Heimegut Skrevet Juli 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2005 Jeg skaffer f.eks.: Nissan 180sx med SR20DET motor, modda stempler, kammer, større turbo,oljekjøler, oppgradert radiator, intercooler, etc. 3-400hk, coiloverkit,2-veis LSD,eller 1,5veis, 4 eller. 6. punkts skrudde bur, camberstag, uppermounts med camberjustering framme, polyurethanforinger, modda stabstag, krengningsstag ( faktisk alt av dritt du ønsker å ha på bilen din for å få den til å gå sideveis...) FRA rundt regnet 100 000,- (MEN opp til en halv mill) Dette er biler uten skilt, MEN det kan med ekstrakostnader i tilleg til engangsavgiften la seg arrangere! Bilen må da være eldre enn 1996. Høyreratta biler fortrinnsvis. Harfått tilbud på s13'er i Japan til 2-300 000,- NOK med kun omregnet valutakurs (eks. mva og frakt) Det koster faktisk penger for dela i Japan også og det koster også å oppgradere en bil fra England til 10-15 lapper til å fungere runde etter runde. Du får det du betaler for. Jeg vet at det ofte blir billigere å kjøpe ferdig enn å bygge selv, uansett hvor mye du bor hjemme til mor/ far med fri tilgang på garasjeplass, vaffeljern og sveiseapparat... Jeg ønsker tilbakemelding om folk er interesserte i å kjøpe seg driftebiler eller ikke. Så vet jeg om jeg skal bestille 1 eller 10 stk... Snakket i dag med Bilsportsforbundet (teknisk avdeling, Jan Egil Jenssen) om det vil kunne bli mulig å kjøre uten skilt. Ikke umulig men svært avhengig av pågangen fra utøverne selv. Driftingsporten trenger folk som engasjerer seg for sin rett til å kjøre sidelengs, ellers skjer ikke ting av seg selv. Har avtalt å stikke innom NBF med en japsedrift bil jeg venter på for gjennomgang av sikkerhetsløsninger. PS! Hvordan får jeg slengt inn bilder av biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Hei! Du får bilder inn ved å registrere deg ved f.eks Photobucket, og paste link til bildene i tråden her. Tror du må være forsiktig med hvem du velger å ta bestillinger fra. Sikkert flere som vil si at "ja jeg vil ha en" uten at de har penger nok. :) Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Dette er biler uten skilt, MEN det kan med ekstrakostnader i tilleg til engangsavgiften la seg arrangere! Bilen må da være eldre enn 1996. hvorfor eldre en 96? du er klar over at alle importerte biler må betale engangsavgift for faktisk effekt selv om bilen er eldre en 96? regelen om "gratis" økning av effekt gjelder bare biler som er førstegangsregistrert i norge før 01.01.96 Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 hvorfor eldre en 96? du er klar over at alle importerte biler må betale engangsavgift for faktisk effekt selv om bilen er eldre en 96? regelen om "gratis" økning av effekt gjelder bare biler som er førstegangsregistrert i norge før 01.01.96 Selvfølgelig er jeg det, og det er snakk om å betale ekstra for økning fra 1,8 liters motor til 2 liters motor. Men det er "vel" mulig å justere ned turbotrykket å bare betale for ca. 200hk istedet for 4-500. Årsaken til at bilen må være fra før 96 har med reglene i f.eks England å gjøre. Jeg kan skaffe biler direkte fra Japan til Norge (men da har mange fått erfare at det er vanskelig å få skilt på bilene, kjenner en skylineeier som f.eks. har måttet kjøpe dokumenter for 15000 for å kunne få skilt på bilen), eller jeg kan få biler fra Japan fraktet til England for godkjenning og så fraktet videre til Norge. I England kan jeg få godkjent biler fra før 96 med bur, styling, trimmet motor etc. (som vi her snakker om på drifting-forumet...) Er bilen nyere må den fremvises som original. For seriøse henvendelser om anskaffelse av bil: solve@wheelie.no NB! jeg gidder ikke å svare"drømmere" da jeg ikke tjener noe på dette, gjør det kun for at folk skal få ut finger'n å begynne å drifte! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 I England kan jeg få godkjent biler fra før 96 med bur, styling, trimmet motor etc. (som vi her snakker om på drifting-forumet...) Er bilen nyere må den fremvises som original. For seriøse henvendelser om anskaffelse av bil: solve@wheelie.no NB! jeg gidder ikke å svare"drømmere" da jeg ikke tjener noe på dette, gjør det kun for at folk skal få ut finger'n å begynne å drifte! Husk at biltilsynet i Norge kan si nei sjøl om det er godkjent i andre land. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Husk at biltilsynet i Norge kan si nei sjøl om det er godkjent i andre land. Det har du sannelig rett i, men har du en bil som kun har vært registrert i Japan uten typegodkjenning i Norge så har du ihvertfall et problem... Jeg vil tro at det Biltilsynet (avhengig av hvilket og hvem du snakker med..) reagerer helst på ting som avgass, effekt bur og bøttestoler. I og med at de fleste av burene er skrudde og at du omtrent får kastet originalstoler etter deg i Norge skulle ikke det være noe stort problem. Forøvrig må gjerne tenningen justeres da de visstnok har 102 oktan i Japan og effekten reduseres hvis dokumentasjon kreves. Eventuelle motorjusteringer blir gjort hos Japantuning i Trondheim, som jeg samarbeider med. Men selvfølgelig kan jeg ikke i nåværende stund garantere at alt kan godkjennes, men jeg tror uansett at de fleste vil innse at det ofte er vanskelig å kjøre en driftebil på veien hjem etter endt baneaktivitet:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Hei, Var innom driftingsidene på wheelie.no og så at dere jobber for å fremme driftesporten i norge, bla med kontakt med under KNA Midt-Norge (motorsportsklubb tilsluttet Norges Bilsportsforbund). Hvorfor ikke samarbeide med DCN? Jeg siterer fra http://www.dcn.no DCN | Drift Club Norway ble stiftet 16.11.2003. Vi nedsatte da vedtekter og valgte et interimstyre bestående av fire personer. Klubbens formål er fremme norsk drifting. Vi har allerede hatt et møte med NBF og jobber for å få til både showkjøring og løp i 2004. Et teknisk regelverk er under utarbeidelse av NBF, og arrangører står dermed fritt til å invitere drifting som gjesteklasse i 2004... Så slipper flere personer gjøre samme jobben? Bare lurer assa.. Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Hei, Var innom driftingsidene på wheelie.no og så at dere jobber for å fremme driftesporten i norge, bla med kontakt med under KNA Midt-Norge (motorsportsklubb tilsluttet Norges Bilsportsforbund). Hvorfor ikke samarbeide med DCN? Jeg siterer fra http://www.dcn.no Så slipper flere personer gjøre samme jobben? Bare lurer assa.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66028&page=1&pp=15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=66028&page=1&pp=15 Sorry, My Bad, nå lurer jeg ikke lenger :) Er fryktlig innstilt på litt drifting når jeg får meg supra, men det ser ut som om det tar litt tid, spesielt nå som opelen har begynnt å formelig spise penger... Vurderte 200sx fra england en stund også, men de pengene gikk til ny oljepumpe, registerreim og nye felger til Opelen... :( Men, bra tiltak Heimegut, vi trenger noen som står på litt :) Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Heimegut: Hvordan er du innstilt på å skaffe "billig"-biler fra england? Jeg og en kompis har planer om å hente hver vår 200sx fra england, kun for drifting... Har sett de til helt ville priser rundt på diverse sider. Det er da snakk om helt originale s13. Har du noe erfaring med import fra england? Hvor mye tror du vi må ut med for en brukbar lekebil...? Er det bedre å handle fra japan? Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 er vel billiger en det du sier her da for en drifte bil.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=72109 Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heimegut Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Heimegut:Hvordan er du innstilt på å skaffe "billig"-biler fra england? Jeg og en kompis har planer om å hente hver vår 200sx fra england, kun for drifting... Har sett de til helt ville priser rundt på diverse sider. Det er da snakk om helt originale s13. Har du noe erfaring med import fra england? Hvor mye tror du vi må ut med for en brukbar lekebil...? Er det bedre å handle fra japan? Joda, det er mulig det å, MEN: f.eks bilen til Fredrik som kostet i underkant av 20 lapper har nå havnet opp i 50-60 for å egne seg godt til drifting.Og nå står sinterlamellclutch på ønskelisten...Men så kan det nevnes at bilen virkelig begynner å ta form som en driftabil! De bilene jeg snakker om er fra Japan og virker tilsynelatende dyre for noen, men når man ser på delene som sitter på skjønner man at det egentlig er billig. Jeg har noen bekjente i England som kan hjelpe til å få de godkjent der hvis de noen gang skal være tiltenkt skilt her i Norge (uten alt for store ekstrakostnader). Biler fra England har jeg ikke vurdert å skaffe, da det ikke finnes så mange "svært oppgraderte" biler der. Da kan Tyskland være like aktuelt med tanke på at rattet sitter på venstre side. Det er ikke noe stort problem å hente ut rundt 250-300hk av CA18DET som sitter i de fleste engelske og europeiske bilene, men når de skal brukes runde på runde i drifting kommer ting ofte til å skjære seg. Selv har jeg kostet på over 100 000,- på min norskregistrerte s13 og jeg er enda langt fra i mål.Men så er ikke jeg som alle andre.. Oppgraderinger som jeg ser på som nødvendige (eller som et stort pluss for driftebruk) på en s13 er: -diffbrems (helst lamellsperre, ikke en original) -ordentlige dempere og fjære (f.eks. Tein coiloverkit) -Polyurethanforinger, i det minste friske foringer -bedre radiator, f.eks koyo som er ca.3 ganger så tykk som original og ikke full av grums -oljekjøler -ekstra vifter, evnt. kun bruke elektriske vifter -større intercooler, som ikke bare gir mere effekt men ikke minst bedre kjøling til motor. I tillegg vil jeg påpeke at du er heldig om du ikke etter kort tid må overhale motor og turbo. Og vi er da fortsatt på standard effekt på 169hk. Men motoreffekt bør være siste prioritet! Isåfall anbefales: -større eksosanlegg og fjern gjerne katalysator som tar effekt og som ikke innvirker positivt på varmeutvikling -større turbo, gjerne kulelagerturbo som snurrer opp tidlig selv om den er større -grenrør kan innvirke positivt på effekten , men sannsynlig mest positivt med tanke på varmeutvikling -større dyser -boostcontroller, da har du oversikt over hva turboen lader og kan justere etter bruk, samtidig er det mer pålitelig enn bleedventil -datasprut, så har du i tillegg til muligheter for motorjustering pålitelig oversikt over vanntemperatur, noen viser vel også tenningsbank -evnt. en chip til den originale ECU'en (EStuning.no, Bjornstadbil.no m.fl.) -TOPP-PAKNING i stål! Etc. Og da må ma jo også se at clutch og girboks henger med... Det er nok mange som har mye effekt i 200sx'ene sine på gata, men få som har testet bilene i driftingsammenheng. Selv har jeg nok vært svært uheldig og måttet bytte 5 topp-pakninger, 1-2 turboer og en fullstendig overhaling av motor hittil denne sesongen. I tillegg kan anbefales camberstag bak hvis man senker bilen (så slipper du å slite ut dekkene kun på innsiden, uppermounts framme (for justering av camber for bedre grep på fronten etc.) Det er mye som kan skrives frem og tilbake, men det er lurt å planlegge på forhånd om man har tenkt til å bygge bilen litt etter litt eller ønsker en ferdig bil snarest mulig. Det går fint an å drifte en bil med original effekt, men ofte ønsker man mer, og det er da helvetet begynner... Så for de som ønsker å ligge sideveis i 3. gir i storsvingen på Rudskogen med mye røykutvikling, vurder nøye å kjøp en mer eller mindre ferdig bil rigget for formålet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Juli 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2005 Må nesten støtte Sølve her. Han skaffer ikke orginal biler, men svært modifiserte biler. Modifiserte biler koster mye. Orginale biler kan dere skaffe selv(se link til FSR's thread lenger opp). Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Bra jobba Sølve, får håpe folk får ut fingeren og begynner å ligge sideveis! BRUK VETT, LIGG BRETT! PS: Ikke se at jeg kjører forhjulstrekk;) Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.