Gå til innhold

LCD / DVD i bil..!

Ranger emnet

Assman

Anbefalte innlegg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Majestet

Jeg har fått en splitter ny 1,8T motor til å yte bedre for 5000,-, hva gir du meg?

Jeg antar at effektøkningen skyldes optimering av elektronikk og turbotrykk, og ikke inngrep i selve motorkonstruksjonen?

Tidligere ga du tydelig uttrykk for å legge penger i deler, ikke endringer.

Jeg gir deg 48 timers frist på å forklare deg. :usa:

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Otto von Bismarck

Jeg antar at effektøkningen skyldes optimering av elektronikk og turbotrykk, og ikke inngrep i selve motorkonstruksjonen?

Tidligere ga du tydelig uttrykk for å legge penger i deler, ikke endringer.

Jeg gir deg 48 timers frist på å forklare deg. :usa:

:D

Ja nettopp, BYTTE av en del, nærmere sagt en brikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok har motorstyringen en sentral rolle, men når man hører om deler i motoren er ikke elektronikken det første som slår en.

Med deler i motoren går tankene først og fremst i retning av tekniske innretninger, INNE I eller PÅ selve motoren.

Motorstyring sitter ikke engang nødvendigvis i motorrommet.

Du klarer å skille mellom "motorstyring" og "motor"? Den styrer motoren, men er ikke integrert i motoren.

Det forstår du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok har motorstyringen en sentral rolle, men når man hører om deler i motoren er ikke elektronikken det første som slår en.

Med deler i motoren går tankene først og fremst i retning av tekniske innretninger, INNE I eller PÅ selve motoren.

Motorstyring sitter ikke engang nødvendigvis i motorrommet.

Du klarer å skille mellom "motorstyring" og "motor"? Den styrer motoren, men er ikke integrert i motoren.

Det forstår du vel?

Det blir et ganske snevert begrep, om du skal kun få lov til å kalle deler som er integrert i motoren som en "motordel", og videre kan det diskuteres hvorvidt "deler" er integrert eller ikke.

Jeg regner med at du forstår poenget mitt, og videre ser jeg ingen grunn til å diskutere dette videre, da det er et spørsmål om personlig oppfatning av hva som er "motordel" eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synonymforvirret igjen?

Jeg vil kalle det parodiering, ikke ordspill, men vent... Blir det et for snevert begrep for deg, da det nok er et spørsmål om personlig oppfatning av hva som er ordspill eller ikke?

Litt av en parodi, gitt. Vurdert karriere som standup-komiker? Om du legger deg på samme, geniale nivå er det mest nærliggende at du kaller deg "Otto Van Tissmarck".

Lenke til kommentar
Del på andre sider