Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ikkje lest alt i hop..so eg spørr:P ka motor so skal i bilen? v8?:) eller volvo turbo motor?

chevy 355 smalblock v8

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens update

har ikke skjedd en dritt iverkstedet i dag..pga. overtid..hater overtid på fredager..CRAP..hehe

MEN..i dag har det vært en MEGET GOD dag :)

søkte først om turbo motor i kjerra..for evigheter siden..men så søkte jeg på nytt 28.06.06. Men har ikke hørt en dritt siden den gang..ny søknad ble oversent Riseløkka Trafikkstasjon 28.06.06 pga. alt piss som var i Fredrikstad..

så etter å ringt en million ganger for å komme i kontakt med "ombygd avdelingen" uten hell..sendte jeg så flere mailer for å få en status, lurte jo liksom på om de hadde fått søknaden etc...

ikke mulighet å komme i kontakt med nazistene der inne..

Så i dag, 0900 bestemte jeg meg for å ringe igjen..og denne gangen var jeg temelig forbanna..og forklarte situasjonen til det stakkers menneske i andre enden..hehe...etter mye fram og tilbake kom jeg endelig igjen til mr.Tveitan..

bare det var en opptur:D

Fikk så opplys om at søknaden var behandlet om mandagen, og at svar kommer i posten..fikk lura ut av han om det var noe de ikke likte i den..og det var det ikke:D:D:D:D:D

ergo pr. nuh ser det ut til at alt jeg har søkt om er ok :D:D JIPPI!! HURRA!!

:pray :pray :pray :chevy :chevy :volvsmile :volvsmile :volvsmile :volvsmile

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo_Rune : takker.. er ikke lei følelse gett :D

Paul : thanx mate. BTW prøvde å hilse på deg i dag..du var på vei hjem tipper jeg, retning Ise..hadde vært i Varteig og montert litt slikens Adsl og kjørt noen feil:) meeen du så meg ikke..svin..hehe..armen var langt oppe i front ruta..hehe...ligna på famile vogna di iallefall:)

ok så du får godkjent den hos? fredrikstad eller? for jeg skal ha min inn der og med v8 i. håper det går bra.

jeg søkte i fr.stad opprinnelig..men pga. pikkhue Amundsen som drev med ulovlige tig der..må jeg til Riseløkka i Oslo.. dette fordi amundsen var saksbehandler på min søknad..fr. stad har meg bekjent mistet all bevilgning for å godkjenne ombygde kjøretøyer.. hvis du har sendt søknad til fr.stad kan du regne med å måtte til oslo..

en kamerat hadde søkt i fr.stad, fåt ok, og bestilte time for godkjenning, henta prøveskilter etc.. da han møtte opp gikk den en BT kæll en gang rundt kjerra, og sa at denne kan vi ikke godkjenne.. hva fan sier da min kamerat, har jo time her nå+++

nei den måtte han vise i oslo..

så han måtte finne ut alt selv, hvem han skulle ringe etc..BT hjalp ikke til i det hele tatt.. på bakgrunn av dette og fordi jeg også kjenner en annen som opplevde det samme sendte jeg søknad nr.2 rett til oslo..

ingen av oss har fått noen som helst informasjon om at dette er nødvendig, enda de har mottatt søknadene våre og behandlet de..

fatter ikke hvorfor de ikke kan gi oss en beskjed..men men BT er jo en gjeng med maktsyke rasshøl...

idioti sier nå jeg..

så jeg var førevar siden begge de to opplevde det samme..møtte opp i fr.stad, men fikk fingeren, og måtte fikse alt selv iforhold til oslo..

så lykke og hell hilsen kjell sier nå jeg..hehe..

kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

en update..

ting skjer..hehe..såvidt bare..

forstilling montert :D

masse parts handla :( dyrt ja..trenger mange fler

bensin pumpe plassering på gang

varmeskjold eksospotter montert, mer på gang..

msd tenning på gang, boksen montert og coil+coil gjennomføring montert, high fordeleren modda

leter etter mellomaksel (må lage meg en ny men trenger mer parts) og bakaksel med fornuftig utveksling..

begynner å bli stressa nå..har liksom planer om prøvekjøring før snøen kommer :D og det begynner å haste..

spytt ut folkens hvis dere har noe å komme med... :)

1 stk delebil

her har mr. nylende inne på forumet vært å rappa en skjerm :)

Picture%201102.jpg

handla meg herje bil med skilt :) jippi

Picture%201103.jpg

lånte meg 19"ere, men kommer til å gå for 18"...NEI skal overhodet ikke bruke de felgene på bildet..

Picture%201104.jpg

ett varmeskjold montert

Picture%201105.jpg

div parts

Picture%201107.jpg

s60r skiver..noe større..hehe

Picture%201110.jpg

varmeskjold nummer to på gang

Picture%201111.jpg

Picture%201112.jpg

fjørbein montert, med nye lager+++ øvre innfestingplatene skal byttes..har bare ikke handla de ennå

Picture%201114.jpg

bærebruer og caster fester

Picture%201115.jpg

Picture%201116.jpg

Picture%201117.jpg

bein på plass

Picture%201118.jpg

ipd stag

Picture%201119.jpg

bremser

Picture%201120.jpg

her blir det bensin :)

viktig med detaljerte tegninger..hehe

Picture%201121.jpg

hater å måtte skjøre opp i ting jeg trodde var ferdige..

Picture%201124.jpg

pågang

Picture%201125.jpg

mer pågang..

Picture%201126.jpg

msd ting

Picture%201122.jpg

Picture%201123.jpg

det var vel mye bilder folkens?

kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dritbra ut....akkurat sånn innspirasjon jeg trenger om dagen..

hva med lakkering??

lakkering du..hehe..det er LENGE til get..hehe..

skal prøvekjøre nå for å se om ting fungerer som de skal..så skal bilen sandblåses for andre gang, sammen med de delene som ikke er blåst..prime med ca, grunne, lakkere invendige steder osv..

bygge om buret litt, gjøre klart alt inni, sterio, montere alt annet igjen+++så er mye igjen innen den tid.. MYE sparkling..:(

men går framover iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider