Gå til innhold

Politiet å førerkort

Ranger emnet

mavrick

Anbefalte innlegg

Nei, kun i dommen der han fikk opplyst 2 år. Har ikke mottat noen andre skriv om dette....

Dette høres ut som om det kan gå veldig gale.

Han bør være veeldig sikker på om at politiet ikke vet at han har sperret førerkortet sitt. For hvis han blir stoppet og tatt, så blir tatt for å kjøre uten førerkort som da betyr et helvette, samt dokumentforfalskning siden han aldri skulle hatt det i sin bevaring. Og det er alvorlige greier. Leste nettop om en som kjørte med ugyldig førerkort, han leverte det aldri inn. Han ble tatt for alt det der.

Jeg fikk lappen i posten av biltilsynet, siden jeg nettop hadde tatt BE. Etter at politiet hadde indratt den andre lappen min. Så de kan gjøre feil. Var fristende å kjøre med den, men det klarte jeg heldigvis å holde meg unna. Leverte den til politiet, og de skjønte ikke hvordan jeg hadde klart å få den igjen.

Hadde egentlig tenkt å ramme den inn tannløs

Hvar det fart han røk på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en kjenning av meg, mistet lappen å har et år igjen av straffen. Så ringte han bts å skulle søke om å få kjøre moped. Da fikk han til beskjed at det trengte han ikke da han hadde gyldig B sertifikat. Dette må jo bety at de har glemt å legge inn sperrefrist på han. Mao kan han kjøre som normalt.....

Men er jo ikke helt sikre da, derfor denne tråden...

For å kjøre moped så trenger man å være over 20 å trenger ikke lappen. Er man 20 så har man lov uansett (har jeg hørt)

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kjøre moped så trenger man å være over 20 å trenger ikke lappen. Er man 20 så har man lov uansett (har jeg hørt)

Kom nye lover for ikke så lenge siden som sier at man må ha gjennomgått noe teorigreier.

Hvis man mister lappen for fyllkjøring pleier det ofte å stå i inndragelse at man ikke har lov til å kjøre motorisert kjøretøy(eller noe sånt). Hvis dette ikke står spesifisert så har man lov til å kjøre moped selv om man har mista lappen på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det mye rart her. Man blir ikke bøtelagt for dokumentfalsk hvis man ikke har levert inn et beslaglagt førerkort. Førerkortet er fremdeles ekte, men ugyldig i en viss periode. Blir man tatt for fyllekjøring, mister man retten til å føre motorvogn, dvs, du kan IKKE kjøre moped f.eks.

Kjører politi en sjekk på ditt personnummer ved en kontroll, finner de ut om du pissa på fortauet i 2002 liksom, så de har rimelig kontroll. Om de sier på biltilsynet at du ennå har lappen, har ikkenoe å si. Er ikke Biltilsynet som inndrar førerkort.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider