Gå til innhold

Min Nissan Bluebird SRT 1986

Pro Mo Auto

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har da kjøpt meg en Bluebird turbo.

Dette blir kun en arbeids/bruksbil ettersom jeg har en bmw M3 E30 som kommer til og bli sommer bil når jeg er ferdig med den.

Tenkte jeg bare skulle legge inn noen bilder av den.

NissanBluebird1.jpgHer et bilde av den utenfra.

Interir1-Small.jpgHer et bilde av bilen inni.

Interir10-Small.jpgOg ennda et bilde av den inni.

Det som skal gjøres med bilen nå i første omgang er bytte av turbo(den som sitter der nå er rimelig sliten)

Skru opp lade trykk fra 0.5 til ca 1.0bar.

Og ta det lille av rust på den(blir nok ikke før til sommern for da kan det godt hende at bilen blir hel lakkert i samme farger igjen.

Vell noen syns punkter på bilen eller noen som vet hva slags turbo som passer over og om hvor jeg få tak i en billig manifoil?(den som sitter der nå kunne hvert en ide og skifte fr ig si det sånn.)

På forhånd takk!

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som et fint eksemplar det der.

Du bør sjekk støtdempertårna bak for rust...

Skal visst ikke være noe særlig problem å få opp imot 200hk ut av motoren uten å skifte annet enn turbo og sette i en intercooler.

Har allerde sjekket støtdemper tårna bak. er noe overflate rust der. men ikke mye..

Intercooler fikk jeg med og turbo skal jeg få tak i(jobber på nissan). Så det skal nok bli greit med hk antall i denne til og være arbeidsbil jah.

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerde sjekket støtdemper tårna bak. er noe overflate rust der. men ikke mye..

Intercooler fikk jeg med og turbo skal jeg få tak i(jobber på nissan). Så det skal nok bli greit med hk antall i denne til og være arbeidsbil jah.

MVH Mo

Ja, den jeg hadde gikk sinnsvakt bra, og der var det bare oppjustert turbotrykk.

Hvor mye måtte du gi for denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fet bil du har skaffet deg, har hatt en slik en (gamle bilen til aryx) jeg som klarte å ta liv av den til slutt gitt.. :(

Har litt deler til salgs, bare å skrike ut hvis det er noe du trenger (er ikke all verden, men kan ha flaks)

Kantfelger passet forresten perfekt på den type bil, fetere enn jeg forventa..

Jørgen

02 Konebil - Offroader'n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fet bil du har skaffet deg, har hatt en slik en (gamle bilen til aryx) jeg som klarte å ta liv av den til slutt gitt.. :(

Har litt deler til salgs, bare å skrike ut hvis det er noe du trenger (er ikke all verden, men kan ha flaks)

Kantfelger passet forresten perfekt på den type bil, fetere enn jeg forventa..

Jørgen

Ja er fornøyd med bilen jeg ass!

Åssen deler er det du har da?

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk en T25 fra en s13, så har du turbo som leverer litt mer :)

Flensene passer. selv om du får en bolt for "mye" på downpipe/elbow.

Husk å plombere overlastningsventilen, eller hva det heter, som sitter til høyre på innsugsmanifold. Denne løser ut på 0.7bar tror jeg, og sender overskytende til atmosfæren, noe som gjør det lite vits i å lade 1bar.

Den originale tb02 snurra tåler ikke særlig trykk over 1bar det har jeg erfart :( IC er heller ikke dumt å ha når du lader mye.

tja, vil si jeg har flere deler enn hva jørgen har ;) Jeg har komplett motorpakke med masse trimdeler som f.eks porta innsugman, større spjeld (fra KA24E), CA20E fuelrail, walbro 144l pumpe eller noe, nyoverhalt T25 snurre, GTi-R elbow fra turbo og ned, BOV, liten søt FMIC som passer foran radiator.... har også en CA18ET head liggende som er porta og bytta alt på med kam og smidde ventiler. Må ha fordeler fra s12/ca18et silvia for å bruke denne, da det er eneste forskjell på CA18ET mellom s12 og t12.

si ifra om du har lyst på noe, går unna billig.

ellers vil jeg si at du har en fin blåfugl :)

ta rusta ved tårna før det er for seint! det kommer fortere enn du vet, tror jeg så min første antydning til rust 1 år før halve tårnet var borte, og jeg kjører ikke på salta veier.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider