Gå til innhold

Gamle bilene til nissan s13 å skrotnisse.

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Når jeg regga meg på forumet i November 03 husker jeg at Skrotnisse hadde en hvit 240 med litt futt i. Husker han hadde en liten filmsnutt i avataren sin der han børna med den.

 

På samme tida mener jeg å huske at Nissan s13 hadde en vass 240. svart. mener det var 300++ i den...husker ikke.

 

 

er det mulig å få vite mer om disse bilene? Eventuelt se bilder av de?

 

takk

 

Lars:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en hvit en, med burning i avataren yodude

 

Har vel sikkert sett den gamle filmen ?

bilder el info om bilen?

 

hakke du hatt en svart 240 å?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt en svart.

Hatt en blå, en rød, en beige, en safran, en grønn, en brun osv osv.

 

Har ikke bilder, kun filmen, resepten var sånn ca:

230FT original blokk.

531 steg 5 topp fra s.a.m

T5/ grp.A kam

T3 grp.a turbo.

Grp.A svanehals alu ic.

500sec k-jet innsprut med "gulldyser", skulle tilsvare grp.A innsprut.

Coilovers med gule r-sport innsatser.

Lamellsperre

3" JT

335@1,2bar kunne kjøres på 1,5.

Bremset den senere til 286 på hjula, men det var med sliten turbo og lekkasje i manifold.

 

Og dette ble kjørt på x ant stakkars m45 kasser yodude

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt en svart.

Hatt en blå, en rød, en beige, en safran, en grønn, en brun osv osv.

 

Har ikke bilder, kun filmen, resepten var sånn ca:

230Foriginal blokk.

531 steg 5 topp fra s.a.m

T5/ grp.A kam

T3 grp.a turbo.

Grp.A svanehals alu ic.

500sec k-jet innsprut med "gulldyser", skulle tilsvare grp.A innsprut.

Coilovers med gule r-sport innsatser.

Lamellsperre

3" JT

335@1,2bar kunne kjøres på 1,5.

Bremset den senere til 286 på hjula, men det var med sliten turbo og lekkasje i manifold.

 

Og dette ble kjørt på x ant stakkars m45 kasser yodude

 

jasså,så noen har fått det til med k-jet og ja.

ikke værst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fungerte faktisk bra den.

Men var koblet uten tomgangsventilen, så var tungstartet når den var varm.

Gikk tilogmed billig, ca liter'n på blandet kjøring.

Men turte aldri å justere på den, han som bygde motoren hadde visst brukt laaang tid på å få alt riktig justert.

 

Ja, satt også en progressiv btr der.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes grp.a intercooleren fortsatt?

 

Nei, aldri hatt en svart.

Hatt en blå, en rød, en beige, en safran, en grønn, en brun osv osv.

 

Har ikke bilder, kun filmen, resepten var sånn ca:

230FT original blokk.

531 steg 5 topp fra s.a.m

T5/ grp.A kam

T3 grp.a turbo.

Grp.A svanehals alu ic.

500sec k-jet innsprut med "gulldyser", skulle tilsvare grp.A innsprut.

Coilovers med gule r-sport innsatser.

Lamellsperre

3" JT

335@1,2bar kunne kjøres på 1,5.

Bremset den senere til 286 på hjula, men det var med sliten turbo og lekkasje i manifold.

 

Og dette ble kjørt på x ant stakkars m45 kasser yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt en svart.

Hatt en blå, en rød, en beige, en safran, en grønn, en brun osv osv.

 

Har ikke bilder, kun filmen, resepten var sånn ca:

230FT original blokk.

531 steg 5 topp fra s.a.m

T5/ grp.A kam

T3 grp.a turbo.

Grp.A svanehals alu ic.

500sec k-jet innsprut med "gulldyser", skulle tilsvare grp.A innsprut.

Coilovers med gule r-sport innsatser.

Lamellsperre

3" JT

335@1,2bar kunne kjøres på 1,5.

Bremset den senere til 286 på hjula, men det var med sliten turbo og lekkasje i manifold.

 

Og dette ble kjørt på x ant stakkars m45 kasser yodude

 

dette oppsettet ditt..kostet det mye?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intercooler'en finnes sikkert fortsatt, men ikke hos meg:(

Har dessverre ikke peil på om det er fortsatt mulig å kjøpe ny.

 

Dette var bare en ferdig bil jeg kjøpte, betalte 45.000 for den, var vel 4-5 år siden.

 

 

så du bygde den ikke selv? hvor mye tror du et slik oppsett vil koste?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nå ble jeg glad....det var en 1986 mod 244 med blått panser og gule bredda stålfelger, 1031 med sperre, 3" eksos, bilstein og senkesett....

 

b21at med k-kam og ca 0.8 bar . kanskje 150 hester eller noe sånt...og et helt utrolig oljeforbruk...

 

morsom bil da...rasa motorn og kasta bilen på skroten.....

 

 

og jeg har ingen bilder

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri hatt en svart.

Hatt en blå, en rød, en beige, en safran, en grønn, en brun osv osv.

 

Har ikke bilder, kun filmen, resepten var sånn ca:

230FT original blokk.

531 steg 5 topp fra s.a.m

T5/ grp.A kam

T3 grp.a turbo.

Grp.A svanehals alu ic.

500sec k-jet innsprut med "gulldyser", skulle tilsvare grp.A innsprut.

Coilovers med gule r-sport innsatser.

Lamellsperre

3" JT

335@1,2bar kunne kjøres på 1,5.

Bremset den senere til 286 på hjula, men det var med sliten turbo og lekkasje i manifold.

 

Og dette ble kjørt på x ant stakkars m45 kasser yodude

 

Hihihi, grom film. -Ikke tvil om at det var litt power her :D Så ikke ut som om det var noen problemer å spole. Virka som man bare kunne sitte der å justere med høyremeinet og rattet :D Jævli rått med biler som ser helt originale ut. Var jo ikke sota ruter eller noe på denna, nice :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår