Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

var i strømstad og handla skivene.. 1600svenske pr. stk.

calippere husker jeg ikke hva koster, men er vel rundt 7000spenn stykke tror jeg..

gav forøvrig 5000svenske for begge mine med klosser..kjøpte av en svenske, de var/er kun prøvemonterte, ergo nye til en nice pris.

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var i strømstad og handla skivene.. 1600svenske pr. stk.

calippere husker jeg ikke hva koster, men er vel rundt 7000spenn stykke tror jeg..

gav forøvrig 5000svenske for begge mine med klosser..kjøpte av en svenske, de var/er kun prøvemonterte, ergo nye til en nice pris.

vet du om noen netthadel som leverer R calippere å bremser? å passere disse rett på 240??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mini update

ingen bilder men men..

nærmer seg prøvekjøring.

trenger i korte trekk :

*legge opp bremserør

*få fiksa kjøling til motor, dvs. lage fester for alu radiator, flytte en stiver,slanger

*mekke mellom aksel (en nabo er i full gang her :) )

*kaste inn stol og ratt

*på med felger (thanx Nylende for lån:D), bagsjeluke etc.

*fylle bensin

motor, gir, eksos ok

bensin ok

viktigste instrumenter ok

modda HEI fordeleren og kobla på msd burken

calippere og klosser ok

bakaksel og forstilling ok

i dag har jeg fått :

prima av rene plåt deler, vil ikke at det skal ruste mer enn nødvendig under prøve kjøringa, alt skal blåses etterpå..men men

mekka brakett for gass wire

i marra skal det fortsettes, før det er familetragedie..crap..:)

men nuh skal jeg bort til en kamerat å høre på fin turbo lyd :)

han har en b230et med div mods, 1,7bar, chevy bakaksel, four-link, aeromotive pumpe++ i en capri :D

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unge herr asbjørnsen som driver her se.. Han er like sta som bestefaren min, derfor må han ha vriåtter, noe som er helt naturlig for mennesker fra aremark.. MOHAHA!!! Nei greit med v8 så lenge den går like godt som den låter.. Noe jeg tror din gjør.

Blir vel knæsjt med compoene på denna?

BTW: Fikk dere justert bensintrykket på caprin riktig? Åssen gikk den?

1,7bar!?!??!! Er kællen like gæærn som han ser ut til asså?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nuh skal jeg bort til en kamerat å høre på fin turbo lyd :)

han har en b230et med div mods, 1,7bar, chevy bakaksel, four-link, aeromotive pumpe++ i en capri :D

hehe, detta hørtes gromt ut. datasprut o.s.v da?? Og forhåpentligvis ikke originale spaghetti-råder, hehehe. Sku likt å sett bilde av herligheten.. lagt ut på photobucket med en link hit hadde gjort seg ;)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pent prosjekt, men ville valgt volvomotor jeg da:) men det er ditt prosjekt;)

hadde egentlig planer om en 2,5L firer først..meeen dret i det da det er svin dyrt og alle har turbo motor om dagen..man må ikke gjøre det alle andre gjør for en hver pris :D

Det er unge herr asbjørnsen som driver her se.. Han er like sta som bestefaren min, derfor må han ha vriåtter, noe som er helt naturlig for mennesker fra aremark.. MOHAHA!!! Nei greit med v8 så lenge den går like godt som den låter.. Noe jeg tror din gjør.

Blir vel knæsjt med compoene på denna?

BTW: Fikk dere justert bensintrykket på caprin riktig? Åssen gikk den?

1,7bar!?!??!! Er kællen like gæærn som han ser ut til asså?

får i allefall prøve kjørt kjerra med de felga:D krmt..:)

ja vi la det på 3,9....han er mer gal enn han ser ut til..hehe..han skulle vel roe ned trøkket litt preka han på...

edit : han er vel av typen "jag gasar, tills det rasar"

så bygger vi bedre neste gang..hehe

hehe, detta hørtes gromt ut. datasprut o.s.v da?? Og forhåpentligvis ikke originale spaghetti-råder, hehehe. Sku likt å sett bilde av herligheten.. lagt ut på photobucket med en link hit hadde gjort seg ;)

er motronic ledningsnett faktisk..det funker sånn passe...er orginale grom rådene, de fra 87-89?, er iallefall de grommeste orginale volvo rødblokk rådene..han skal vel mulig bygge seriøs motor snart,men han vil ha alt annet til å funke 100% først..hehe..skal se om jeg kan få lura fram noen bilder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får du gjøre, er toff den capri'n, mygelracer....

Hvis dritten ryker, er det noe som er for dårlig, da må det forsterkes/byttes og vi kommer sterkere tilbake ved en senere anledning.

Hva gjenstår før prøveburning? (forresten ikke burn ut det lille som er av dekk på døm felgene...)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

bare for å vise at ting fremdels er på gang, høyreklikk-lagre som :

her (i overkant av 32mb film) filma for en drøy måned sia..

bilen skal selvfølgelig senkes i ræva og andre felger.. bilen fungerer iallefall greit..måtte jo ta det litt med ro sia det var første tur..

ha tålmodighet, blir litt fres runt 50sek inn i filmen..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider