Gå til innhold

mitsu turbo

Ranger emnet


mo-racing

Anbefalte innlegg

b23ft. ladetrykket er ikke stabilt. motoren er ikke chippet. ca 0,5 ved 3000 og ca 0,8 ved 5000 noen som har vært borti dette??

 

Du har vel ikke b230ft fra 740 med turbo plus? Det som skjer da er at ladetrykket er org. 0,5 intill 3850 rpm og turbo plus hiver inn til 0,7/0,8 bar ved full gass. Ikke ellers. Så over 3900 rpm ca skal du ha 0,8 bar for og få de ekstra hk'ene dette gir. Denne motoren har 177 hk med turbo plus.

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
ok. da er det nok ikke noe turbo-pluss jeg har. men hvorfår er ladetrykket så ustabilt da. er det noe med wastegate klokka da eller??

stemmer, ved 3000 har du 0,5bar sant, ved mer gass regulere d elektronsike slik at kloka justeres slik at turbon kan ladde mere, samma som på en du ikke har elektronsik selv justering på, så kan du jo skru inn staget på wg klokka me et fast nøkkel å vips få mere trykk, lr du kna ta av slangen på kompresor huset (ANBEFALES IKKE) da får du MAX lade trykk i noen mil, men da er d stopp :D:P

- V O L V O -

Motormekaniker hos http://www.cylmo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår