Gå til innhold

Volvo242tic: Volvo242 - mitt 242 prosjekt

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

fikk knipsa noen bilder..

motoren er så si ferdig montert sammen på den ene, og innkjøring på det andre bildet..

Picture%20005.jpg

Picture%20006.jpg

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 288
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg lurer på å kjøpe en 245 ellerno slikt, hvit med politistyling (alle stripene som politiet har i samme fluoricerende effekt, men bytte ut politi med "servicevogn", og lysrails på taket. men i orange..)

har fått tilbud om å kjøpe en V8'er med automatkasse (ledninger osv. inkl da jeg får hele bilen) for 2000kr.. var 350cid tror jeg. fra chevrolet beuville ellerno (russebil)

Edit: vinterbil.. så noen som har en hvit 245 til salgs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STRØKEN motor :)

var det 300hk du ville ha?

hvordan blir bensinforbruket?

takker:) skal koste på meg et nytt luftfilter, det som sitter der er nesten tett, og rust i nettingen :deng

det er garantert 350hk i den motoren..motorprogrammet viste ca 370hk.. så ligger mellom 350hk og 400hk.. da jeg har høyere komp. , men annet innsug enn det jeg satte opp i programmet...

skal bremse den når den er i kjerra... men som sagt, minimum 350hk

tipper bensina ligger på 1,3L på mila, normal langkjøring... ved tung høyrefot, dvs. bånn gass, tipper jeg ligger i området 2,5liter..

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker:) skal koste på meg et nytt luftfilter, det som sitter der er nesten tett, og rust i nettingen :deng

det er garantert 350hk i den motoren..motorprogrammet viste ca 370hk.. så ligger mellom 350hk og 400hk.. da jeg har høyere komp. , men annet innsug enn det jeg satte opp i programmet...

skal bremse den når den er i kjerra... men som sagt, minimum 350hk

tipper bensina ligger på 1,3L på mila, normal langkjøring... ved tung høyrefot, dvs. bånn gass, tipper jeg ligger i området 2,5liter..

Kanke du kjøpe sånt K&N-konfilter som forrige eier av bilen til HP-freak hadde. Synes det så skikkelig rått ut, med sånn stort k&n-filter som var montert på et 90° bend. Eller hva blir det til?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo gasser da.. og da er det penest..hadde det vært sprut er saken en annen..

blir helt mongo med kn filter og slange fra gasser :hammer

er jo tross alt en god gammel forgasser motor :chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha gasser motor selv etterhvert. Dette data greiene skjønner jeg lite av i motoren så jeg får holde meg til gasser tror jeg. Bryr meg lite om bensin priser og forbruk da. Skal stolt kjøre masse bensin pr mil og helle olje rett i havet lol ikke så ille kanskje.

Real muscles, real power!

Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

en liten update...

trodde jeg snart skulle få sandblåst..meeeen neida..

gikk over bilen her om dagen for å pynte div ting før den skal sandblåses..oppdager da at ene bakskjermen som jeg har bredda ser ut som ett helvete.. bulkete og feil fassong, JIPPI!

gjorde et forsøk på å rette/krympe/skjære for å få riktig form, uten hell.. kødda vel i 2,5time.. for å få det bra er det iallefall 10timers jobb, før man kan begynne finrettinga..

siden det ikke er lett å skaffe en høyre bakskjerm, må jeg lage ny bit fra B-stolpen og bak til ca. midt på skjermen, fra lista og nedover... HURRA

så hvis noen tror jeg er lei den forpulte bilen nå, har de rett :fire:

er kun det igjen og noen få timer med montering av bur før den skal sandblåses..itillegg din den skjermen da:(

er så si klar med å skrape tectyl av understellsdeler :wave

noe positivt er det også :

ny handla servo parts :D

Picture%20022.jpg

noe som er klart for blåsing (ikke alt i hauen skal blåses, som alle skjønner :D )

Picture%20023.jpg

første lass med deler fra usa

Picture%20024.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider