stor eske med deler i morgen eller tirs.. med bla lader til din bror!!

+ kam drev til deg..

Det skal også bli spennendes å se hvor mye det er å hente på kamdrevet på rulla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja-a, den G40 Cup Girkasse med diff hørtes gøy ut, regner min kommer til å ryke iløpet av si kanskje.. 5 år? Da blir det ut med interiør, inn med bur og banebil av morroleiken. Litt mye arbeid til å være første modd kanskje, men sålenge en har råd til det så er det like greit å få det unnagjort syns jeg.

Skal bli morro å få bremset den igjen etter den er innkjørt!

 

Bilder regner jeg med kommer iløpet av den følgende uka ;)

 

Kommer nok til å ryke før det. Orginalt har du 150 nm, kassen er bygd for å tåle 155 nm, alt utover det går hardt ut over kassen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som du sikkert har sett av papirene fra bremsingen så lå jeg på 185Nm nå før trim, så regner med jeg ender opp på 210+ minst nå i etterkant.

For tiden kjører jeg jo med 8P (Diesel) girkassa, og denne skal visstnok tåle 'bare' 150Nm. Det jeg finner skremmende er at det bare er 5Nm mer å gå på for G40-kassa, ettersom man tross alt burde forvente at den ble hardere kjørt enn en Diesel.

 

Vet du om det finnes andre alternativer?

'92 Polo G40

 

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, som du sikkert har sett av papirene fra bremsingen så lå jeg på 185Nm nå før trim, så regner med jeg ender opp på 210+ minst nå i etterkant.

For tiden kjører jeg jo med 8P (Diesel) girkassa, og denne skal visstnok tåle 'bare' 150Nm. Det jeg finner skremmende er at det bare er 5Nm mer å gå på for G40-kassa, ettersom man tross alt burde forvente at den ble hardere kjørt enn en Diesel.

 

Vet du om det finnes andre alternativer?

ingen forskjeller på 8P og ATV kassen når det gjelder holdbarhet, eller noen av de andre 085 kassene. Det finnes alternativer som holder bedre, men da snakker vi ca 8000 EUR for en brukt kasse som er nyoverhalt. 6-tr sekvensiell med spak og det hele.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

va nok meg du såg så va ude og prøvte litt, holde på og kjøra inn alt, men nå er den trilla 100mil under 3k. så nå kan me trø på,lader 1 kilo på 3000rpm går heilt greit alacocaina .

tror eg såg dg på motorveien torsdag, va en Pheet einzer så trilla forbi mg vertfall. hellothere

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår