Gå til innhold

Svakheter på sierra


artex

Anbefalte innlegg

Typiske svakheter er rust i bunn av dører,kanaler,jekkepunkter og hjulbuer.

slitte ventiltettninger som da gjør at bilen vil brenne olje.ergo avgassene blir gale.ellers så er det vell bare slitasje i forstilling og foringer.en annen ting det kan være greit å være litt ops på er at etter harde nedbremsinger ell bråbrems

så kan det bli kast i skivene pga svakheter i forstillinga.jævlig god bil du har der men den forstillinga kunne vært noe bedre.

Du kunne ikke vært interisert i å selge kjerra? er ute etter en sånn tredørs m 2.0 l .... Ford ruler!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke svare på hvordan sierra holder seg i karosseri messig stand,men en ting jeg trygt kan si med hjertet på hånden er hvis du får tak i en sierra med 2.0L Dohc så er denne sinnsykt seigliva og vanskelig å ta livet av....Jeg å en kompis hadde en sånn som vinterbil ifjor,kjørte gris med den hele vinteren,og da mener jeg ordentlig gris...Men den bare gikk og gikk den,motoren der er ihvertfall kjent for å være seigliva til de tusen....Så er jo deler til Sierra billig da,får det jo så og si slengt etter deg...!!! Så er det en kjempegrei bil å skru på..!!!

 

M.V.H

Bård Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herr slabbadask her har så rett som det går ann.de maskinene er rimelig vanskelig å ta knekken på så lenge de har olje.men dette gjelder også 2.0l pinto makinene som sitter i denne bilen.doch maskinene har ikke ett like godt tuning potensiale som pintoen. er så lett å få mer effekt at det er nesten til å le seg ihjel av. trimm kamm,doble webere,porting av toppen,grenrør og kansje en elektronisk bensinpumpe.og vips så har du nesten fordoblet effekten.og dette tåler motorene fint.kjørte selv en orginal 2.0l i to år og den ble herja no jævlig med.ventiltettningene var så slitt til slutt at hver gang jeg startet så kom det en svær dott med blårøyk.hehe!den motoren hadde gått over350.000 og startet uansett vær og vind. det kunne være 20 minus og tillegg dårlig batteri.men den starta like forbanna.har ennå ikke opplevd en sierra 2.0l som har vært vrien å starte om vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt my enegativt om dohc motoren jeg da.. Men har den selv.. Og den funker upåklagelig i grunn... Åpent filter og effekt potte gir en syk lyd på dohc`n.. Den du ser på har i midlertig ikke dohc motor.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei manuell! hold deg til hælvete på bmw forumet a!ingen som er her for å høre på sånn drittpreik.les litt historikk om hvordan rs500 sierran knuste bmw og saab i btcc og etcc på slutten av 80 og begynnelsen av 90 tallet så kansje du får ett litt annet syn på ting!!Ford power yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei artex.skal prøve å forklare så godt jeg kan.pinto er egentlig bare ett annet navn på soch motoren.pintoen er basert på en amerikansk rekke firrer med singel overhengende kammaksel.og den er en direkte avstammning av rs2000 maskinen.

 

Ford.providing power to the people!! :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med at du har bestemt deg, men må bare fortelle at ford suger..

ja det tåler helt klart mye herjing til en viss grad, men ford er søppel.. ja jeg har kjørt ford en gang i tiden..

 

ok, fordi gamle bmw`r er så sykt mye bedre? var vertfall ikke der jeg fikk inntrykk av når jeg jobba på Svein Kvia. kom noen E30`er inn for EU godkjenning. ingen kom gjennom, større vrek skal man lete lenge etter. men mye mulig av det var dårlig behandling og velikehold fra eier, og dette gjelder ford også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei artex.skal prøve å forklare så godt jeg kan.pinto er egentlig bare ett annet navn på soch motoren.pintoen er basert på en amerikansk rekke firrer med singel overhengende kammaksel.og den er en direkte avstammning av rs2000 maskinen.

 

Ford.providing power to the people!! :pray

 

Er det ikke den amerikanske som egentlig er pinto, og den europeiske utgaven som bare kalles det?

En kamerat som har en amerikansk 2,3 turbo, og han sier at det er den typen som er ekte pinto.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jej, var å så på bilen i dag. inni var den strøken, motoren svetta litt, litt rust i den ene hjulbuen bak, på det ene feste på førersete var rusta gjennom eller nesten rusta gjennom, samme på passasjer siden. litt tikking fra motoren, kan bare være olja, men ikke det værste. ellers så alt bare ut. eneste vi ikke fikk sjekka var støtdemper tårnene bak, men prøvde å føle oss frem, virka ikke som det var noe spesielt med rust der heller, bare litt. skal sjekke hvor mye den siste lønninga var på i morgen tillig, å høre med fattern om jeg kan ha både den og mopeden. vis alt dette stemmer, ringer jeg å sier at jeg kjøper den for 8 høvdinger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår