Gå til innhold

Bilstereoportal/ online magasin

Ranger emnet


Mr. SQ

Er det interesse for et online månedsmagasin for bilstereo?  

81 stemmer

  1. 1. Er det interesse for et online månedsmagasin for bilstereo?

    • Ja, dette er jeg svært interessert i
      56
    • Ja, svært interessant, og jeg kunne tenke meg å bidra
      18
    • Jeg er bare middels interessert
      5
    • Nei, overhodet ikke interessant.
      2


Anbefalte innlegg

Dette er helt klart noe bilsteronorge trenger, gjøre seg uavhengig av alle disse andre forumene og stå på egene ben. Supert initiativ og idè Mr.SQ :pray

 

For vår del er det ett kostnadsspørsmål hvorvidt vi kan delta eller ikke. Men jeg annonserer mye heller på en slik side enn i diverse bilblader. Så noe kan vi sikkert bidra med:)

 

For oss er det jo selvsagt også snakk om kostnadspørsmål, vi er jo akkurat som dere, av de nyoppstartede og mindre importørene i Norge. Dette vil jo selvsagt også være en stor fordel for alle oss markedsføringsmessig. Ingen av oss små importører har markedsføringsbudsjettet til Pioneer Norge, Sony eller Auto HiFi for den sak skyld.

 

Ingen importører vil bli utestengt fra å markedsføre seg, men jeg tror at det er mest interessant for oss mindre.

 

Målet er å få til noe som tilsvarer et normalt papir magasin, men i online form. Kanskje med en del tilgjengelig gratis, samt et mnd magasin tilgjengelig i pdf format e.l som man må betale for.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har savnet et blad lik lyd i bil som var før i tiden .

Det du tenker på er et online prosjekt ?

 

Mvh

 

Ja, noe i den duren egentlig.

 

Desverre så ser det ut som det ikke er liv laget for en papirutgave, men kanskje en online utgave vil gi nok lesere.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, noe i den duren egentlig.

 

Desverre så ser det ut som det ikke er liv laget for en papirutgave, men kanskje en online utgave vil gi nok lesere.

 

mvh

 

Glenn

En papirutgave hadde vært topp:) Men det forutsetter vel att mange f.eks binder seg til abonnement i min 3år el.l. Jeg har abonnement på Car Audio & Electronics, er vel det eneste alternativet på engelsk (ikke skærp i tysk og fransk) :D Men kan ennå huske Bilstereo Tidningen, den gamle svenske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var en KJEMPEIDÊ!

 

Altså, å få med seg importører burde ikke være det største problemet, en "demobrukt" forstkerker, bass eller lignende, burde ikke by på store problemer å få solgt videre. Hadde jeg hatt valget mellom en forsterker til 2500,- ny, som var brukt i 7 dager feks. for 2000,- er jeg jo ikke i tvil.

 

Jeg kunne godt ha skrevet endel iallefall, siden jeg er mye online osv. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får det til, så prøv å få de mest populære produktene (spillere spesielt) fra de store data kjedene. (f.eks komplett.no) - de omsetter for EN DEL mer enn de mindre bilstereo produsentene i Norge, men har NOEN av de samme produktene. (men mye mindre utvalg selvsagt)

 

Da får dere testet flere produkter - gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får det til, så prøv å få de mest populære produktene (spillere spesielt) fra de store data kjedene. (f.eks komplett.no) - de omsetter for EN DEL mer enn de mindre bilstereo produsentene i Norge, men har NOEN av de samme produktene. (men mye mindre utvalg selvsagt)

 

Da får dere testet flere produkter - gratis.

 

Er det noe jeg anbefaler folk å holde seg unna, er det mye av disse møkkaproduktene som selges via store datakjeder. Dem vet overhodet ikke hva dem selger engang.

 

I Norge har vi ingen bilstereoprodusenter, utenom SEAS. Men SEAS sitt hovedsortement er løselementer til hjemmebruk.

 

Et slikt magasin bør holde seg til importører. Med importører mener jeg produsentens representant i Norge......IKKE piratimportører, og annet rusk.

 

Du sier dere, men jeg vil ikke være en del av magasinet rent redaksjonelt. Det er ikke riktig. Jeg kan skrive ulike artikler etc, men siden jeg er importør bør jeg kun stå som en støttespiller for magasinet. Jeg er derfor ute etter noen som er villige til å videreføre min idé.

 

Jeg vet at jeg kan utføre en objektiv test av et konkurrerende produkt, problemet er at jeg har ingen troverdighet i slik måte, da jeg selv er importør. Jeg roser dem som roses bør, og slakter resten....................he he.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært forsøkt mange ganger før, og gått i grus hver gang.

 

Så all ære til den som klarer å få opp noe å gå uten at det skjærer seg.

 

Problemet er også å finne noen som skal være nøytrale i henhold til tester, man ser jo allerede store problemer med dette i større magasiner.

 

Så der må man eventuellt gå nye veier.

 

Lykke til videre hvertfall :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært forsøkt mange ganger før, og gått i grus hver gang.

 

Så all ære til den som klarer å få opp noe å gå uten at det skjærer seg.

 

Problemet er også å finne noen som skal være nøytrale i henhold til tester, man ser jo allerede store problemer med dette i større magasiner.

 

Så der må man eventuellt gå nye veier.

 

Lykke til videre hvertfall :)

 

Det er absolutt et risikoprosjekt.

 

Spessielt er problemet det du nevner med nøytralitet. Det er vanskelig å finne noen med tilstrekkelig lytteevne, og kunnskap til å gjøre en objektiv test. Jeg har visse ideer der, bl.a ved å innføre en regel på at produktet skal testes av min 3 personer. Da vil man kunne få en noe mer objektiv innfallsvinkel.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært forsøkt mange ganger før, og gått i grus hver gang.

 

Så all ære til den som klarer å få opp noe å gå uten at det skjærer seg.

 

Problemet er også å finne noen som skal være nøytrale i henhold til tester, man ser jo allerede store problemer med dette i større magasiner.

 

Så der må man eventuellt gå nye veier.

 

Lykke til videre hvertfall :)

 

Så negativ du er da nils!? Hvorfor ikke prøve å hjelpe til litt å komme med forslag å få dette til å gå skje?

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så negativ du er da nils!? Hvorfor ikke prøve å hjelpe til litt å komme med forslag å få dette til å gå skje?

Misforstå meg gjerne feil, jeg stemte faktisk at jeg gjerne vil bidra.

 

Men som sagt, det blir som regel med blesten i begynnelsen, så gir det seg fort.

 

Det beste er ofte å la det gå på dugnad i begynnelsen, og deretter ta kontakt med flere importører osv osv..

 

Vanskelig å komme med noe til importøren hvis man ikke har noe håndfast, gjelder selvfølgelig ikke importørene her på forumet, som allerede er engasjert.

 

Så jeg tar gjerne min del av "ansvaret" for å få noe sånnt til å gå rundt, litt reportasjer, prosjekter, tester osv er alltid interessant for bilstereofolket generelt, inkl meg selv.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så negativ du er da nils!? Hvorfor ikke prøve å hjelpe til litt å komme med forslag å få dette til å gå skje?

 

Problemet er at han reiser et viktig spørsmål.

 

Tror ikke han egentlig er negativ, bare litt realistisk i forhold til utfordringene.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at han reiser et viktig spørsmål.

 

Tror ikke han egentlig er negativ, bare litt realistisk i forhold til utfordringene.

 

mvh

 

Glenn

Jeg har en kompis som utgit blad 4 ganger i året. Jeg spurte han for gøy hvor meget det koster å han skulle sjekke etter på. Han har 60 sider med farger å det er faktisk ikke så galt som man skulle tro, sa han. Det er jo så klart ikke farger på hele siden. Han holder på med astronomi og da blir det jo endel bilder

Ligger i blindsona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært moro å få til ja, man må vel først ta en titt på hva som må til for å gjøre det på dugnad?

 

Domene inkl webhotell

Designer/koder

Og evt noen få sponsorer for å få det til å gå rundt "gratis" i begynnelsen

 

Så er det jo hva denne portalen skal inneholde?

Tester

Guider

Prosjekter

Intervjuer med folk som bygger bilstereo, på alle plan.

++ ?

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vært moro å få til ja, man må vel først ta en titt på hva som må til for å gjøre det på dugnad?

 

Domene inkl webhotell

Designer/koder

Og evt noen få sponsorer for å få det til å gå rundt "gratis" i begynnelsen

 

Så er det jo hva denne portalen skal inneholde?

Tester

Guider

Prosjekter

Intervjuer med folk som bygger bilstereo, på alle plan.

++ ?

 

Jeg ser for meg noe som minner om et bilstereoblad, bare som en online versjon. Selvfølgelig med tillegg av de fordeler man har ved å legge benytte online publisering.

 

Det krever mye for å få et ryddig og brukervennlig design.

 

Det mest fordelaktige burde være å ha en seksjon som krever abonnement, og en seksjon som er gratis.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår