Gå til innhold

Min Nissan Bluebird SRT 1986

Pro Mo Auto

Anbefalte innlegg

nice birdy

penere denna enn min, for å si det mildt....

jobber på nissan ja, si ifra hvis du kommer over en laurel a?!

helst med 2.4 man.kasse.

keep us posted :pray

Skal si ifra om laurel om jeg kommer over noen.

Ja skal nok bli bra etterhvert jah..

Men som sagt har jo M3 E30 å! er lizzom ikke billige prosjekter jeg har tatt på meg

hehe

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oki.. Det går helt greit det.. du kan jo teste den mot M3-en min til sommern? hehe

MVH Mo

Hehe, ja, denne skulle jo være konkurrenten til bmw m3 så det burde ikke være så stor forskjell på dem.

Skal sies at jeg har 185 friske hester da motoren er ny-overhalt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk en T25 fra en s13, så har du turbo som leverer litt mer :)

Flensene passer. selv om du får en bolt for "mye" på downpipe/elbow.

Husk å plombere overlastningsventilen, eller hva det heter, som sitter til høyre på innsugsmanifold. Denne løser ut på 0.7bar tror jeg, og sender overskytende til atmosfæren, noe som gjør det lite vits i å lade 1bar.

Den originale tb02 snurra tåler ikke særlig trykk over 1bar det har jeg erfart :( IC er heller ikke dumt å ha når du lader mye.

tja, vil si jeg har flere deler enn hva jørgen har ;) Jeg har komplett motorpakke med masse trimdeler som f.eks porta innsugman, større spjeld (fra KA24E), CA20E fuelrail, walbro 144l pumpe eller noe, nyoverhalt T25 snurre, GTi-R elbow fra turbo og ned, BOV, liten søt FMIC som passer foran radiator.... har også en CA18ET head liggende som er porta og bytta alt på med kam og smidde ventiler. Må ha fordeler fra s12/ca18et silvia for å bruke denne, da det er eneste forskjell på CA18ET mellom s12 og t12.

si ifra om du har lyst på noe, går unna billig.

ellers vil jeg si at du har en fin blåfugl :)

ta rusta ved tårna før det er for seint! det kommer fortere enn du vet, tror jeg så min første antydning til rust 1 år før halve tårnet var borte, og jeg kjører ikke på salta veier.

Ja jeg er intresert i deler!!

Har sendt deg en PM men du har ikke svart?

Ta kontak så fort som mulig da.

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, rart. jeg hakke fått noen pm.

"Private Messages: 0 Unread, Total 35."

alltid vært 35 ;) skal prøve å slette noen, se om du får sendt da.

Oki. Men jeg er intresert i deler.. trenger muligens ny topp(sprekk i den gamle etterkoking, ettersom at vannpumpa gikk til helvete). Trenger også turbo. Du hadde en som var overhaldt? og ny eksos manifoil om du har det? Gjerne trim. Så lurte jeg på om du visste hvor en for tak i trim deler?

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Men jeg er intresert i deler.. trenger muligens ny topp(sprekk i den gamle etterkoking, ettersom at vannpumpa gikk til helvete). Trenger også turbo. Du hadde en som var overhaldt? og ny eksos manifoil om du har det? Gjerne trim. Så lurte jeg på om du visste hvor en for tak i trim deler?

MVH Mo

Trimdeler til CA18ET finnes omtrent ikke. De fleste som trimmer CA18ET har s12, og de tar trimdeler der det går fra andre modeller, noe det samme av hva jeg har gjort.

Jeg har splitter ny topp som er porta, montert med smidde ventiler, alu løftere osv osv (kan få full liste på epost) med trimkam. Dette er første steget mot høyere turtall på CA. Denne kosta meg $900 i deler og $800 i jobb fra USA. Du trenger en fordeler fra en s12/CA18ET siden disse er forskjellige.

Selges for 5000,-

Eksosmanifolden jeg har er original, og har kun en liten sprekk i seg - men ikke åpning. Denne skal du få, med nye pakninger, for 500,-

Ellers har jeg et originalt CA18ET innsug som er porta for større gasspjeld (60->70mm åpning og større spjeld) + KA24E spjeld + brackets jeg har lagd.

Denne skal du få for 700,- inkl det som måtte sitte på.

Har også en HKS SQV dumpventil som frysjer og skriker. Fikk den ikke til å åpne når jeg testa sist, men tror jeg hadde stilt den for hardt. Får den for 500,-

Turbo (T25) er jeg litt usikker på enda, siden jeg sjekker ang. turbokit til fiesta. Denne blir ideelt for det prosjektet - hvis jeg finner det jeg trenger. Hvis ikke, skal du få kjøpe det + elbow/o2hus for 3000,- (din originale vil ikke passe).

Walbro pumpa får du med. Denne kosta fem hundre, men vi sier den følger med.

Tja.. har jo mye mer, så det er bare å skrike ut om du trenger deler. Dynamo, oljepumpe, vannpumpe, osv osv.

Handler du forresten alt det ovenfor (foruten turbo), skal du få hele bilen med alt som er i (nesten alt av verdi fra to bluebirder).

Du får bare spørre om det er noe spesikt du leter etter.

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten bilder av toppen... smelter selv når jeg ser dem, har ikke sett på den på en stund :rolleyes:

ovenfra ned på ventilløftere

eksosporter

undersiden, forbrenningskammer (legg merke til twinspark feature av nissan ;)) - fordeler til 2stk coiler kan også skaffes fra en s12.

Hei. Takk for svar.

ja send meg gjerne en mail med alt av sånne deler. Det jeg trenger nå først og fremst er topp, topp pakning(forsterka om du vet om forsterka topp pakning til den?) Skulle også ha en ny eksos manifoil mog turbo. Men send meg gjerne en mail. Sender deg en PM med mail adressen min.

MVH Mo

Kjør hardt, kjør stil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jeg har en komplett bluebird turbo dele bil, motor og gir er plukket ut. har to intercoolere, en fra en g60, og en som sitter på fiat sin 2.8 l td (bobiler)

selger egentlig bilen komlplett, men hvis du kommer med et akseptabelt bud. så selger jeg deler og hogger resten.. har også to bra dører, om noe skulle skje med bilen din og en dør skulle finne på og gå til helvete så koster ny fem lapper.. min bil er i samme farve som din tilogmed.....

send pm om det er noe du skulle trenge, bilen må bort.

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...