Gå til innhold

Sportsratt eller orginalratt?

Ranger emnet

Channah

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

bør jeg beholde orginalrattet, eller skal jeg skaffe meg sportsratt?

tror jeg ville ha gått for et greit og stilrent sportsratt, bare det ikke blir så overdrevent liksom...

momo har noen ganske pene sportsratt, hadde dette rattet i min 240 (men hadde ikke den "puta" i midten på rattet på...)

momo1.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg ville ha gått for et greit og stilrent sportsratt, bare det ikke blir så overdrevent liksom...

momo har noen ganske pene sportsratt, hadde dette rattet i min 240 (men hadde ikke den "puta" i midten på rattet på...)

momo1.jpg

det rattet der var jo veldig fint. :) hvilken ratt er det?

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest dette er litt fett:

century_sport.JPG

momo har en del fetere, men dog dyrere også!

snakker lett om 1500kr + nav

ja, er et slik ratt fra luisi jeg har sett på. enkelt og greitt uten for mye farge og styr. =)

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det deg jeg fåreslo V70 skinnseter til i en annen tråd muligens?

Du som har 2-delt besjt dashbord?

I så fall, gjør som en kompis av meg...

Sett inn besje skinnseter fra V70 (lett og få det til fremme, en del mer arbeid bak men det går med litt klipp og sy), og følg opp stilen med V70 ratt og gearkule... Og diverse andre detaljer om mulig:) Det blir utrolig fint:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sansen for Volvo sine originale sportsratt "Palm Beach" og "Roma", som er laget av Momo.

Eneste ulempen er vel at de er svinaktig dyre, hvis de i det hele tatt er å få kjøpt lenger.

Går an å finne pent brukte eksemplarer hvis man er heldig. :)

Synes ikke det passer med for "voldsomme" ratt i en gammel Volvo

Mitt "Roma" ratt :

Ratt 1.jpg

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjører selv med et bittelite momoratt,men vis du bare skal skifte ratt for utseende sin skyld,ville jeg aboslut gått for et orginalt volvo sportsratt,jeg fåretrekker r-sport rattet som ble laget til volvo 140,det er som nevnt over et orginalt volvo ratt laget av momo,og ser bra ut syns jeg. det er som sagt vanskelig å finne et ratt i god stand..

legger ved et bilde...

140ratt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider