Gå til innhold

Pris på motorbytte?

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Skal ha en 97 mod b230ft i en 78 242. Har vært i kontakt med lysaker bil og har fått en pris på den jobben. Han vil ha 16000 for selve jobben. Da skal han gjøre alt ledninger eksos bensin osv. Og jeg trenger bensinpumpe så det kommer vel på 2000 oppå det igjen. Synes ikke det var fryktelig billig! Hva mener dere? Hvis noen her vet om noen som kan gjøre denne jobben billigere og raskt si ifra. Skal bytte motor om to ukers tid! Hva mener dere? Bør jeg gå for det tilbudet?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha en 97 mod b230ft i en 78 242. Har vært i kontakt med lysaker bil og har fått en pris på den jobben. Han vil ha 16000 for selve jobben. Da skal han gjøre alt ledninger eksos bensin osv. Og jeg trenger bensinpumpe så det kommer vel på 2000 oppå det igjen. Synes ikke det var fryktelig billig! Hva mener dere? Hvis noen her vet om noen som kan gjøre denne jobben billigere og raskt si ifra. Skal bytte motor om to ukers tid! Hva mener dere? Bør jeg gå for det tilbudet?

frå mi side, so var de veldi dyrt!!

får sikkert nåken her på forumet til å gjere de til deg for under 10000kr om nåken har tid til de..

men totalt 18000kr for alt var dryt, får no ein samme motor til for den prisen der

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo klart at det hadde vært billigere å gjort det svart.

Du må jo nesten regne det for 16 000kr da bensinpumpa kommer i tillegg.

Hvis noen her som kan gjøre det billigere ta kontakt. Holder til i Drammen!

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne kanskje hjelpt til med det til høsten jeg, skal flytte til kongsberg å gå der på skole i 2 år, blir fattigmann og må flytte bort fra garasjen. Blir nok kjedelig i lengda så det hadde vært fint med litt å gjort.Tenker på å ta med meg noe værktøy og lakksprøytene nedover å se om det er noe "svartarbeid" å gjøre. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte komplet motor, alt dilldall følgte med.. Eneste jeg vet jeg mangler er bensinpumpe og fordeler. Er vel sånn at min motor ikke har den akselen som driver fordeleren når den er montert på blokka. Det driver vi å skal fikse i helga.

Mambo name your price! Når du har gjort det på bilen din så vet du jo hva du må gjøre og da er det jo plankekjøring andre gangen.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får se hvor lang tid jeg bruker på det først ;) hehe..

men blir vel noen tusinger kan jeg tenke meg.. verksteder tar jo 15K for jobben liksom, så da må da jeg få lov å ta litt jeg også :) hehe..

(det er med olje og frostveske noe som også kan følge med i min pris)

hvordan girkasse osv skal du bruke?

passer svinghjul overens med girkassa?

akkurat det med svinghjul er litt viktig, ellers starter ikke motoren med feil svinghjul ;) hehe..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet bytta de på huggern i svergie. Satte på et svinghjul fra en b230fb. Enkeltmasse svinghjul. Jeg skal ha det på en m45 kasse.. Eneste problemet er at jeg trenger kortere skruer for de som står på nå er fra det store svinghjulet. Tror det skal fungere.

Hva med deg, hvilke motor og kasse? Hvor mange tusen er det du tenker på da? Du får si ifra når du er ferdig med bilen din.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygde om motoren og satte den inn idag. mangler bare resten ;) hehe.

imårra skal girkassa tilpasses. jeg driver på jobben, så jeg skal bare gjøre alt under bilen med girkasse osv nå først, så ordner jeg ledninger/resten hjemme.

jeg kjører forresten M90.

så om jeg skal gjøre det for deg blir det 100 ganger enklere pga m45.

mange lapper er du villig til å betale.. må vel ha en rundt 7 lapper

men da får du med olje frostveske. kan sikkert skifte alt av reimer hvis du kjøper med det. kan også bygge om motoren også inn i den prisen. dvs bygge om til framme fordeler om du klarer å skaffe den og knastakselen.. "mellomakslingen" blir den også kalt. skaff aksling og fordeler fra en K motor feks, der er det helt rein fordeler.

ps. husk at du må ha tankarmatur dvs mate pumpe til bensinpumpa og bensinpumpe.

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver selv av å bytter regreim. Mellomakselen har jeg tatt ut fra en annen motor jeg har. En ting jeg lurer på dog er om clutchen passer?Bør jeg kjøpe ny?

7000 kan du få for jobben. Da forutsetter jeg at jeg kan levere bilen en mandag eller søndag og hente den igjen mot slutten av uka. Si ifra når du er ferdig med bilen din og er klar for å ta på deg et nytt prosjekt.

Hadde tenkt til å gjøre det første uka i august. Jeg jobber mandag til torsdag så da har jeg ikke behov for bilen. Da har jeg tid på meg til å skaffe til veie alle tingene jeg trenger også.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om noe skjærer seg tar det somregel litt lenger tid da. men å få ut gamle motoren og få inn nye går på en til to dager. så feilsøking har man resten av uka på..

men vi får se hvordan det går, må få ferdig min først uansett. :)

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider