Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

fy faen så bra:) gleder meg til å se den i aksjon:)

det gleder jeg meg til oxo:D hehe..

fikk du solgt koni møkka?

Gromt arbeid!! :-)

thanx mate

Gromme saker detta. har ikke sedd så mange vel gjennomførte volvo vriåtter prosjekt her på forumet men ditt ser JÆVLI bra ut. stå på og digger bilder :D :titties:

er vel ikke 100% akkurat..ser mange ting som jeg ville gjort anderledes..men men..er vel det man kaller for erfaring..:boxers

prøver å få noe som ikke akkurat mange andre har iallefall...

meeeeeeeeeen thanx

Ser meget bra ut dette her, en riktig inspirasjonskilde.

Du har PM.

Mvh.

Urbanius

takker:) har svart deg oxo :D

fått tak i BT svina?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:) har svart deg oxo :D

fått tak i BT svina?

Joda, fikk tak i en kar til slutt, men det tok sin tid.

(For de som ikke vet. Jeg har også en slik søknad liggende der inne, siden Juni/Juli).

Ble ikke særlig mye klokere av det da.

Var som ventet. Underbemannet, henger etter.

Eneste som viste seg var at jeg nå trenger papir fra volvo for å heve forakselvekten, opp mot chassi nummeret på min bil.

Videre må jeg sende dette inn til BT, som et tillegg til min opprinnelige søknad.

Får se om det skjer noe fra volvos side nå. De har mottatt faxen.

Mvh.

Urbanius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fikk tak i en kar til slutt, men det tok sin tid.

(For de som ikke vet. Jeg har også en slik søknad liggende der inne, siden Juni/Juli).

Ble ikke særlig mye klokere av det da.

Var som ventet. Underbemannet, henger etter.

Eneste som viste seg var at jeg nå trenger papir fra volvo for å heve forakselvekten, opp mot chassi nummeret på min bil.

Videre må jeg sende dette inn til BT, som et tillegg til min opprinnelige søknad.

Får se om det skjer noe fra volvos side nå. De har mottatt faxen.

Mvh.

Urbanius

sende inn min før fellesferien..og det har ikke kommet noe svar ennå..purrer ukentlig nå..og de har lova tre ganger at de skal sende svar til meg..saken er nemlig ferdig behandla..

for en gjeng rasshøl sier nå jeg..

BTW: en kompis var på riseløkka for en stund sia med bilen sin..han var der i typ 2,5time.. og på den tia var den kun hans bil som ble godkjent, de andre 8 løftebukkene var ikke i bruk, og alle gubbæne som jobba der satt i et hjørne..drakk kaffe og røyka..så effektiviteten er det ikke noe å si på..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge herr asbjørnsen, få fingern ut av ræva!!! Jeg skal prøve å få knabba noe akslinger og styr til deg i mårra hvis det ikke regner, siden herr skauskrot har alt stående ute... Har fått noe rabies eller noe så har vært ute av drift i noen dager nå... Men looking good, du har gjort endel siden jeg var å kappa av bakskjermen. Får vel snart begynne å sveise inn den på min...

Fått tak i gasswire?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
sykt fett!!! dævven. men ikke hellakkering før montering av deler?

monteres KUN for prøvekjøring nå. så skal alt pelles av og bilen sandblåses igjen..

skal bare sjekke at alt er som det skal og fungerer riktig før jeg går videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ting tar tid, og både arbeidslyst og moralen er lav om dagen..hehe

fant ut at jeg skulle tilpasse buret, og blåse det i samme slengen som resten..

så kom jeg på at jeg også skal tilpasse firepunkten, og får å gjøre det trenger jeg stoler..så har nå laga ferdig fester til en stol.. andre tas i dag..

modefiserte orginal skinna..

bakskjermen er ferdig laga.. hvis noen lurer så er svaret : Ja det var ikke helt lett :D er jo ikke oppretter..hehe..

org. dashen skal foresten vekk...

en bakaksel i biter, klargjørers for blåsing

Picture%20107.jpg

deilige bremser :D ja har to men bilde av en :D kjøpte av en snill svenske kiddie

Picture%20112.jpg

kjøpte meg nye felger til den røde 244'n, og hva må man prøve før de settes på riktig bil? jo på 242'n :D blir nok 19" på 242'n..

Picture%20101.jpg

buret bakfra

Picture%20115.jpg

bur med stol på plass.. modda org. skinner, laga noen nye braketter++

Picture%20114.jpg

hvor får jeg tak i R-sport bremser?? å anndre R-sport??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor får jeg tak i R-sport bremser?? å anndre R-sport??

De kan du kjøpe hos din lokale volvoforhandler! (R-bremser altså, de gamle r-sport greiene er gått ut av både produksjon og sortemang.)

Topic!

Svært fett prosjekt! Stå på og gleder meg til å se resultatet! Fordi det ser ut til å bli veldig bra gjennomført og til å holde høy kvalitet!

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider