AlexBR Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Saab 9000 89 mod. 16V Turbo m/APC og direktetenning: Bilen min ryker blått av og til, har skiftet det meste: Turbo T3 (trim60), overhalt topp og planslipt den + skiftet toppakning,topplokkspakn, grenrør og innsugspakn. Nytt 3" eksosanl og progresiv bensintrykksregulator. Hva kan være grunnen til blårøyken?Alt i motoren er byttet og overhalt utenom blokken (altså stempler, råder, veiv og stempelringer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petruski Skrevet August 8, 2005 Rapporter Share Skrevet August 8, 2005 Saab 9000 89 mod. 16V Turbo m/APC og direktetenning: Bilen min ryker blått av og til, har skiftet det meste: Turbo T3 (trim60), overhalt topp og planslipt den + skiftet toppakning,topplokkspakn, grenrør og innsugspakn. Nytt 3" eksosanl og progresiv bensintrykksregulator. Hva kan være grunnen til blårøyken?Alt i motoren er byttet og overhalt utenom blokken (altså stempler, råder, veiv og stempelringer) Heisann. Plages også med det samme på min 900 t16. Kommer hvis den får stå å gå på tomgang ei stund, eller hvis jeg kjører ekstremt rolig. Gjelder det deg å? Det hadde vært veldig kjekt og funnet ut hva det er. Noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tplassen Skrevet August 12, 2005 Rapporter Share Skrevet August 12, 2005 slik skjer ofte med turbobiler når turboen er klar for bytte... en turbobil burde egentlig ikke kjøres for rolig eller stå lenge på tomgang... Den trenger kjøling, kjøling og atter kjøling:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.