Gå til innhold

LCD / DVD i bil..!

Ranger emnet

Assman

Anbefalte innlegg

Hei min gode mann..

Jeg lurer på litt rundt LCD/DVD i bil.. har nå planer om en slik løsning i mitt råskinn av en Saxo! Men lurer på en del ting.. er jo ikke så smart som jeg ser ut til..

- Hvilken løsning er best; spiller og skjerm i ett, eller separat..??

- Noen som har råd ved innbygning av løs LCD i dash..??

- Hvilke merker bør jeg da styre unna..?!

Og takker, bukker, nikker og neier for alt annet av tips og råd vedrørende denne saken.. som handler om et råskinn av en bil.. en Saxo..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Assman

Jeg lurer på litt rundt LCD/DVD i bil.. har nå planer om en slik løsning i mitt råskinn av en Saxo! Men lurer på en del ting.. er jo ikke så smart som jeg ser ut til..

Bare er litt nyskjerrig.. hva er poenget med å ha DVD i bilen?

Kun for show eller sitter dere faktisk og ser film/tv i bilen??

mvh Andy

2002 BMW 320Ci M-Sport (til salgs)

www.alfa156.net // www.evo.no || www.andycam.no \\ www.98super.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

For min del, som har en bil som kun er kraft, tenkte jeg at jeg skulle ha litt show også da.. hehe!

Neida, men seriøst, blir vel ikke alt for mye titting i bilen, blir mye for show, det gjør det.. men også fordi det er litt stas da, og muligens jeg ser en film eller.no på den en eller annen gang.. haha! Mye rånings i askim vettu..!

Og til Jointe: Du får jo komplette enheter med tv, spiller og tuner i ett.. Den gamle som RS2 hadde, Clarion, har jo det.. men koster da litt mer enn en slant liksom.. Har også fått beskjed om at VDO er litt.. eh.. dårlig..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Assman

Og til Jointe: Du får jo komplette enheter med tv, spiller og tuner i ett.. Den gamle som RS2 hadde, Clarion, har jo det.. men koster da litt mer enn en slant liksom.. Har også fått beskjed om at VDO er litt.. eh.. dårlig..!!

JOINTE! Haha. Tosk :)

VDO Dayton eller TOP VDO?

Kompis hadde flere TOP VDO skjermer med spiller å selge her for en stund siden, 4500 skulle han ha for dem, men jeg avventa å kjøpe. Mange som kjøpte, men etterhvert forsvant knappene inn i displayet etc.

Kun for show eller sitter dere faktisk og ser film/tv i bilen?

Tja. Det er jo litt kult å DVD og Skjerm i bilen. Mest for show faktisk. men, kan være litt greit å ha om du skal kjøre lange turer. evt ha playstation kobla på osv.

Men, det jeg trur jeg blir å bruke tv'n til når jeg kjører, er å se musikkvideoer til den musikken jeg skal høre på, i stedet for bare å høre sangen. dette krever da at spilleren har støtte for divx, etc.. som oftest har dem det.

men, ja, det er vel mest til show.. "kom å se på denne fete bilfilmen jeg lasta ned i går, er en skyline", så kommer alle gutta liksom ;)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Her er en billig en, er fristet til å plassere en sånn i russebilen nesten... Men tror ikke det er det beste på markedet heller.

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=527

Samme merke på den skjermen som den jeg ser på, er akkurat samme som Blaupunkt, samme produsenten den Cube skjermen! Så skjermen i den pakken er meget bra, men der er det spilleren som det skal stå på.. grunnen er jo at det er en vanlig "bærbar" dvd på 12V, som du kan ha med deg hvor som helst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andy156

Er gøy! :)

Jeg ser film innimellom, aldri en hel film da... Har litt morsommere anlegg hjemme.... ;)

Men veldig ofte musikkvideoer, senest for 20 minutter siden når jeg dro på jobb.... Mye bra Hip Hop, punk og heavy men lite trance..... Og må ha DVD brenner for å se musikkvideoer på min, tar ikke divX eller Svcd heller....

Har den Clarion saken vrx 928 eller noe dyr men er veldig bra.

Og har hatt MP3 før så litt kjekt å ha det oxo, gadd ikke kjøpe med tv-tuner siden jeg aldri ser på det men får se om jeg kobler opp PS2 etterhvert......

Og har jo litt porr på dvd....... :D

+++ Gatebil og High Octane....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Er gøy! :)

Jeg ser film innimellom, aldri en hel film da... Har litt morsommere anlegg hjemme.... ;)

Men veldig ofte musikkvideoer, senest for 20 minutter siden når jeg dro på jobb.... Mye bra Hip Hop, punk og heavy men lite trance..... Og må ha DVD brenner for å se musikkvideoer på min, tar ikke divX eller Svcd heller....

Har den Clarion saken vrx 928 eller noe dyr men er veldig bra.

Og har hatt MP3 før så litt kjekt å ha det oxo, gadd ikke kjøpe med tv-tuner siden jeg aldri ser på det men får se om jeg kobler opp PS2 etterhvert......

Og har jo litt porr på dvd....... :D

+++ Gatebil og High Octane....

Ser du på musikkvideoer på vei til jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Majestet

Jeg bare lurer på hva som er poenget med det?

Poenget med å se musikkvideoer??? Send en mail til Mtv og spør hvorfor de sender det og ikke skiskyting..... :cool:

Eller så kan det hende at jeg har musikk på dvd som jeg ikke har på cd...... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Poenget med å se musikkvideoer??? Send en mail til Mtv og spør hvorfor de sender det og ikke skiskyting..... :cool:

Eller så kan det hende at jeg har musikk på dvd som jeg ikke har på cd...... :rolleyes:

Du skjønte vel hva jeg mente? Du forteller at du SER på musikkvideoer når du kjører, og jeg spør hvorfor. Er bilen din så kjedelig å kjøre at du må ty til andre former for underholdning? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider