Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

hiver ut noen få snik titt bilder av prosjektet mitt..bygger motor nå, måtte finne på noe annet da jeg ble gal av sveisinga..

bilen er rustsveis, klar gjort for fuelcell, skjermbredda bak 3,5cm pr side(jekka ut), nybygga hjulhus++ gjenstår en del..men er på gang :D

motoren blir en nyborra 350 dvs. 355 chevy v8'er..målet er minimum 350hk..

motor monteres i dissedager..kan nevne fks. 350topper, porta og bearbeida eksos/innsugs sia, større ventiler...med race pakninger skal komp. havne på rundt 10,2 eller 10,3....blir forgasser motor..har handal inn en del biter, men ikke alt..gidder ikke å ramse opp hele motor specen, for da blir jeg sittende en stund.. nyoverhala, og preppa automatkasse+++

blir røddige dempere/fjærer rundt om, polytrhan fornger, truetrac diff, servo, bur, totalt ombygd inni, kommer til å bredde noen fete 17"ere bak pga. ikke kr. til fete 19"ere (17"gjør seg jo bra på toførr)++++

motor ferdig etter syrebad..ble så sendt på borring

Picture%20091.jpg

her ligger det deler for 12000kr..stempel,lager,toppdeksel+++++++

Picture%20092.jpg

kjerra

Picture%20096.jpg

hvis noen har noe lurt å si om dette, come on :D :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja fuelcell i bagasje rommet

er org skjermer.. vinkelsliper, plåt og sveiseapparat er tingen :D

ble faktisk veldig bra bredda..lite synlig..er plass til rundt 10"/11" bred felg

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joa..men må holde ting litt hemlig vet du:D vet åssen intreøret mitt skal bli,men de planene holder jeg i mitt eget hode :D

skal hive ut noe mer etterhvert..

her er ett, rett etter jeg hadde fått bilen..skarpa ren for tektyl, så ble den sendt på sandblåsning..bilde er da seff før blåsinga.. :

000_0008.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ikke å stresse og da! Få det skikkelig igang før man kaster seg ut og raser ett eller annet! Håper å snart å få begynt på mitt neste Volvo prosjekt også! Men må nok skuffe, og si det blir turbo denne gangen! 90% sikker iallefall! Den blir også klar rundt samme tid!

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har brukt alt for lang tid..men filosofien min har egentlig hvert å ta litt og litt når man har lyst..ellers blir en lei fort..turbo er jo morro det og, men så har jeg jo en turbo førr fra før..skal muligens inn en vassere motor i 244'n snrt også..

så har flere jern i ilden om gnagen her..hehe

v8 ble valgt grunnet lommeboka denne gangen, og under sterk påvirking av en amcar nabo som hadde masse motorer stående..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fett prosjekt :)

kan LOVE deg at truetrac diffen EIER veigrep!!

faen så den biter seg til asfalten nå!!

bilen min er så überjævlignice nå :)

har ikke fått bestillt den ennå..må få ræva i gir å sjekka utvekslinga på bakakselen min først..er jo ikke akkurtat mye jobb, da lokket sitter med to skruer pr. nå, og aksel ligger på gulvet..men ja..er jo tross alt næremere 30grader i skyggen om dagen, så ting tar tid...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke fått bestillt den ennå..må få ræva i gir å sjekka utvekslinga på bakakselen min først..er jo ikke akkurtat mye jobb, da lokket sitter med to skruer pr. nå, og aksel ligger på gulvet..men ja..er jo tross alt næremere 30grader i skyggen om dagen, så ting tar tid...hehe

blir hardt å skru i varmen ja!!

ser bra ut de prosjektet der du. fin plass å skru på også :D

gler meg til fleire bilder!!

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en grom maskin. En kamerat av meg har bygd det samme selv. V8 med alu.topper, hissig kam, n.o.s, bur, tanken i baggasjerommet osv...... Det lyser "Edelbrock" når man åpner panseret. 400hk og 600 med nos. Har bare lakkering og sette inn motor igjen. måtte lakkes på nytt pga dårlig arbeid første gangen.

Slenger med et par biler på hvordan det kan se ut:

V8motor.jpg

242V8.jpg

Har forresten et sett grenrør til chevy til salgs, bare å glemme å få plass i 240, men tenkte event på naboen din

V8grenrr2.jpg

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider