Scary Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 Heisann alle sammen. Jeg sitter her for meg selv og lurer på noen ord og vendinger som har med hjuloppheng å gjøre. Hører folk si de har diverse fjærer og demper på bilene sine, men det jeg lurer på er følgende: Hva er gewinde, coilovers og mcphearson? Gewinde=justerbart i høyde??? coilovers??? Mcphearson??? Ser litt rart ut med Mcpharson,er det slik det skrives? hehe ikke vet jeg:D:D:D Tror nøyer meg med godkjent vinkelsliper så slipper jeg slike idiotiske tykse og engelske betengnelser:D:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 MacPhearson er en type hjuloppheng. Det er sånn på Golf f.eks. Coilovers er det samme som gewinde. Dette er dempere og fjærer i "ett", som man kan justere i høyde, og som oftest justere stivheten på. Dette er ganske dyrt, men folk som har det sier det er verdt pengene, og om jeg skal ha nytt understell så blir det nok coilovers. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2003 McPherson vil si at bilen har fjærben og kun en (nedre) opphengsarm! Coilovers trenger ikke være justerbare, og gewinde er vel tysk for justerbart! Dessuten er McPherson oprinnelig fransk, og kan modifiseres med alt fra baufil til vinkelsliper!;) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg