Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

liten update her nuh...

skjer ikke mye om dagen..vært syk i lengre tid..og arbedsmoralen er lav..

MEN.. understells deler er sandblåst, primet, boddyspayet, og lakkerte..

ny sending med div stuff er mottat fra usa....

dashen er 97%klar.......

bilen har blitt flyttet ut av verkstedet på hjul for første gang på 2 år :D :D

har fått retta den skakke vangen hos en nabo i helga :D :D full suksess :D :D

bilen er montert uten dempere og fjører bak, kun en jernbit :) og forran uten fjører..dette for å få den opp til naboen..

har skevet meg handle liste...ca tre kvart a4 side med parts som må handles ASAP for å få prøvekjørt før snøen kommer..

samt en drøy tre kvart a4 side med to do før prøvekjøring...

bilen står nå på 15"ere

noen bilder :D nå vil jeg ikke høre noe klaging på at jeg er kjip til å legge ut bilder azz :)

Picture%20044.jpg

Picture%20045.jpg

Picture%20046.jpg

Picture%20047.jpg

lekkerbisken meg..ser noget hjerneskada ut på bilde..men men.. hehe..bilen er noget lav..jeg er typ 173 høy...

Picture%20048.jpg

Picture%20049.jpg

Picture%20050.jpg

Picture%20051.jpg

Picture%20052.jpg

Picture%20053.jpg

Picture%20054.jpg

Picture%20059.jpg

Picture%20062.jpg

hadde vært rått å hatt bilen så lav..men det går dårlig.. er sugen på airride gitt..kanskje det kommer etter at bilen er godkjent.. :D

syns bilen ikke virka så lav på bildene her..hmmm..bilen er iallefall LÅG :boxers

litt of topic...

nye bruksbilen, en 855se 94mod..

Picture%20058.jpg

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dæven så gøtt og se 242n din igjen:)

breddinga di ser rimelig bra ut

100+phoenix er fine vinterhjul det...

ble jævlig lav!

fint at du har fått igjen litt arbeislyst

også får en kjekk kar æ gett!!!

er ikke dumt å få den ut i lufta:) får jeg rydda orntlig i verkstedet oxo:boxers

breddinga ble greit nok..en go del sparkling ja..

lav er'n ja..me want airride:)

arbidslysta er sånn halvveis tilstede iallefall..jobbar alt for mye overtid,så er for sent hjemme for ofte..møkk..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

dags for en ny update..

er jo noe vemodig, siden det virker som det er über lav interesse for prosjektet mitt :shake .. det har vel sikkert med at jeg kjører v8 og ikke volvo motor..:volvsmile

driver å stiver opp kjerra sia det blir en del vridmoment for å si det sånn..

har punkta opp mellom orginale sveisepunkter, helsveisa litt her og der, og modda innerskjermer..den orginale skjøtinga av innerskjermer er skjært vekk, helsveisa og lagt på 1,25 plåt som er helsvisa og punkta..

bildene taler for seg selv..

har også fått noen deler fra volvo, mye mer er bestillt..

Picture%20001.jpg

Picture%20002.jpg

Picture%20003.jpg

Picture%20004.jpg

Picture%20005.jpg

Picture%20006.jpg

Picture%20007.jpg

Picture%20008.jpg

Picture%20010.jpg

så det så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli :

har blitt flink med bilder gett..hehe.. v8'er skiller seg iallefall ut fra mengden 242 med snurre..

ovlov86 :

farge..herregud det er langt fram i tid.. hehe.. har vel tenkt på noe rød perlemor..kanskje to grønn/sølv..ingen aning ennå egentlig..liker best rødt egentlig..blå vil jeg iallefall ikke ha.. nå skal den prøvekjøres først og fremst..

240tic :

takker.. airride hadde vært konge..kanksje det kommer på sikt..who knows..hehe

projekt bruning :

takk for det:D

har iallefall lært mye underveis..hadde jeg vist deg jeg vet nå, og bredda den nå hadde det nok blitt bedre..men men..bra nok...bare å fyre opp sementblanderen med sparkel..hehe

Ekren :

thanx mate

Paul :

motoren er ikke bygga for høyt turtall og trøkk..hvis det blir noe må det evt. bli en annen 350 med STOOOOR presse.. :D er bedre en twin turbo :) hehe..

thanx for komlimanget..hehe.. :D

ellers..i kveld har jeg røska ut mitt über snygga custom homemade dashbord, for å bytte over til annen rattstamme da den som satt der var skrot..

MEN problemer undervis..har montert en 1986 stamme, og den er faen ikke lik..CRAP..må bytte ut den braketten som stammen er "sklidd" inni nærmest rattet..innfestinga er ikke lik..

heldigvis skal en kamerat til Jönkjöping på fredagen, så da får han handle litt parts på bildemonterningen til meg :D

ellers fikk jeg kasta på en tannstang jeg hadde liggende med servo :D

lykke og hell hilsen kjell :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks, med STORE ord! Faen meg litt av et arbeid du utfører. Moro å se, rett og slett...

Imponerende!

TAKK for det:) prøver så godt jeg kan hehe..ting tar tid..har fått sansen for plåt og sveis foå si det sånn:)

du er da temelig syk i hodet selv også når det gjelder finish..hehe..du gjør ikke akkurat noe halvveis selv..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for det:) prøver så godt jeg kan hehe..ting tar tid..har fått sansen for plåt og sveis foå si det sånn:)

du er da temelig syk i hodet selv også når det gjelder finish..hehe..du gjør ikke akkurat noe halvveis selv..hehe..

Godt godt =)

Tror egentlig vi er temmlig like på det området når det gjelder finish og det i å fullføre et arbeid skikkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider