Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er konge.

Hvor er det du skrur?

takker. skrur i verkstedet mitt.. dvs. jeg har knabba hele garasjen til fadern, er isolert og fint :D selve verkstedet er som en romslig to porters garasje.. resen av garasjen er lager/vinterlagring av den røde 244.. så vi har måtta bygga på for å få alle de andre bilene under tak..

driver å vurderer å bygge meg hus til året, seff. med et stort verksted :D

blir bra dette,bilder er tingen,tilogmed jeg klarte og få opp bilder hvorfor har du sveisa igjen hullet til girspaken?

har automat på chevy'n motoren.. er blitt lat, så orker ikke å gire..hehe.. der er det kun wire fra spakstellet.. ergo. ikke behov for høl... :D

har sendt deg pm volvo242 ang ...

lest og besvart :D

ta å legg ut bilder da når du får gamle bakaxelen min fra sandblåsing

skal fikse det ja. må bare bli kalr med "to do" lista mi før jeg får blåst :D

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den som maser, han får :D

hjemmelaga hattehylle, fra scratch :

Picture%20097.jpg

deksel bakaksel, fikk jo seff slutt på 8mm og 10mm bolter..i alle lengder, ut å handle i dag :hammer

Picture%201045.jpg

takker for alle innspill :D

nei har ikke noe mer info på coilovers..ennå

Per-Henrik : er nok naboen sitt verksted du har sett..ligger på høyre sia veien det du mener vel, i krysset i Bjørkebekk?

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noe grunn til den rare hattehyllen?

stiver den profilen av noe nevneverdig?

ellers: hvorfor det rare dekselet på bakakselen? :P

for at den hylla jeg hadde var full i gamle høytaler hull.. og gadd ikke å kjøpe ny dyr hylle.. laga meg en selv.. sikkinga er for å stive plåten ja...

de flotte tre deksla, er for at akselen skal blåses, og vil ikke ha den helt full i sand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for at den hylla jeg hadde var full i gamle høytaler hull.. og gadd ikke å kjøpe ny dyr hylle.. laga meg en selv.. sikkinga er for å stive plåten ja...

de flotte tre deksla, er for at akselen skal blåses, og vil ikke ha den helt full i sand..

åja.. hehe :P

begynte å lure på om du hadde laget en så tykk metallplate!! :P

skal du lage stag mellom hjulbuene bak?

jeg har sett noen 240'er som brukes i racing har det, men jeg vet ikke om det har noe for seg?

understellet henger jo ikke der, på samme måte som det gjør fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja.. hehe :P

begynte å lure på om du hadde laget en så tykk metallplate!! :P

skal du lage stag mellom hjulbuene bak?

jeg har sett noen 240'er som brukes i racing har det, men jeg vet ikke om det har noe for seg?

understellet henger jo ikke der, på samme måte som det gjør fremme.

hehe :D noe overkill isåfall :D dessuten bygger jo kronhjulet utover.. hehe..

blir ikke noe bak, har vel ikke allverden for seg.. blir stiva opp uansett, pga. den 4punkt-belte-innfestnings-konstruksjonen jeg lager..hehe.. blir sveisa brakett på hvert hjulhus i koffert, med 120mmX3mm knekka flattjern i mellom.. litt vansklig å forklare åssen det blir uten å tegne..skal ta bilder av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider