Gå til innhold

montering av 3" JT... har fått problemer!!

Ranger emnet


R_Style

Anbefalte innlegg

som tittelen sier, skulle montere 3" JT superflow fra bcb i dag, og der gikk jo seff ikke helt som det skulle... fikk plukka ned det som trengtes av eksos deler og lambdasonden, helt til j kom til downpipe`n, der gikk det skeis...

 

fikk løsnet 2 av 3 muttere, men da j kom til den tredje mutteren som sitter nederst gikk det galt... det begynte å gå litt tungt, og j stoppa opp og skrudde innover igjen samtidig som j smurte opp gjengene litt, men dette gikk ikke, ved det siste forsøket på å få av mutterene, knakk seff da bolten som mutteren til downpipe`n sitter i... denne knakk da en 5 mm inne i feste på turbo`n slik så at det ikke var noen mulighet for å få den ut... prøvd å borre ut skruen, men uten lykke, fikk borra så lite at det ikke gikk ann å gjenge opp igjen...

 

jeg må ha bilen klar til helga, pga ferie, så er det noen som har noen bra tips til meg?

kan j dra inn på et motorverksted å få de til å borre ut det som er igjen av bolten og sette inn en ny, eller hva burde jeg gjøre?

 

håper noen har noen tips eller vet om en løsning på dette...!

 

dette gjelder forresten en garret turbo som sitter orginalt på en 940 med B230FT...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse boltene er generelt et hælvete å få løsnet når de har sittet en stund. Ruster jævelig for fast. Det letteste blir muligens å skru ut turboen og ta den med til et verksted som har skikkelig verktøy. Skru av turboen tar jo max 1. time.

 

 

turbo`n plukka jeg av i går, og det var rimelig fort gjort...

har akkurat nå kommet hjem fra et lokalt motorverksted her i hamar, da j leverte inn turbo`n min der i stad, og de skulle se hva de fikk til... enten så gikk det greit eller så gikk det ikke, så det er bare å krysse fingrene...

 

men må ha en "nødløsning" hvis de på verkstedet ikke greier det...

har noen av dere gjort det samme? hva har dere da gjort for å få fiksa det?

 

takker for svar!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre med 2 skruer og hurtigpakning på tube overalt? ;)

 

Jallaløsning, men det kan jo funke, hvis du må ha bilen på veien fort som faen.

 

Kan sikkert støtte opp med litt strips og gaffateip også. knock

 

ettersom j skal på ferie med bilen, så satser j ikke på noe jalla-løsning som du kaller det, men takk for tipset...=)

er litt kjedelig å bli stående igjen langs veien med nesten fri eksos...

 

men hvis ikke de på verkstedet greier å fikse turbo`n, så vet j ikke helt hva j skal gjøre, passa veldig dårlig at dette skulle skje nå liksom... helpme

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre med 2 skruer og hurtigpakning på tube overalt? ;)

 

Jallaløsning, men det kan jo funke, hvis du må ha bilen på veien fort som faen.

 

Kan sikkert støtte opp med litt strips og gaffateip også. knock

jeg håper du tuller :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint å kjøre med kun 2 bolter, 1 bolt går oxo. må bare smøre på eksospasta. Jalla er det, men funker fint. Må regne med litt eksos-lekkasje

 

 

da har j henta turbo`n, ferdig reparert med 3 nye bolter samt nye muttere, så da ser ferien lyst ut igjen... skal nå nedover å montere ferdig 3" JT`n så får vi se hvordan det går...!

det ble kostende 738,- inkl mva, det syns j ikke var så ille...!

 

j leverte turbo`n 08.30 i dag også var den ferdig reparert 10.30, det må j si er god service...! :)

 

hadde kanskje noe med att j nesten ba på mine knær for at de skulle se på turbo`n så fort som mulig også, slik så at j kunne komme meg på ferie...!

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har j henta turbo`n, ferdig reparert med 3 nye bolter samt nye muttere, så da ser ferien lyst ut igjen... skal nå nedover å montere ferdig 3" JT`n så får vi se hvordan det går...!

det ble kostende 738,- inkl mva, det syns j ikke var så ille...!

 

j leverte turbo`n 08.30 i dag også var den ferdig reparert 10.30, det må j si er god service...! :)

 

hadde kanskje noe med att j nesten ba på mine knær for at de skulle se på turbo`n så fort som mulig også, slik så at j kunne komme meg på ferie...!

 

God tur..=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur..=p

 

 

takk for det! hehe

 

nå har j da fått monter og kjørt med eksosen siden fredag, og det har fungert ypperlig...! passformen var heeelt perfekt, brukte max 10 min på å montere det, gikk helt glatt uten problemer, og eksosen ligger ikke å slår borti noe under, og det er topp!

 

jeg kjøpte det 3" JT settet med 1 lydemper og erstatningsrør for katalysatoren, så lyden er ganske fornøyd med! anbefales! :D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting...Er det noe slitk lambda føler før og etter kat.? Tenkte på å kjøpe 3" JT men er usikker på om eg må kjøpe Race kat eller no...

 

lambdasonden sitter i downpipe`n, altså før katalysatoren... på det JT anlegget j kjøpte var det ferdig og tilpasset til å sette inn lambdasonden i downpipe`n...

 

man får kjøpt racekat, men det koster penger, og sette på orginal katalysatoren hadde j ikke noe særlig lyst til, fordi eksosen blir "strupet" fra 3" til 2 1/4" inn på katalysatoren og ut til 3" igjen, så da kjøpte j heller så "rakarør" der kat`n egentlig skulle ha sitti, så j har 3" hele veien fra turbo`n uten kat...

 

får jo litt mer effekt uten kat`n, men det er ikke mye...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår