ironduke Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Har den siste tiden opplevd at det piper fra venstre forhjul når jeg kjører i lav fart. Når jeg bare så vidt trykker inn bremsen forsvinner lyden. Slipper jeg bremsen igjen, så er lyden tilbake. Det kommer ingen skrapelyd eller lyd i det hele tatt når jeg bremser. Noen som har tips til hva det kan være? Bilen er en Nissan Maxima 96-mod. -IronDuke- :bump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusVW Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Det kan høres ut som om den ene klossen tar borti skiven. Siter 97 Audi A4 Avant 85 Golf II - *Vraka* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hart Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Har samme "problemet" på min bil.. Årsaken på min er rett og slett slitne og rustne antiskrik-shims. Jeg har nye liggende, men har bare ikke orket å sette i gang med å skifte dem (hei, det er sommer :) ). De gamle antiskrik-padsene mine er temmelig forfalte og oppsvulmede av rust så de fjærer litt.. Dette fører til at bremseklossen og delene som ligger inntil denne ligger litt an mot skiva og dette fører til vibrasjoner i enkelte hastigheter.. Vil ikke påstå at det er noe alvorlig som du må utbedre, bare hold ett øye med slitasjen på klossene og skiva så går det nok bra. Eller så kan du bare gjøre som meg å kjøpe nye og vente på motivasjon til å gidde å bytte ;) Siter Døll signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ekkoj Skrevet Juli 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2005 Jeg hadde samme problemet på bakbremsene mine nå, tok ut klossene, (hadde forøvrig ikkenoe antiskrik-pads bakpå, tror ikke det fulgte med når jeg bytta sist) pussa baksiden av klossene , et par låsepinner og noe fjørgreier med stålbørste, klinte på kobberpasta og vips, problem solved... Bonusen var at det sluttet å pipe når jeg bremser også :D Siter Fotobloggen min 78 Golf LS +82 Golf C 07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8 x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg